takaasen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Lamda sonden blir ikke brugt under fult gasspådrag så det er ikke den. tipper at du har satt kamme feil eller er veldig slitt. skjekk rotoren. kan også være at det er sensoren som sitter rundt plygledning nr 1 som kødder.
AlXz Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Skal se om jeg finner tps i rotet her og bytte ut den Så på ebay at noen selger "knock sensor for 318iM40 91/92mod etc" Men det har ikke denne motoren altså..? Så den feilmld der må være lambda? Takker for svarene Tor Arne og Tommy
fazerfreak Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 kan verifisere at ingen av mine M40ér har knocksensorer.
takaasen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 yupp. det går ann å ohm det. skal registrere 0,96 til 5,69 runt der. sjekk om luftmasse måleren er i orden. husker at jeg hadde en 518 som ikke sveiv godt. viste seg at den var slitt
AlXz Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Kommer ikke til tps'n uten å ta av innsuget? Har en luftmengde måler til jeg kan prøve.. Men er det ikke sånn at den går i nødmodus om jeg kobler den fra og prøver? Kan legge til at bilen må kinnes noen sek før den starter..
E30 er tingen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 høres ikke ut som at motoren går på alle sylindre på filmene dine, prøv og bytt plugger, pluggledinger, fordelerlokk og rotor. rens eller bytt LMM og bytt TPS. eller finn en kompis med samme motor og bytt over noen deler med han og se om det samme skjer frmedeles
AlXz Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 høres ikke ut som at motoren går på alle sylindre på filmene dine, prøv og bytt plugger, pluggledinger, fordelerlokk og rotor. rens eller bytt LMM og bytt TPS. eller finn en kompis med samme motor og bytt over noen deler med han og se om det samme skjer frmedeles Kan virke som den kutter på 1 eller flere syl når den passerer 3000rpm ja I fri med full gass gikk den renere lenger opp på turtall, men i gir/bruk fusker den rett over 3000 rpm.. Men den tikker også noe jævlig.., så er mer enn nok lyd.. Hadde nettop en slik motor stående.., men har ikke det lenger.. :/ Prøve å finne noen i nærheten som vil låne bort litt deler til testing Takk for tipsene Forresten så har du luktet litt bensin noen ganger.., ikke studert det noe..
AlXz Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Har byttet TPS og fikset liten bensin lekk, samt byttet termostat nå. Merket litt forskjell syns jeg.., men den kødder rett over 3000rpm fortsatt. Og turtall henger litt lenger igjen etter man slipper gass. (mulig vaieren som gjør det etter innsug osv var av). Noen i nærheten som har rotor, fordeler og pluggkabler å låne bort / selge ? Gidder ikke bruke mye tid el koste på denne motoren noe særlig.., men hadde vært moro og fått litt turtall på isen Kan prøve å bytte lmm også..
Tony Bardalen Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Bare for å være frekk og skyte inn her. Min 518 med M40 motor har vært litt snodig, inntil nu! Jeg la merke til at den gummibelgen mellom LMM og innsuget trakk falskluft. Dro en larve med Tec7 og bilen var en HELT annen
AlXz Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Takk for tips Men den belgen er helt i orden, så trekker ikke inn noe luft der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå