Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå er jeg på utkikk etter ny bil igjen.

Den opprinnelige planen var E46 330i,ci opp til maks ca. 300000kr, men nå har jeg husplaner og da tenkte jeg å kjøpe noe ganske rimeligere f.eks E36 320i eller større eller E34 med M50Bxx.

Jeg var å kikka på en 1996 E36 323i 4 dørs sølv met. i dag.

Den har gått 205000km, har null utstyr, rustblemmer på nedre del av dører og litt på bakskjermer, innertrekket på soltak har kila seg.

Den hadde visst også koka en runde i sommer pga. gåen thermostat, men hadde visst berga siden den fortsatt er i daglig drift.

Hadde også nylig skifta vannpumpe noe som er en gjennganger på M52 med flere.

Men jeg fikk ikke prøvekjøre fordi han mente det var for glatt, snø er som kjent livsfarlig :roll:

Men jeg kunne få låne den i helga slik at jeg får den opp på løftebukk på jobben.

Det skal også nevnes at han ikke låste bilen fordi han håpet på forsikringspenger viss den ble stålet :roll:

Han ville ha 55 lapper for den noe som kansje ikke er så ille for en 323 i utgangspunktet men jeg vurderer sterkt å styre unna viss han ikke går ned betraktelig i pris.

Har folket noen meninger/innspill?

Skrevet

Jeg syntes dette hørtes ut som en useriøs selger. Så jeg har ihvertfall villa krevd naftest hvis du vurderer denne. Men helst hadde jeg nok styrt unna den der..

Skrevet

Trenger ikke naf test siden jeg kan få sjekket den selv på verkstedet jeg jobber i til helga.

Men vet ikke om jeg en gang gidder å ta meg bryet med mindre jeg får den en god del billigere.

Den ligger visst også på autodb på sør trøndelag til 55 lapper.

Må si det ringte noen alarmbjeller når jeg var å kikka egentlig.

Skrevet

var inne å så på annonsen. men var lite info der. Og heller ikke bilder av den aktuelle bilen. Så blir vanskelig å si noe mer om den for meg ihvertfall. men hvis jeg var deg så hadde jeg nok gått etter magefølelsen ;)

Skrevet
Hadde kanskje vært greit til halve prisen. 55K er ran. Får jo E46 til den prisen...

Ran er når folk tar godt over 100 lapper for 325`n sin fra tidlig 90-tall, bare fordi den er blank i lakken og har m-pakke.

For 50K får du jaggu ta meg ikke mye E46.

Og jeg syns alltid det blir argumentert med følgende "man får jo E46 til den prisen"

Hva er så forbanna spennende med en E46 sedan fra 98 med liten motor? Nei, takke seg til E36 opp til 150K, SÅ kan man vurdere E46.

Skrevet

Normalt 316i/318i ja, men en 320d/320i/323i med høy km skal også være mulig å få til hvis man følger med og/eller har kontakter...

For 55 burde man kunne få en fin 323i/325i, men E36 er som kjent ekstremt overprisa...

En E46 med liten motor finnes ikke spennende, men det er en bedre bil på mange måter. Hvis motor ikke er avgjørende er det et bedre kjøp for mange :wink:

Skrevet
Hadde kanskje vært greit til halve prisen. 55K er ran. Får jo E46 til den prisen...

For 50K får du jaggu ta meg ikke mye E46.

hehe er du heldig og følger litt med på autodb og finn så kan du være heldig og finne en 316 eller 318 e46 til den prisen, var en 318 på finn for en tid tilbake som ble solgt for 40000 ;)

det var en ok i utseende, 230 på telleren og 98 modell.

sorry for of topic :D

Skrevet

Vis bilen er i grei stand så er ikke det gal pris..

Facelift er mye tightere og generelt bedre enn bil preface.. For jo 92 325 som ligger til den prisen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...