quattrofrank Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Hei Motoren har en noe rufsete tomgang i min e34 540. den ligger helt jevnt på turtallet, men det er endel vibrasjoner i den. Mistenker luftlekkasje e.l men da ville den vel variert noe på tomgangen? Den ligger på ca 600omdr på tomgang. Noe ideer om hva dette kan være? Er utrolig irrriterendes, en bensin v8 skal ikke ha tomgang som en gammal 4syl diesel (?)
Julianv Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Har samme problem på min 6er, men etter hva jeg har lest er det nok tomgangsregulatoren som er litt sliten. Rens den og sjekk at spjeld virker som det skal og den skal bli som ny igjen Ligger en guide her på forumet et eller annet sted
S.Hafsmo Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 det er ikke veivhusventilasjonen da? mener å ha lest at det er en membran der som kan bli dårlig/hard og gir liknende symptomer.
E30TurboTouring Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Jeg hadde samme problemet på min 540 + at den nøkket litt på lave turtall v kjøring, da var det tennpluggene som var problemet.
quattrofrank Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Hmm, har litt av hvert å prøve jeg da. Plugger er jo greit å bytte uansett, så prøver det først også får jeg jobbe meg videre derifra. Min er også en smule nykkete. Merker det kun når jeg ligger på lave turtall i kø (1 og 2 gir)
E36Cab1 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Lenge siden du har tatt en service på den,ville eg tatt dette først og fremst. Bytt plugger,luftfilter osv og sjekk samtidigt etter falskluft i sammenheng med dette arbeidet. Fin måte å eliminere feilårsaker på
E30TurboTouring Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Hmm, har litt av hvert å prøve jeg da. Plugger er jo greit å bytte uansett, så prøver det først også får jeg jobbe meg videre derifra. Min er også en smule nykkete. Merker det kun når jeg ligger på lave turtall i kø (1 og 2 gir) Ja det kan høres ut som samme symtomene, er det manuell gir i denne??
André78 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Fra Autopower.se: 530i/540i M60 93- (V8 32 ventiler) Lyckad och slitstark motorkonstruktion. Finns dock ett par svaga punkter att kontrollera. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Görs lämpligen i samband med en service. Svag punkt nr 2 är läckande insugsmembran, och ger symptom som vibrationer och ojämn tomgång. Själva membranet kostar ca 600 kr på BMW och tar ca 3h att byta för en van mekaniker. Svag punkt nr 3 heter läckande ventilkåpspackning, och upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka. Ett problem som både är billigt och enkelt att åtgärda.
quattrofrank Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Er ikke så lenge siden servicen er tatt på denne, men det var før jeg kjøpte den. Kommer til å ta en stor service på den. Har sjekket etter falskluft allerede, men ikke trykktestet, er vel ikke gunstig å trykkteste innsuget på denne. Hvordan skal man få gjort det da? La motoren gå og blokkere gasspsjeldet og se om den suger falskluft? Er manuellt gir på denne
E30TurboTouring Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Er ikke så lenge siden servicen er tatt på denne, men det var før jeg kjøpte den. Kommer til å ta en stor service på den. Har sjekket etter falskluft allerede, men ikke trykktestet, er vel ikke gunstig å trykkteste innsuget på denne. Hvordan skal man få gjort det da? La motoren gå og blokkere gasspsjeldet og se om den suger falskluft?Er manuellt gir på denne Kult, det hadde jeg på min også Touring eller sedan? Jeg hadde hvit touring, den var meget komfortabel
quattrofrank Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Sedan type rød produsert 5mnd i 95 så det er vel en av de siste som ble produsert også Begynner å bli bra bilen nå, skal bytte alt av foringer/kuler osv i understellet så den blir thight så er det en genial bruksbil.
740AV Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Skift veivhusventilasjon (insugsmembran) og plugger du, så skal du se det blir bra
Julianv Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 noen som har bilde av den veivhusmembranen på en m50b25? feks fra gsbildeler EDIT: unnskyld trådstarter for at jeg stjeler tråden din litt håper dette går bra
pelle123 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Sjekk denne linken, bla litt nedover så er der forklart litt av hvert. Bilder osv. Jeg har samme symptom på min 1993 530 V8. Jeg har bestilt ny pcv valve (plate bak på innsuget) Billig på koed.no. Delenr 11617501562 - ca 400 kr.
pelle123 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?p=858176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå