Till Skrevet Januar 22, 2010 Skrevet Januar 22, 2010 korti er bilen produsert ? er det ews 2 eller nye som det høres ut må du nok ha ny dings
LianLi Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Det er ews2 du har, må være det pga ews ikke trenger noen chip for å startes. Du kan ikke bare kutte/tjuvkoble dette, du vil ikke få startet biln din nå uten at du skaffer deg en motorhjerne som ikke har startsperre. Eller du må skaffe deg et helt nytt sett med ews2 fra en annen bil og bytte ut alt dette med det gamle du har. Alle disse delene er kodet opp mot hverandre så man kan ikke bare finne en random chip og prøve å starte den igjen. Hele settet består av disse delene: http://yfrog.com/5zews2modulesj Ikke alle disse er koblet opp mot hverandre men motorhjernen, EWSII boksen til høyre i bildet samt chipen i nøkkelen er det. De andre delene kan kjøpes hos din lokale BMW forhandler. Slike sett kan fåes kjøpt hos koed.no, vet ikke hvilken motor du har?
LianLi Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Jeg la til litt i innlegget mitt over. Nei det er ikke så enkelt, motorhjernen din er avhengig av å få et klart signal fra denne chippen du mangler for å starte.
Eirik Viste Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Hei du. Hvis bilen din har motor fra en 1992 modell så er det vel ikke startsperre på den. De kom vel ikke før utover 1994 mener jeg. Hvis du ikke har nøkkelring med kabel videre, så har du vel mest sannsynlig ikke startsperre. Jeg hadde en slags sperreordning på min opprinnelige 730iaV8, sen 1992 modell. Den hadde en "pinne" som måtte settes i en kontakt for å få start. Har du en slik løsning? Men den hadde ikke noe med EWS i hjernen å gjøre. Prøv med en annen hjerne og se om du får start da. De hender at hjernene fra E36 svikter pga fuktproblemer. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå