Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å plukke ned en M50B25 for litt innspisering før remontering.

Har lyst til å ta av bundkaret men har ikke noe ny pakning liggende.

Det haster med å få inn motoren igjen så snart vi får den nye clutchen vi venter på og vi har derfor ikke tid til å risikere at vi må bestille ny pakning for så å måtte vente på den.

I ETK står det at pakningen er av stål, kan noen bekrefte dette, for hvis den er det vil den jo ikke bli ødelagt om vi tar av bundkaret.

Skrevet

Stål med gummistripe innerst. Det er gummistripen/tettningen som ofte morkner og revner. Fikser enkelt med litt ekstra pakningspasta på. Funker fint. Bare pass på at det ikke tyter pasta inn i oljesumpen, så legg pastaen i ytterkant. Jeg har fikset mange bunnpanner helt uten pakning med stort hell (med pakningspasta av blå type). Bruksmotoren min har gått 4 år nå med pastaen, uten pakning og uten lekasje!

Bunnpannepakning.jpg

Skrevet

Pakninngssement/pasta funker veldig bra om det brukes riktig. Brukt det MANGE ganger med hell for å tette div lekkasjer og ikke har tid til å vente på ny del.

Skrevet

Ble vi skrudde av bunnpanna. Pakningen var dog ikke av stål men ser ut til å være helt uskadet :)

Neste steg er spyling og rengjøring av bunnpanna. Mye seig gammel olje i bunn som jeg vil ha ut som aldri kommer ut ved vanlig oljeskift :P

Og i den sammenheng lurer jeg på om "skvalpe veggene" kan plukkes av eller ikke. Ser ut som de er punktet fast på ett vis og det skal vi ikke rote oss borti, men hvis det er en enkel måte å få de av og på igjen kunne vi fått rengjort bedre og lettere.

Det heter kanskje ikke skvalpe vegg, den engelske betegnelsen er etter litt søk på google: "baffle" som i

"baffled oil sump". Har prøvd å søke på dette men ingen resultater.

Skrevet

Anyone? Skal ut å spyle bunnpanna nå så hadde vært greit om noen visste noe om disse skvalpe/sprut veggene kan plukkes ut uten å ødelegge noe...

Bilde av hva jeg mener (den på bildet er ikke en m50 bunnpanne):

jptky09ifcasvqvnjlkc.jpg

Siden det haster å få motor tilbake i bil tørr jeg ikke bryte på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...