YearPlaze Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 har en e39 520D 00 mod og blutselig her om dagen begynte antispinn lyset og abs lyset og lyse konstant! fant også ut da at abs en ikke virket og at antispinnen er av! noen som vett hva som er galt? mvh Eivind
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 er mest en abs sensor som har slutte og virke det er bare og får lest ut bilen da vet du hvilken som ikke virker
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 på verksted eller en som kan dette hjemme funker fint med dis eller ediabas/inpa osv
mudbug Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Håper på at det er kun sensor som er tatt kvelden, ellers er det fort dyrt som ABS styreenhet.
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 jo kan også være styreenheten men det er vel ikke so ofte som en def.sensor spezielt i vintertieden
YearPlaze Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 håper også på at det bare er en sensor! var ute og kjørte litt i kveld å plutselig virket alt igjen (utenom at jeg hadde trykket på alt for og finne den "chek ok" greie å klart og sette gradestokken på farenheigt i stede for grader ) men så på hjemturen igjen lyste abs og antispinn igjen! men har snakket med mudbug her på forumet om og ta diagnose på fredag så får vi se hva det er! litt greit å ha abs nå ski sesongen nermer seg med storm skritt men ingenting er så gale at det ikke kan bli fikset (somregel ) mvh Eivind
feiringbruk Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Har en 525 02 mod Hadde akkurat det samme problemet og da var det styrvinkelsensoren som var ødelagt
birken85 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 hadde også samme feil... var abs føler bak.. diagnose er tingen
arntarn Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 e 36 med samme problem. var abs føler som var gåen. kosta ca 1000 kr. enkelt å sjifte selv.
Turbo-Tommy Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Samme problemet på E46 til fruen. Enkelt å skifte selv, og koster ca 500kr per sensor hos Koed. Men du kan ta av pluggen til sensoren og måle motstanden i den. Skal være 1000ohm ca, om det er 200 eller 100Mohm etc, så er den ødelagt.
YearPlaze Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 takk for mye svar! var på diagnose på fredag! men da lyste ikke abs lyse eller antispinn lyset og det kom heller ikke opp på diagnosen! det går veldig av og på! av og til virke alt og av og til går det sidelengs i alle svinger :S veldigt irriterende problerm! hadde det ikke vert for alt for mye snø ute skulle jeg ha målt motstand på senorene, men synes det er veldig rart at det skal gå så av og på hele veien!
bjarne320 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 har lignene prob,serligt når d er nysalta,sørpete og våt vei,sikkert ein av følerene som ik er heilt tett? du får kjøre på diagnose når d lyser kommer no bedre frem uten asc og litt anleis bremmse uten abs eg håper på d kommer seg når vinteren er borte
Jørgen Lie Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Jeg hadde samme problem på min E46.. Der lyste lampa. Hvis jeg hadde startet, kjørte å slo av og på tenningen i fart så kom lyset vekk og abs/antispinn virka igjen.. tok diagnose, bytta venstre absføler forran, sletta feilkoder og alt funket igjen.
JulianS Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 er bedre å måle vekselspenning når du snurrer et hjul rundt enn å måle motstand, føleren trenger ikke være defekt selv om det er tilnærmet riktig resistans...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå