Bushnell Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 har byttet topp og toppakning på 535'en min etter den ble kjørt alt for varm i sommer, regnet med att det var enten sprekt topp eller toppakning som var gåen så byttet begge deler, men jeg får fortsatt kjøleveske i olja. Jeg startet bilen etter jeg hadde byttet og bilen gikk bare 5 sylindere. fikk ordnet dette å kjørte ca 2 minutt å når jeg var tilbake var det allerede masse kjøleveske i olja igjen. er da trolig blokka som har sprekt? trodde det skulle ganske mye til for att det skulle skje..
Larsinnj Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Du planet toppen før du satte den på? Hvis du ikke gjør det er det stor sjangse for at toppen ikke ligger helt ann på blokka.
Bushnell Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 jepp planet toppen, og dro til i den rekkefølge og med momentet det sto i haynes boka så regner med att det skal være i orden
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 og.. du har fått ut all den gamle oljen ? Jeg pleier å bytte olje to ganger etter slike feil.. først en runde med billigolje deretter bytte olje og filter med skikkelige saker.
Bushnell Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 jeg byttet bare olje en gang, så skal tappe av oljen igjen og se hvor mye kjøleveske det er der.. men tror desverre ikke det er så enkelt da bilen ikke ville starte igjen når jeg stoppa den.. den var etter men det bare smalt, så bensin fikk den hvertfall men sleit med å tenne.. jeg så etter sprekker i blokka da jeg hadde av toppen, men det er vel ikke lett å få øye på sprekker?
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Det skal litt til at blokka di ryker. Trykk testa du den nye toppen? Kanskje du har fått en dårlig en? Hvis den ikke starter er det nok noe mer enn å bytte olje igjen ja, skal være enig i det. Du er sikker på at alt er satt sammen riktig? Timing osv?
Bushnell Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 jepp timinga osv er nok helt fin, for den gikk helt fint når jeg starta den opp første gangen.. trykktesta ikke toppen men han jeg hadde den hos på planing sa den så veldig bra ut, og han jeg kjøpte den av sa motoren var helt fin da den ble plukka av.. men en vet jo aldri.. får vel plukke det fra hverandre igjen og sende den på trykktesting.
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 jeg vil heller tro feilen ligger i toppen enn i bunndelen. Men vet jo aldri! Håper du finner feilen. Tok du ut pluggene?
Bushnell Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 ja litt rart det der, har ikke sett noe mer på motoren, men ganske sikker på att det er kjøleveske både i sylindere og i oljen.. i og med att det var skum under oljelokket og att bilen sleit så med å antenne bensinen..
Fliid Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Tok du ut pluggene? Og svaret på dette er, bushnell ?
Bushnell Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 tok ut pluggene for å sjekke om det var kjøleveske du tenker på ? nei har ikke gjort det.. dreiv å tenkte på å ta ut de å kjøre den på starteren, da finner jeg vel fort ut om det er vann i sylinderene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå