Gå til innhold

Diff med 40% brems til E34 og E32 selges.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

En 750 diff vil koste fra 4 til 4.500 kr + frakt. Avhenger av hvor mye jeg må betale og frakt/hentekostnader.

En 750 diff passer godt på 540 med aut. eller 6 trinns man. Hadde jo selv med diffbrems, men den ble tatt av bilen som jeg kjøpte tilbake igjen.

Har noen en 540 diff med brems, tar jeg gjerne en slik i bytte på en 750 diff med brems.

Jeg skal prøve å få tak i flere 750 differ. Skulle ha hatt en selv til 740 min som snart skal selges. Men må begynne å tenke på vekten i bilen. Ble stoppet 3 ganger av politiet på sist hjemtur. 4 stk 210 differ veier omtrent like mye som en M50 motor.

Har du dårlige dekk Frank? Eller er de belagt med asfaltfett? Jeg testet min 740 før jul da det var mye snø. Og da uten diffbrems. 255/40-17 dekk bak med bra mønster, men 5-6 år gale. Bilen hadde bra feste og kjørte lett opp ganske bratte bakker uten spinning. Og 7er med brems er en kjempegod bil på glatten. 10 ganger bedre enn E36.

Da får jeg forsøke å spore opp enn 7 serie spesialist som jeg hadde kontakt med en gang.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte helt spiller nye dekk, men har sliti fælt med fremkommligheten. Måtte satse liv og lemmer for å komme meg frem til hytta også. Hjelper ikke med 400+nm når man i prinsippet har 1hjulstrekk.

Se hva du får til, jeg må ha en diff så fort som mulig da jeg snart skal på fjelltur igjen, og det er jo ikke snakk om å få grep på asfalten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg jobbe med å få tak i en diff med brems til deg Frank. 750 diffene pleier å være i topp stand. De har nok blitt kjørt fint og alle har aut. gir. Tror nok at girkassen ryker før diffen får problemer med de bilene.

Forstår ikke at dere med 5 serie har så store problemer når jeg synes at min 7 serie er helt topp på glatten. Selv med gamle og litt harde dekk. Jeg kjørte ikke på blank is med dekkene, men både hardpakket snø og 10-15 cm nysnø. Og det gikk helt fint. Hadde jeg vært hjemme nå kunne du ha fått prøve mine dekk og sett om det var forskjell.Hadde det vært en 325 uten brems så hadde jeg skjønt mer.

Det er i alle fall ikke verdt å risikerer liv og bil med å kjøre uten kontroll.

Skal undersøke litt nå i kveld angående 750 differ.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...