Endres Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 har en 1985 320i som fjusker/sperrer ved gasspådrag. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men når jeg gir full gass, så begynner bilen å dra, men den fjusker/rykker. Noen som vet hva dette kan være?
JIMVP Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 kan være mye som foresaker dette.. kan være tenning ( plugger, fordeler, pluggledninger osv. kan også være at bensinfilter er tett.. da blir den å bremse litt ved pådrag i perioder.. lykke til med feilsøkingen
Endres Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 skal begynne feilsøkingen i morgen! Men er det noen som kan forklare meg hvordan jeg stiller tenninga?
JIMVP Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 skal begynne feilsøkingen i morgen! Men er det noen som kan forklare meg hvordan jeg stiller tenninga? du bruker tenningslampe og vrir på hele fordeleren ved 1800o/m. få en til å hjelpe deg med dette viss du er i tvil selv
Muztang289 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Før du starter med det, kan det være greit å sjekke enklere ting, som nevnt tidligre, kondens eller pluggene, dette tar max 15 min å få testet og sjekket.. Men, startet problemet sånn ut av det blå en dag, og den har fungert fint før, uten problemer?
Christer Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 på de gamle e30ene så sitter det ei lita fjær på rotoren, som skal fungere som turtalls sperre, og når den blir litt gammel blir den som regel litt slapp og bilen sperrer myye for tidlig.. ville sjekket dette..
Endres Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 det har blitt litt etter litt. det er verst når den er kald. sperrer mye mer!
Endres Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Fant ut hva det var! Plugghetta på sylinder 1 hadde hoppet av. Noen som vet hvor jeg får kjøpt orginale løse plugghetter? Fant på koed, men var hele ledningssettet fra fordeler.
vikorena Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Eg hadde ein e30 320 med samme symptom som deg. Har du sjekka om det er luftmengdemålaren? Dette gjer du ved å opne spjeldet i den heilt, og låse det. Ta ein prøvetur med ope spjeld, og kanskje få deg ein aha opplevelse (det fekk eg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå