teexeln Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 da var oljekjøleren til automatkassa blitt lekk og ny er bestilt, men er det mye arbeid/vanskelig og bytte den selv? hva må demonteres? osv. håper på forklaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2010 bumper denne litt lurer på om det bare er å skru av den gamle å på me den ny og sef. etterfylle olje, eller må d luftes på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2010 så her er dere alle like "grønn" som meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GKracing Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Heisann, det er ikke så vanskelig, menn litt skruing!! Jeg er ikke noen bilmekaniker, så vet ikke om det er den letteste måten, men det jeg gjorde var og løsne og ta ut radiator, så sitter oljekjøleren bak der. sitter bare festet m en m6 skrue i en brakett sammen med oljeslangene fra kassen. der er det 2 oringer som er greit og bytte samtidig. så er det bare og skru sammen igjen, den største jobben er vell og lufte radiatoren igjen! du bør nok etterfylle olje på kassen igjen,siden den har lekt litt. kjør motoren varm og fyll olje til det renner ut av nivå\fylle hullet mens bilen står og går! gå igjennom alle girene og fyll en gang til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 Tusen takk for svar Lufting av radiatoren har jeg gjort før så det går greit Det blir jo litt luft i den nye oljekjøleren men det lufter vel seg selv når jeg etterfyller olje tenker eg? Men da høres det ut som jeg skal komme av med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...