Gå til innhold

E34 535i Turbo


Bjørnstad
 Share

Anbefalte innlegg

E36Cab1: Ja, den løsningen har vi sett på, men da hadde det gått endel timer ekstra.

Vi mener det ikke er nødvendig, for trykkrøret er i 3" så det spiller ingen rolle inn på flowen. Eneste fordelen jeg kan se ved å bygget det om, er "ryddigheten" i motorrommet. Husk at det er kunden som setter grensene over dette bygget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lapin Kulta: jepp, bilder kommer på torsdag :)

stensheim: du er selfølgelig velkommen tilbake på bremsing med e30 igjen.

MariusG: takk for det :) bra dere setter pris på at vi deler dette med dere, selv om det er "budsjett" trimming så er sånt spennende å følge med på :wink:

andreee: her er det orginal innmat, men MLS toppakning og ARP bolter i toppen.

tror dette eksoshuset passer fint på denne motoren, det er jo tross alt en 3,5l! håper det blir rask spool up og langt register med denne. et mindre hadde nok ikke gått, da hadde vi nok fått baktrykk! men dette er jo noe vi kan teste ut i bremsbenken, vi får se hvordan registret blir med 0,82ar huset først :)

av egen erfaring ville eg heller sakt att eksoshuset er forlite :D blir spennende og se resultatet :D

Enig der. i sommer hadde jeg Garett gt4088 turbo på min 3,5l.. med AR 1,19 i eksoshus, og jeg hadde 1 bar på litt i overkant av 3000 og det varte helt til 7000 så den syns jeg var knall.. vil egentlig tro att en gt35 med 0,82 eksoshus blir litt for liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36Cab1: Ja, den løsningen har vi sett på, men da hadde det gått endel timer ekstra.

Vi mener det ikke er nødvendig, for trykkrøret er i 3" så det spiller ingen rolle inn på flowen. Eneste fordelen jeg kan se ved å bygget det om, er "ryddigheten" i motorrommet. Husk at det er kunden som setter grensene over dette bygget :wink:

husk også att flowen i innsuget blir fordobblet av å sette det på andre siden.. utifra tester svenskene har gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36Cab1: Ja, den løsningen har vi sett på, men da hadde det gått endel timer ekstra.

Vi mener det ikke er nødvendig, for trykkrøret er i 3" så det spiller ingen rolle inn på flowen. Eneste fordelen jeg kan se ved å bygget det om, er "ryddigheten" i motorrommet. Husk at det er kunden som setter grensene over dette bygget :wink:

husk også att flowen i innsuget blir fordobblet av å sette det på andre siden.. utifra tester svenskene har gjort...

At flowet blir bedre er vi enige i, men en fordobling høres usansynlig ut.

Tror heller ikke at denne delen av innsuget er det som begrenser flowet mest, så selv om man skulle lykkes i å dobble flowet, så ville nok ikke det resultert i dobbel effekt, da begrensingene ligger andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør dere det med bremsekraft? er vel vakumbremsekraft på e34?

når jeg bygde m106 i e30 sliter jeg med at jeg ikke får vakum i motoren ved motorbrems og null vakum i bremsekraftforsterkeren:/

gjerne ett bilde av retur fra turbo og hvordan dere gjorde det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør dere det med bremsekraft? er vel vakumbremsekraft på e34?

når jeg bygde m106 i e30 sliter jeg med at jeg ikke får vakum i motoren ved motorbrems og null vakum i bremsekraftforsterkeren:/

gjerne ett bilde av retur fra turbo og hvordan dere gjorde det:)

se på dette bildet som han lå ut lengre oppe ;) der ser du vakum oplegget ;)

u1d4bg7wrkwv06j9chd5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør dere det med bremsekraft? er vel vakumbremsekraft på e34?

når jeg bygde m106 i e30 sliter jeg med at jeg ikke får vakum i motoren ved motorbrems og null vakum i bremsekraftforsterkeren:/

gjerne ett bilde av retur fra turbo og hvordan dere gjorde det:)

se på dette bildet som han lå ut lengre oppe ;) der ser du vakum oplegget ;)

u1d4bg7wrkwv06j9chd5.jpg

ok. samme patenten jeg bruker det der.. men jeg får ikke vakum:/

kan kanskje ha noe med kvass sugekammen jeg bruker i m106 som er synderen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...