Gå til innhold

Autofolie`s E92 320 CDA Xdrive 2009

Share

Anbefalte innlegg

Selger dessverre ikke folie til selvmontering. Det er en krevende jobb og en annen type folie enn den man får kjøpt f.eks. på Biltema, sertifiserte montører er påkrevet. I tillegg må man bestille et minimumskvantum på nærmere 70 m2 og det er litt vel mye for en vanlig bil.

Jeg vet ikke hvor du handler folie hen, men jeg bestilte første gang 20 kvm og en annen anledning 15 kvm folie. Så det går fint bestille i mindre m2, hvis man ønsker det. Er ikke så krevende jobb heller, ganske simpelt egentlig. Tar bare litt tid.

Hva er en sertifisert montør? hvordan blir man en sertifisert folie-legger?

Men NYDELIG BIL! :D likte absoultt alt ved den :) Folie på bil er genialt, hvordan er denne folien i forhold til 3M bil-wrap folie med farge? Er den tykkere siden det er steinsprutfolie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra noen klarer å legge folie selv og får kjøpt det antallet m2 man ønsker:-) Sannheten er at ca. 96-97% av alle som forsøker seg på foliering frafaller, det tar ca. 2 år å lære seg dette. Det vil alltid være noen som kan selv, får det billig her og der osv. Poenget er at dersom man ønsker kvalitet på arbeidet som utføres koster det penger, det skal se bra ut, være uten luftbobler m.m. Folien finnes kun i bestemte bredder og derfor må man være nøye med hvor man legger evt. skjøter osv., ingen ønsker å betale for noe som ikke ser 100% bra ut. Vi i Autofolie utfører kvalitetsarbeid som tilfredstiller kundens ønske og behov. Steinsprutfolie er inntil 3 ganger tykkere enn standard folie og er derfor langt mer krevende å legge, samt at materialkostnaden selvfølgelig blir høyere. Sertifisert montør blir man gjennom et kurs hos respektive folieleverandører, hvor man altså må vise hva man kan.

Legg gjerne ut bilder av foliearbeidet ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sannheten er at ca. 96-97% av alle som forsøker seg på foliering frafaller"

Jeg kan ikke tenke meg at det er kun 3-4 personer av 100 som greier å legge folie. Det er ikke akkurat brain-surgery eller rocket-science. Å flytte på rynker og luftbobler er jo ingen problem med en varmepistol for hvem som helst. Å bruke 2 år lære seg å legge folie høres vanvittig rart ut for meg, jeg brukte noen timer å lære meg å legge folie på diverse stæsj, og satte igang med bilen etterpå. Og jeg er bare som hvem som helst mann i gata. Men, bilen er selvfølgelig ikke 100% som dere får til sikkert, jeg får ett sandkorn her og ett sandkorn der, jobbet i en mørk og støvete garsje. Hadde ikke tilgang til støvfritt verksted/arb.plass som dere. Å legge skjøter er heller ingen problem hvis man kun må skjøte små stykker.

Håper du ikke tar dette som ett angrep på ditt yrke, jobb eller business. Vil bare si at å legge folie er ikke vanskelig som du fremstiller det. Du skremmer vekk folk som vil prøve dette selv. Men håper du ikke mister noen kunder pga mitt inlegg. men jeg tror at din kundegruppe vil være folk med mye penger og nyere/dyre biler med pen lakk som krever 100% strøkent. Så jeg tror ikke det går utover deg uannsett om folk vil kjøpe seg folie for å legge selv.

Og siden du ønsket litt bilder, her kommer ett par bilder fra en total amatør med null tidligere erfaring:

laptop før:

SNV37867.jpg

etter:

SNV37876.jpg

SNV37877.jpg

SNV37878.jpg

bil før:

SNV37727.jpg

under:

SNV38060.jpg

SNV38062.jpg

SNV38067.jpg

SNV38150.jpg

SNV38148.jpg

SNV38225.jpg

SNV38226.jpg

SNV38270.jpg

P1010220.jpg

P1010232.jpg

P1010226.jpg

P1010225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...