Gå til innhold

Coilovers på E36 . Hjelp !

hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Vet det er mange rundt på forumet her som kjører med coilovers å sikkert har hatt samme problem som meg !

nemlig at felgene ikke bygger nok ut !

har jo muligheten til å dytte på spacer men i og med at jeg skal ha nye felger til bilen etterhvert så tenker jeg at jeg tar den ordentlige veien å kjøper felger som har riktig innpress så ikke felgen butter i demperbenet !

Er da foran problemet ligger, bak er det fin klaring !

men spørsmålet mitt var som så ; Hva slags innpress er jeg nødt til å ha på felgene for at de ikke skal subbe i coiloversene foran ?

har prøvd med et par bbs rc med 41 innpress men dette gikk hell dårlig !

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil variere etter bredden på felgen og muligens også hvor høyt coiloverne står justert. Tipper det går greit hvis du ender på rundt et35.

Kjøp billige spacere på biltema elns og prøv.

Takk for svar :) .

om det er noen andre som har erfaringer med dette, så er det bare å hyle ut !

tenker jeg havner på 8,5 tom foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må som regel space noe om man har coilovers. Har 8,5 et35 framme på min, og måtte space 8mm for at det akkurat skulle gå.

Har du disse godkjent i vognkort da :) ?

hørt at man kan få godkjent med spacer også faktisk og at TUV papirer på coilovers holder på EU kontroll . men som sagt er usikker på om dette må så i vognkort eller om det holder å legge ved TUV papirer !

Er ikke Zito titan felgene du har kjørt med da :) ?

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få lest av i morgen.. må vel være noen her som vet innpress på e46 m3 felg..

Takk :) . Greit å vite litt før jeg setter sammen bilen helt ! har bare prøvemontert på et understell jeg ikke skal bruke ! har et fra 328 som er sandblåst å lakkert som skal på bilen :) .

Så da får jeg finne noen felger som passer, om jeg er nødt til å space så får jeg bare gjøre det :) .

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal coilovers eller senking godkjennes så skal det stå i vognkort... tuv er ikke godt nok. staten norge skal heve seg :wink: ....godkjenner forresten biler daglig....

Godkjenner du biler daglig :) ?

hva krever de for en slik godkjenning egentlig ?

hvis man har med tuv papirer og hjulstillingen er som den skal så er vel det man kan få gjort i utgangspungtet :) ?

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må som regel space noe om man har coilovers. Har 8,5 et35 framme på min, og måtte space 8mm for at det akkurat skulle gå.

Har du disse godkjent i vognkort da :) ?

hørt at man kan få godkjent med spacer også faktisk og at TUV papirer på coilovers holder på EU kontroll . men som sagt er usikker på om dette må så i vognkort eller om det holder å legge ved TUV papirer !

Er ikke Zito titan felgene du har kjørt med da :) ?

Joakim

Er ikke godkjent :P FK f.eks har jo space med tuv papirer, så burde gå bra det :) Er Zito felgene det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...