Gå til innhold

utvendig oljelekk m60b40 update!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har idag vasket motoren 110% ren og latt den dryppe av seg vannet og tørke, så har jeg startet motoren og den har gått i ca en time på tomgang, nå vet jeg hvilket område olja kommer fra men ikke eksakt hvor og hva som gjør det, det kommer fra venstre hjørne i framkant av motor rett under oljefilterhuset (hvis du ser ifra førerposisjon).

Det som er bemerkelsesverdig er at når motoren sto og gikk på tomgang så dryppet det en dråpe ca annenhvert minutt mens når jeg stoppet motoren så dryppet det nesten kontinuerlig :S

Jeg skjønner ikke i det hele tatt hvor det kommer fra, men er det noen av dere som vet om typiske svakheter på desse motorene med tanke på olje-lekk? utenom topp-dekselpakninger.

:)

Ja det vet jeg. Jeg hadde nøyaktig samme problem, bare at det lakk litt mindre. Hos meg var det registerdekselpakningen i følge mekanikeren på verkstedet. Og nå drypper det ikke mere. Jeg kjøpte bilen i sommer til svært redusert pris da forrige eier hadde gitt opp å finne problemet bak lekkasjene. Etter mange dyre verkstedsopphold bla.a hos Jæger i Bergen. Jeg leverte den inn til AUtopower i stansveveien her i Oslo(grorud) hvor de klarte etter litt av hvert slags prøving og feiling å finne ut av det. Ble en regning på 10 000 totalt, men nå er det altså i orden. Du kan ringe de og høre for detaljer eventuellt. Si at det gjalt en e34 touring sølvgrå med m60 b30 motor tidligere i høst. Så får du sikkert et svar.

Til meg sa de at det var registerdekselpakningen. Og at det var jævlig trangt og et helvete og komme til for å finne det ut og fikse det. Håper du får fikset det. Lykke til.

Skrevet

Takker mye for svar ;)

Jeg har hatt misstanken jeg og på min, men vil vel egentlig ikke inrømme det siden det er en helsikkens jobb :P

Men håper det er det som er problemet hos meg og :)

Skrevet

Ja topp-pakningen er det ikke, for dråpene henger høyere enn topp-pakningen og topp dekselet kan det heller ikke være siden jeg netopp byttet pakning der :S

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...