Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Skrevet

Beklager for lite oppdateringer på tråden, men her kommer det! :)

Bmwn er startet opp, men dessverre dro den falskluft, det var ei sprekk i innsuget men dette er sveiset nå.

Så var det bare å starte opp igjen, denne gangen gikk motoren fint, men så løste ikke clutchen ut, det viste seg at firmaet som monterte clutchen på denne bestilte/monterte feil clutch til denne typen svinghjul #-o Dette løste vi ved å skaffe et brukt svinghjul som nå er montert!

Så hvis det ikke dukker opp noen overaskelser i dag, så skal bilen være klar til bremsing iløpet av dagen. Om det passer for bileieren så blir det bremsing på onsdag. :twisted:

I blokka så var det borret opp til oljeretur fra turbo, denne var litt i det minste laget [-X så vi øket til 19mm retur. Her gjenget vi opp og satte inn en nippel som er vinklet opp så det blir mest mulig fall ned fra turboen.

Intercooler rørene er ferdig montert og et dumpventil uttak er tigsveiset inn i trykkrøret.

6m0sz8ctqaxfbhbx11ch.jpg

Eksosanlegget er ferdig, hele annlegget er i 3" med V-båndsflenser for rask og lett demontering, 2 fullflow 3" lyddempere fra Simons . Ikke ferdig montert på bildet.

xwuhm8kt55e9fnwslnv1.jpg

2rymr029v0wczt295kcf.jpg

Downpipen er bandasjert med eksosbandage og olje/vannslangene har fått varmebeskyttelse.

59n3hqy7k93rhskmyvad.jpg

Sachs 765 trykkplate og 240mm 4 pucket sinter lamellen.

Dette er specet til 800nm.

1r7dyyzg5aw169maqlcc.jpg

7hcgbyqp8uh1ufflrfyg.jpg

Film kommer!!!

Skrevet

hmm.. merkelig man ikke hadde sett dette før. gøy og se et skikkelig E34 bygg! :D

kanskje jeg kunne lurt dere til å bygge twin turbo på 540'n. ;)

forresten, må dere bruke 4-pucka sinter for bare 400rwhp?

Skrevet

Selv om man skal ha "bare" 400 hk, kan det nok bli mye moment. Kunden hadde dessuten denne clutchen fra før. Vi kan sikkert "lures" til å bygge twinturbo på 540 ja. :)

Skrevet

mye nm blir det sikkert, tenkte bare det ble unødvendig mye "av/på" clutch versus f.eks en 6 puck.

såfremt ikke dere vil anbefale å gå for clutch som tåler 25-30% mer enn hva motor sannsynligvis vil klemme ut?

Skrevet

Denne bilen har sikkert blit mere lettkjørt med en 6 puck. men denne blir vel brukt kunn pga eieren sente med denne når bjørnstad fikk bilen.

Skrevet
Det blir mapping på onsdag, så da blir det live oppdateringer fra bremsingen :wink:

Ble det gjort noe med innmat, eller kjørers det med orginal innmat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...