Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Endelig fått bytta traversforingene på min E34 nå på fredag. Absolutt en kosejobb. Lykkelig over endelig å få en nesten helt ny bil så merker jeg likevel at bilen mest trolig stammer fra kenguruene. I lav fart, f.eks i en rundkjøring, så gynger den frem og tilbake en del. Utrolig slitsomt i køkjøring er det også! :?

Mine misstanker er:

- Disse brilleforingene mellom bærearm og travers

- De 3 andre litt mindre foringene til traversen

Jeg tror ikke det er:

- Hardyskive på mellomaksel

- Traversforinger er det IKKE, for de er noen dager gamle bare

- Clutch tviler jeg også på

Har jeg rett i min misstanke, eller er det noen glupe hoder som kanskje har en sterkere anelse en det jeg har? Hadde isåfall vært utrolig flott om noen kunne pekt meg i riktig retning. Jeg er ute etter å få bilen i så god stand som mulig og vil jo legge noen kroner i nye slitedeler.

Hyl ut! :)

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke spesielt til E34, men for meg høres dette ut som slitne dempere.

Du kan sjekke de ved å presse ned baken på bilen noen ganger. Bilen skal stå helt i ro etterpå. Gynger den fortsatt tyder det på slitne dempere. Du ser det gjerne godt på demperene også om de er slitne

Skrevet

Det er jo et godt poeng det altså! Skal vugge litt på bilen etterpå.

Jeg misstenker at dårlige traversforinger har gitt ringvirkninger på andre ting her. Annet som har fått hard medfart.

Om andre har noen ideer her så er det lov å komme med det :)

Skrevet

Min E-34 var skikkelig vuggen, og var ganske drit å kjøre. Bytta til gule koni og nye fjører. Då blei bilen heilt ein anna, kan ikkje sammenlignas ! Har orginale foringer også.

Ville prøvd å sjekka støtdemperane dine.

Skrevet

Okei. Får vel kanskje satse litt penger på nye dempere og fjærer ved neste lønning da.

Har sett litt på KW senkesett med fjærer og dempere i samme pakke. Koster 5700,- for evt. rabatter. Erfaringer med andre merker? Trenger ikke noe kjempestivt.

Skrevet

Nå har jeg vært ute og kjørt litt mer med bilen og har følgende å rapportere:

Joda, slitne dempere kan sikkert være en del av problemet her. Men det eksisterer noen dunke-lyder baki der enda. Kjennes ut som om traversen har fler foringer som er slitne, ikke bare dempere. Skal jekke opp bilen og sjekke litt nøye baki der til lørdagen for å sjekke om jeg kjenner noe slakk noe sted.

Kan og være noe med clutchen, for den "lugger" litt noen ganger. Eller så kan det være at den plutselig får tak når noe beveger seg baki der og "gir den det den trenger"?

Setter stoooor pris på alle tilbakemeldinger :)

Skrevet

Få jekka den opp bak å gå over å bryt med brekkjern v foringene å se hvor mye det flytter seg å generell slitasje på de.

Bruk et langt et da så du får litt moment på den :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...