Gå til innhold

Skurring i intervaller.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte noen av de dyreste 6x9"ene de hadde på bilextra, og de virket kanonbra i 3 måneder.

Nå detter lyden ut i intervaller på annenhver høytaler. Er jeg heldig har jeg lyd på én om gangen.

Hver gang jeg kjører på en hump eller bilen hopper litt, detter lyden på begge ut eller inn igjen.

Bare gynging fra dempere, kan gjøre at det blir skurrelyder.

6x9"ene er lokalisert i hattehyllen på min E34. Jeg har tatt El-teip rundt magnetene og i mellom kontaktene, slik at de ikke kommer borti metallet under hattehyllen. De er drevet av en audison-forsterker på 250RMS watt. Noe de skal takle fint.

Har en tykk plusskabel med 1 sikring på kretsen, og en like tykk jord, uten sikring.

Den store Forsterkeren til subben driver 2x12" 850RMS watt pr. Denne forsterkeren er laget til denne subben, så vet at det går bra, denne funker som faen, alltid. Kun de i hattehyllen som detter ut.

I dag sjekket jeg at kablene hang fast på alle kontaktene og at det ikke var brudd.

Begge forsterkerne deler strømkabel og jord. de er bare skjøtet i bagasjerommet, slik at de får én kabel hver. Samme med remoten. Phonokablene har jeg splittere på, slik at begge forsterkerne får hver sine. Alt har virket helt fint, helt til nå.

Foran monterte jeg 2stk 6"ere, men de får bare en tynn diskantlyd, selvom jeg har skjøtet dem på de grønne kablene ut fra spilleren. Og de lilla en gang (samme lyden)

Så her er det 2 problemer, for tynn lyd fremme, og lyd som detter ut bak.

Har en dyr Xplode spiller med bøttevis av innstillinger og som gir 50W. Sånn med biler som racer og tar bredsladd på displayet.

Monterte også nytt og større batteri i forrige uke, med høyere ampere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...