Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da prøver jeg dette forumet istedenfor. Hva ialledager har skjedd med coilen min, tennpluggene er skiftet og ny coil er bestilt og nye tennpluggkabler. Men hva kan denne skaden ha kommet av ? Og evnt er det noen flere som har vært borti dette ? Kan jo nevne at bilen fungerte bare på 2 cylindere, så den skaden har vel slått ut 2 av de 4. Er det noe mere jeg burde sjekke før jeg monterer den nye coilen så jeg ikke "brenner" opp den nye også.

http://img714.imageshack.us/img714/5850/sdc10812.jpg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja coilen må byttes, men om den ikke går etter er sjansen for at noen transitorer som har noe med signalet til coilene så den ikke får gnist, var akkurat borte i en slik nå her om dagen på jobb. Byttet coilen og skønte ikke hvorfor den fortsatt ikke gikk, målte motsant i ledninger og og alt, så siste mulighet var hjernen, byttet den og da gikk den etterpå:)

Skrevet

Oki :) Får den nye coilen til uka så jeg håper det løser problemet men hvis problemet ennå er der så får jeg bestille diagnose time og ta det derfra. :) Takker for godt svar, kom gjerne med flere innspill.

Skrevet

Tror nok det nye coilen som kommer i morgen vil gjøre susen :) Får de i morgen, så utrolig spent :) Selv om jeg er ferdig på jobb på kvelden så blir det på med lommelykt og skru på og håpe at tomgangen går normalt og at alle 4 cylinderene går :)

Skrevet

Da har jeg byttet coil og bilen var mye mye bedre, men den gikk på 3 cylindere nå, hadde motoren på og tok ut en og en tennpluggkabel og kabel 1 da hørte jeg bilen holdt på å "dø" satte den på plass og plugg 2 da hørte jeg knistring, plugg 3 hørte jeg knistring og plugg 4 som er veldig "vakklende" i tennplugghetta må være ødelagt for skjedde ikke no forskjell i det hele tatt. Noen andre som har no andre innspill her ?

Skrevet

Den gammle coilen som er avblidet på linken på første post så var det utgang 4 og 3 som var gått. Der 4 er til den sylinderen innerst på motoren mot batteriet.

Altså har hatt den på BMW verksted der dem ikke fikk målt KM på coil, så dem byttet tennplugger, jeg tok den med hjem og koblet til den nye coilen men bruker "gammle" tennpluggkabler, var ikke no gnist i tennplugg nummer 4 den borteste inn mot batteriet. Så skal prøve med en ny kabel nummer 4 og blir det bra da så veit jeg det hvis ikke får jeg nesten grave vidre. Men MÅ stå tallet 4 på kabelen fra coil til tennplugg eller kan jeg bruke en tennpluggkabel som det står et annet nummer på ?

Skrevet

Oki, men spiller det no rolle om jeg bruker en pluggkabel som ikke er nummerert 4? Er det no forskjell på pluggkablene pga nummret ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...