Bjørnstad Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Vi i Bjørnstad Bil har fått inn en Bmw E34 kundebil som vi kan dele med dere her på bimmers med en liten prosjektråd. Det er en Bmw e34 535i som skal få seg et lite løft effektmessig. Målet er å ta ut 400 hjul hk. Bilen kom til oss for montering av Electromotive TEC GT datasprut og Electromotive 6cyl coil pakke som er kjøpt hos oss tidligere. Men etter en samtale med bil eieren blir vi enige om at vi skal ta av oss turbokonverteringen. Så denne kom inn orginal og forlater bygget om ikke alt for lenge ferdig bremset i vår Dynapack bremsbenk. Vi legger denne bilen ut, litt for å vise folk at vi bygger og tuner andre bil merker, ikke bare Nissan som mange tror. Og oppsettet vi har satt sammen lyder som følger: Electromotive TEC GT datasprut og 6cyl coilpakke. Garrett GT3582R med 0,82ar eksoshus JAAS Performance grenrør, t3 flens og 50mm wastegate rørgate Custom 3" eksos Turbosmart wastegate 50mm med 0,5bar fjær Trykkrøre i alu svarte silikonslanger for diskre look, som vi lagerfører. Turbo Smart slangeklemmer 450x300x75mm intercooler fra HPI. Bosch 800cc dyser Walbro bensinpumpe inntank 255L Summit AN6 bensinfilter Turbo Smart boost kontroller Mls toppakning Spec 6 puck sinterclutch Turbosmart 800 BTR Flex a lite el.vifte bilder kommer!
stensheim Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 det her blir spennende og følge med på ja jeg kommer vel med min bil til vårs for og bremse den tenker jeg
MariusG Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Tøft Liker at seriøse firma`er legger ut prosjekter og viser ka de drive på med fortida
andreee Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Stiligt , hva innmat er det dere bruker ? Og hvorfor så stort eksos hus? mvh a
glenn-morten Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 dette kan bli moro ja : D sleng in masse bilder : )
Bjørnstad Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Lapin Kulta: jepp, bilder kommer på torsdag stensheim: Du er selfølgelig velkommen tilbake på bremsing med e30 igjen. MariusG: Takk for det Bra dere setter pris på at vi deler dette med dere, selv om det er "budsjett" trimming så er sånt spennende å følge med på andreee: Her er det orginal innmat, men MLS toppakning og ARP bolter i toppen. Tror dette eksoshuset passer fint på denne motoren, det er jo tross alt en 3,5l! Håper det blir rask spool up og langt register med denne. Et mindre hadde nok ikke gått, da hadde vi nok fått baktrykk! Men dette er jo noe vi kan teste ut i bremsbenken, vi får se hvordan registret blir med 0,82ar huset først
kevine30 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 dette blir spennende skal følges med her ja! bilder?
stensheim Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 0.82 eksoshus er ikke for stort til den motoren, det er jeg ganske sikker på, men det spørs jo så klart på hva bilen skal brukes til! bmw må ha stor turbo har jeg erfart i alle fall
andreee Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Herremin her er det jeg som tuller , jeg kom ikke på det var 3,5litern , tenkte 2,5 jeg Det blir bra da ja! mvh andré
E36Cab1 Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 82 hus er ikke for stort for 2,5 heller,det merkes når en ser på baktrykk og eksostempen.
Bjørnstad Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Noen bilder av bilen inne på verksted. Eksos annlegget er plukket ned også ser vi AC rørene som må vike unna for plass til greenrøret. Fordelern tar vi bort og lager et lokk som vi erstatter den med. Ikke så veldig ryddig og pent motorrom, men det skal vi ordne opp i Her tar vi ut AC registret,pumpa og slanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå