Bjørnstad Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Beklager for lite oppdateringer på tråden, men her kommer det! Bmwn er startet opp, men dessverre dro den falskluft, det var ei sprekk i innsuget men dette er sveiset nå. Så var det bare å starte opp igjen, denne gangen gikk motoren fint, men så løste ikke clutchen ut, det viste seg at firmaet som monterte clutchen på denne bestilte/monterte feil clutch til denne typen svinghjul Dette løste vi ved å skaffe et brukt svinghjul som nå er montert! Så hvis det ikke dukker opp noen overaskelser i dag, så skal bilen være klar til bremsing iløpet av dagen. Om det passer for bileieren så blir det bremsing på onsdag. I blokka så var det borret opp til oljeretur fra turbo, denne var litt i det minste laget så vi øket til 19mm retur. Her gjenget vi opp og satte inn en nippel som er vinklet opp så det blir mest mulig fall ned fra turboen. Intercooler rørene er ferdig montert og et dumpventil uttak er tigsveiset inn i trykkrøret. Eksosanlegget er ferdig, hele annlegget er i 3" med V-båndsflenser for rask og lett demontering, 2 fullflow 3" lyddempere fra Simons . Ikke ferdig montert på bildet. Downpipen er bandasjert med eksosbandage og olje/vannslangene har fått varmebeskyttelse. Sachs 765 trykkplate og 240mm 4 pucket sinter lamellen. Dette er specet til 800nm. Film kommer!!!
S.Hafsmo Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 hmm.. merkelig man ikke hadde sett dette før. gøy og se et skikkelig E34 bygg! kanskje jeg kunne lurt dere til å bygge twin turbo på 540'n. forresten, må dere bruke 4-pucka sinter for bare 400rwhp?
Bjørnstad Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 Selv om man skal ha "bare" 400 hk, kan det nok bli mye moment. Kunden hadde dessuten denne clutchen fra før. Vi kan sikkert "lures" til å bygge twinturbo på 540 ja.
S.Hafsmo Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 mye nm blir det sikkert, tenkte bare det ble unødvendig mye "av/på" clutch versus f.eks en 6 puck. såfremt ikke dere vil anbefale å gå for clutch som tåler 25-30% mer enn hva motor sannsynligvis vil klemme ut?
Gjest Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Denne bilen har sikkert blit mere lettkjørt med en 6 puck. men denne blir vel brukt kunn pga eieren sente med denne når bjørnstad fikk bilen.
Bjørnstad Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 Riktig som Jørgen sier, og jeg tror faktisk denne kan ha "gener" til å bli en riktig moment-værsting, hvis vi vil det.
E28 TURBO Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Jeg dro ut 735nm med 745i manifold, så ja burde være mulig å få moment i denne
Bjørnstad Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 En liten filmsnutt nå som bilen er klar til mapping
Bjørnstad Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 Det blir mapping på onsdag, så da blir det live oppdateringer fra bremsingen
Melkvik Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Det blir mapping på onsdag, så da blir det live oppdateringer fra bremsingen Ble det gjort noe med innmat, eller kjørers det med orginal innmat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå