kjetil86 Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Min 520dT har nå trippet over 250000 og da er det vel liten vits å dra på oljeservice lenger. Lurer da på hva som blir gjort på servicene, er det kun olje og filter som blir skiftet? eller er det flere ting på servicelisten som bør ettersees? Noen tips til motorolje og hvor mye som skal på hadde også vært fint:) Mvh kjetil86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 I tillegg til olje og oljefilter så skifter de kupefiltrene og skjekker bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oakland Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Jeg tok service på min E39 528I 1999model hos BMW. Tok inspeksjon 2 de kom på 7500kr, på den service tok de: Oljeservice Bytte bremsevæske Bytte tennplugger Bytte pollenfilter Sjekka bremser Diagnose på bilen (skrive ut feilmeldinger) Generell sjekk av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Det er jo greit å få nullet ut service lampa i bilen .. Du får verktøy til å gjøre dette selv - så bytter du olje og filter selv. Trenger ikke være trollmann for å gjøre det. Kjøp deg to firelitere så vet du at du har nok og du har litt til etterfylling evt. til neste gang. Hvor holder du til? Vi kan ta rimelig service hos oss med stempel og full pakke om du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 til srvice lampa på e39 trengs ikke non hjelpe middel funker med det du har i bilen http://freenet-homepage.de/m5driver/Inspektion.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 er ikke helt stabil på tysk, men regner med det står der hvordan det gjøres. Det er jo greit å vite at det er en mulighet. Aldri prøvd det selv. Kanskje en DIY på norsk hadde gjort seg (hvis den ikke finnes på forumet alt). Hvis ikke får du jo rimelig utstyr som gjør dette med et enkelt trykk. På e60 er det jo også veldig enkelt å gjøre det i bilen, praktisk å slippe noe ekstra og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 25, 2010 Share Skrevet Januar 25, 2010 jeg kan jo prøve og lage en hvis jeg finne tid men du kan sende pm hvis du trenger noen fins masse ting som kan fixes selv jeg er tysk og derfor flink til og lese den mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 25, 2010 Share Skrevet Januar 25, 2010 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=27 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Januar 25, 2010 Share Skrevet Januar 25, 2010 Her står det på engelsk: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/reset-plug/reset.htm Trenger bare jorde pin 7 i pin 19, har gjort det på et par slike tidligere. Oljeservice over 3 sekunder. Inspection over 10 sekunder. I nyere e39(ca 2001 og nyere) kan man gjør det enkelt. Trykk inn trip knapp(til venstre) med nøkkel i pos 0 Vri om nøkkel til pos 1 mens du holder trip knapp inne en 5 sek Da får du muligheten til å nullstille både det ene og det andre, er bare å trykke lett på trip knap for å velge hva du vil nullstille, for så å holde trip knapp inne lenge nok til det blinker RE eller RESET i display. Da trykker du en gang for å nullstille. Så står det noe sånt som END SIA en kort stund i display når dette er utført. Bruker metoden nederst på siden selv, da min E39 er ny nok til at man kan nullstille fra førerplass, uten noe verktøy(som beskrevet over). Funker gull, hadde oljeservice på bilen min selv for to timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Share Skrevet Januar 25, 2010 dette er jo veldig praktisk. Er det et eget sted på forumet slike ting ligger? Hvor man ikke lager en haug med diskusjon i samme tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil86 Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 Takker for mange gode svar Har vært litt trøbbel å kommet inn på siden så jeg har ikke fått til å svare for nå. Jeg holder til i Ålesund HMSW:) Har en 2002 mod, så jeg tror jeg skal prøve å gjøre alt selv og bruke "trip"-resetmetoden som Snusfenrik nevnte. Den hørtes smart og enkel ut. Nok en gang; takker alle dere entusiaster som tar dere tid til å svare på slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Her står det på engelsk:http://www.bmwtips.com/tipsntricks/reset-plug/reset.htm Trenger bare jorde pin 7 i pin 19, har gjort det på et par slike tidligere. Oljeservice over 3 sekunder. Inspection over 10 sekunder. I nyere e39(ca 2001 og nyere) kan man gjør det enkelt. Trykk inn trip knapp(til venstre) med nøkkel i pos 0 Vri om nøkkel til pos 1 mens du holder trip knapp inne en 5 sek Da får du muligheten til å nullstille både det ene og det andre, er bare å trykke lett på trip knap for å velge hva du vil nullstille, for så å holde trip knapp inne lenge nok til det blinker RE eller RESET i display. Da trykker du en gang for å nullstille. Så står det noe sånt som END SIA en kort stund i display når dette er utført. Bruker metoden nederst på siden selv, da min E39 er ny nok til at man kan nullstille fra førerplass, uten noe verktøy(som beskrevet over). Funker gull, hadde oljeservice på bilen min selv for to timer siden Hei vet du om dette også funker på x5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 det virket på x5 er det noen som vet om det er det samme opplegget på e46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Samme på e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruf0 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Sånn lett forklart så er det bare å putte ledningsstump mellom pin 7 og pin 19.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå