korny Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 røsket ut hele girkasse nettet, har startet og har ryggelysene på plass så det er ikke det vanlige spørsmålet, men! hva må gjøres når kjørekompjuteren sier det er noe galt med girkassen som ligger inne på garasje gulvet? sitter med en stor kontakt (ca 10 ledninger) ved girstangen og ett stikk med 5 i boksen som alle hjernene er i. antar at 2 av disse skal kobles sammen, men hvilke? bilen går som den skal og ingen pes med noe, bortsett fra det plinget og at det er noe galt med girkassen.
Wolfeh Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Du må programmere om hjernen på bilen din slik at programvaren sier at den er en bil med manuell kasse istedenfor en med automat kasse. I hvertfall det jeg må gjøre med bilen min når jeg bygger den om.
korny Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 vil det si at eg kan dytte i en 3,5 manuell hjerne og bli kvitt problemet? hjerne blir byttet alikavel da en fortalte meg at de har en annen programvare en manuell,(vet ikke om det stemmer) men har hørt at om du tar en ledning fra ett stikk til ett annet (de kontaktene inne ved torpedovegg og hjerneboxa) tar du oxo vekk dette problemet. da skal bilen fungere ved og ta ut sikring nr 17 også.
HagenJR Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Fant du ut noe? Skal selv kjøpe meg 735 nå, men e23 da, med ødelagt automat kasse. så tenke å sette i en manuell istedet
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 du kan ikke programmere disse hjernene som noen har nevnt her, du må bytte til en manuell hjerne.
want850 Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Feil. Det er chippen i dashbordet som gir feilmeldingen(e), for den er satt opp med bilens data, km osv. Hjernen (motorstyringen) styrer jo bare motoren, og skal være den samme.. Da jeg bygget om 535'en min, fikk jeg feilmeldinger opp med auto instr panelet, men ikke med manuell instr panelet. Prøvde å flytte chippen fra auto til man instrumentene pga forskjell i km. Men var ikke noe vits da km står i chippen. Endte med auto instr/chip, men koblet slik at feilmeldingene ikke kommer opp.
Gjest Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 åja.. de fleste, ikke alle, har forskjellige motorstyring fra manuell til autmat... derfor må han bytte denne. skal han bli kvitte feilmelding må han bytte inst/minnechip der. eller dra ut pæra.
want850 Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 vel på e34 535 (regner med det er likt på e32 735) er det en egen hjerne for girkassen (automat). motorstyringen styrer kun motoren. På nyere biler er det nok annerledes, men han spurte om e32..
Gjest Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 nei. alle biler har egen hjerne for automat kassa, men mappene er noe annerledes i DME/DDE for man/aut. du kan fint kjøre med det (normalt) allikevel. men det er ikke samme motorstyring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå