thomjak Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Da prøver jeg dette forumet istedenfor. Hva ialledager har skjedd med coilen min, tennpluggene er skiftet og ny coil er bestilt og nye tennpluggkabler. Men hva kan denne skaden ha kommet av ? Og evnt er det noen flere som har vært borti dette ? Kan jo nevne at bilen fungerte bare på 2 cylindere, så den skaden har vel slått ut 2 av de 4. Er det noe mere jeg burde sjekke før jeg monterer den nye coilen så jeg ikke "brenner" opp den nye også. http://img714.imageshack.us/img714/5850/sdc10812.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2010 ? må da være noen med noen smarte eller dumme ord og si om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 om bilen fortsatt ikke går, så bytt hjerne, kan være en transistor i hjernen som har ryki:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2010 Bilen går den på 2 cylindere, BMW verkstedet sa coilen var ryki siden dem ikke fikk målt KM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 ja coilen må byttes, men om den ikke går etter er sjansen for at noen transitorer som har noe med signalet til coilene så den ikke får gnist, var akkurat borte i en slik nå her om dagen på jobb. Byttet coilen og skønte ikke hvorfor den fortsatt ikke gikk, målte motsant i ledninger og og alt, så siste mulighet var hjernen, byttet den og da gikk den etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2010 Oki Får den nye coilen til uka så jeg håper det løser problemet men hvis problemet ennå er der så får jeg bestille diagnose time og ta det derfra. Takker for godt svar, kom gjerne med flere innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 jeg fikk ikke noe innslag på diagnoseytstyre vi hadde på jobb, men kan heden et bmw verksted har noe ana utstyr:) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2010 Tror nok det nye coilen som kommer i morgen vil gjøre susen Får de i morgen, så utrolig spent Selv om jeg er ferdig på jobb på kvelden så blir det på med lommelykt og skru på og håpe at tomgangen går normalt og at alle 4 cylinderene går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 I morgen får jeg utlevert coil så får se om den er 100% etter det. spent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Da har jeg byttet coil og bilen var mye mye bedre, men den gikk på 3 cylindere nå, hadde motoren på og tok ut en og en tennpluggkabel og kabel 1 da hørte jeg bilen holdt på å "dø" satte den på plass og plugg 2 da hørte jeg knistring, plugg 3 hørte jeg knistring og plugg 4 som er veldig "vakklende" i tennplugghetta må være ødelagt for skjedde ikke no forskjell i det hele tatt. Noen andre som har no andre innspill her ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 hvilken av coilene var ekslodert? på hvilken sylinder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Den gammle coilen som er avblidet på linken på første post så var det utgang 4 og 3 som var gått. Der 4 er til den sylinderen innerst på motoren mot batteriet. Altså har hatt den på BMW verksted der dem ikke fikk målt KM på coil, så dem byttet tennplugger, jeg tok den med hjem og koblet til den nye coilen men bruker "gammle" tennpluggkabler, var ikke no gnist i tennplugg nummer 4 den borteste inn mot batteriet. Så skal prøve med en ny kabel nummer 4 og blir det bra da så veit jeg det hvis ikke får jeg nesten grave vidre. Men MÅ stå tallet 4 på kabelen fra coil til tennplugg eller kan jeg bruke en tennpluggkabel som det står et annet nummer på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 det høres nesten ut som du trenger en ny hjerne:) hvis det ikke hjelper med ana pluggkabel så bytt hjernen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Oki, men spiller det no rolle om jeg bruker en pluggkabel som ikke er nummerert 4? Er det no forskjell på pluggkablene pga nummret ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crossfred Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 eneste forskjellen er vel bare lengdene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå