Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått tak i meg en e36 318is coupe etter mange måneder med leting etter det rette emnet.

kjøpte bilen av en kar på ørlandet i trønderlag rett før helga.

Bilen hadde gått utrolige 124000km noe som i og for seg var en av grunnene til at jeg kjøpte bilen.

Bladde litt i noen kvitteringer som jeg fikk med, å km stand ser ut til og stemme bra.

Med bilen fulgte det med en del feil, som at el- rutene ikke virket, samt takluka ikke virket, første jeg tenkte var at det kunne være et reele - eller en sikring?

Har et greit rust hull ved høyre baklykt.

panser må skiftes, ser ut som det har vært plattdans der :P

Bilen går litt ujevnt på tomgang.

Startkrans må skiftes (slitt)

frieksos ganske høyt opp.

planer:

M3 frontfanger

m3 diffouser

nye lykter?

hellakkering (fargeforslag?)

plugger

sveise rust under bilen (skadet etter stein eller noe)

m3 baklykter

åpent luftfilter (anbefales eller unødvendig?)

skifte olje *gjort*

bytte oljefilter *gjort*

pollenfilter

viftreim

girkule (noen forslag?)

felger (hvor store, og hvilke? kom med forslag!)

seter (hvilke, noen som selger billig?)

kom mer enn gjerne med forslag! skal være ferdig til våren!:-)

Fikk med motorsport felger som ser bra ut, eneste er at den ene felgen er litt kantkjørt.(disse er til salgs/byttes!)Fikk også med ac snitzher replica felger i 17" pluss vinter hjul.

Har kun bilder av bilen fra annonsen per nå. men det kommer flere bilder når jeg for alvor begynner med bilen i morgen. :)

Skrevet

selfølgelig. :-) skrev kjapt bare va jeg trengte og hva jeg skulle kjøpe :-)

Var å sveisa inn deler av passasjergulvet på tirsdag da han som eide den før meg hadde kjørt på en stein eller noe for gulvet var slått oppover, å det er en god stund siden så der var det rust, fikk ordnet dette nesten ferdig da jeg jobber med bilen på jobb vær tirsdag, så det blir litt for lite tid i grunn. Jobber som biloppretter så utstyret er i orden på jobb for og si det sånn :D

Skrevet

qzporp0if5b3ulhfd64k.jpg

ut med setene, hanskerom, listverk ved dørstokk å opp med teppet, det var lekende lett å demontere :D

0mpd5hyp3duv8f2girgm.jpg

Her så det ikke bra ut, som dere ser så har han kjørt over noe som har slått opp mot cupe'en, måtte fikses før noe annet, har frieksos (en kort periode) så ble jo forgifta inni cupe'en. :evil:

bwf5lwwspuxqz62qosul.jpg

Da var ett område på 40cm kappet ut å ny plate (fra v70 dør) ble sveiset inn å fuget.

Skrevet

sa jeg helt til jeg så nermere under, rusta er jo kommet der fordi han som eide den har kjørt på noe som har skadet bilen der . er ikke derme sagt at bilen har gått mye lengre smarten. :-)

har flere kvitteringer på bilen oppgjennom, så km stand kan nærmest umulig være feil. ;)

Skrevet
sa jeg helt til jeg så nermere under, rusta er jo kommet der fordi han som eide den har kjørt på noe som har skadet bilen der . er ikke derme sagt at bilen har gått mye lengre smarten. :-)

har flere kvitteringer på bilen oppgjennom, så km stand kan nærmest umulig være feil. ;)

okei okei :P mye arbeid å fikse da?

Har du sjekka chassinr. forresten?

Skrevet
hvor skal jeg skjekke det ?:P veit hva chassinr er på bilen ja. men hva skal jeg skjekke med det? :-)

Da kan du sjekke om papirene er til riktig bil. For alt du vet kan jo kjøperen ha kræsja en strøken 318is coupe, så har han flytta over skiltene til en f.eks svensk bil :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...