BD Racing Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Hei !! Jeg holder på med et M3 E36 prosjekt og skal kjøpe en høyrestyrt donor bil. Hvilke deler er det jeg trenger nye for å bygge om ? Er det mye ekstra jobb å bygge om ? Vet jeg hvertfall trenger nytt dashbord, matte på gulvet og annet styresystem. Eller går det ann å bygge om/snu den høyrestyrte styringen om til venstrestyrt ?? Ledningsnettet går det vel ann å bare snu ? Hvis jeg trenger nytt styresystem, kan jeg da ta dette fra for eksempel en 316 eller 320 E36 å sette dette på bilen min, eller er M3 styringen forsterket ? Takker for svar
Mexos Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Du skal bruke den høyrestyrte m3'n som delebil for å bygge om en venstrestyrt norsk e36 til m3? Da kan du vel isåfall bruke dashbord, styring osv. fra originalbilen og bare flytte over m3 delene til prosjektbilen.
BD Racing Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Må jo være noen som har gjort denne jobben før ?
BD Racing Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 ledningsnettet må du ha fra v. Nei, har hørt at man bare kan snu den høyrestyrte ledningsnettet ``??
AlXz Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Skal kunne snu motor nettet. Snakket med flere som har gjort dette. Var en som mente gulvteppe kunne brukes.., men blir vel noe rart mtp pedaler etc? Dashbord blir jo helt feil.. Du må nok bytte noe vannslanger på motor, om du skal ha kjøleveske beholderen over på andre sida? Tannstanga må du nok skifte.., bruke den gamle kanskje? (Hørt m3 har annen utveksling.., men er noe usikker der.., ser ganske likt ut mtp svinging og rattutslag det jeg har sett) Speedo/instrument fra høyrestyrt viser ofte farenheit grader på oljetemp og miles som fart.. (ofte km også, og du får levert med kun km mener jeg med farenheit). Men bedre å skaffe et med celcius grader og km vel?
BD Racing Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Skal kunne snu motor nettet. Snakket med flere som har gjort dette.Var en som mente gulvteppe kunne brukes.., men blir vel noe rart mtp pedaler etc? Dashbord blir jo helt feil.. Du må nok bytte noe vannslanger på motor, om du skal ha kjøleveske beholderen over på andre sida? Tannstanga må du nok skifte.., bruke den gamle kanskje? (Hørt m3 har annen utveksling.., men er noe usikker der.., ser ganske likt ut mtp svinging og rattutslag det jeg har sett) Speedo/instrument fra høyrestyrt viser ofte farenheit grader på oljetemp og miles som fart.. (ofte km også, og du får levert med kun km mener jeg med farenheit). Men bedre å skaffe et med celcius grader og km vel? Tusen takk for et bra svar Får se hvilke deler som sitter på bilen jeg skal hente
hardrocxsludge Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Ledningsnettet kan brukes ! har gjort det samme på 2,8 litern jeg har . bare å bytte om ledningene som ligger over motoren i bakant .
BD Racing Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Ledningsnettet kan brukes ! har gjort det samme på 2,8 litern jeg har .bare å bytte om ledningene som ligger over motoren i bakant . Takk for tips, hva gjorde du angående styring og pedaler og overføring til gass, brems og clutch ??
BD Racing Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Ingen flere som har gjort denne jobben før ?
SSM Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Ossssj, driver å plukker på en RHD E36M3 selv nå. Det som jeg kommer på skiller RHD og LHD er; -Dashbord, pedaler -Bremsekraft forsterker -Plassering av hjernen -Lyktene forran -Vindusviskerene -Tannstanga og sikkert noe ting til Det enkleste du kan gjøre er å sette det over på en vanlig coupe.
BD Racing Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Ossssj, driver å plukker på en RHD E36M3 selv nå.Det som jeg kommer på skiller RHD og LHD er; -Dashbord, pedaler -Bremsekraft forsterker -Plassering av hjernen -Lyktene forran -Vindusviskerene -Tannstanga og sikkert noe ting til Det enkleste du kan gjøre er å sette det over på en vanlig coupe. Takk Kan jeg bruke bremsekraft forsterkeren fra en 318is ? Jeg bygger det over på en coupe ja
SSM Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Viss du skal ha alt over på en annen bil så har du jo alt du trenger på den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå