bjørn vidar Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 hei. har en m50b25 u/vanos(91mod) for hånd som jeg kanskje vil kjøpe. Det følgte med ledningsnett, lmm, hjerne osv. Dette er kjøpt fra en smelt e36 for noen år sida. Det jeg lurer på er om det er noen startsperre på denne? og om det isåfall er mulighet for å koble utenom på et vis? Syntes å ha lest noen vei om at man må ha tenningslåsen, denne har jeg ikke. håpte på å kunne bare smette denne oppi min bil (520i 93mod) og bare tyvkoble litt om på hjernen og kjøre. eller er ikke dette mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 Hei du. Den motoren der har ingen startsperre. Så får du ikke start, så ligger problemet en annen plass. Du må bare bytte om bunnpannen hvis 2.5 literen er fra E36. Pluss oljepickupen som er skrudd i oljepumpen. Det er veldig lett å bytte når motorene er ute. Det er mulig at du må gjøre litt om på motorledningsnettet. I alle fall er det Bosch nett på 2.5 literen og mest sannsynlig Siemens nett på M50B20Vanos. De passer ikke om hverandre. Kabelen til hjernen blir kanskje for lang, men det er bedre enn at den er for kort. Radiatoren m.m passer. Sjekk om eksosmanifoilene er helt like. De må og byttes over i så fall. Så det er bare å gå i gang. Girkassen og clutchen som står i bilen nå kan du bruke. Noen sene utgaver av M50 Vanos kan ha EWS, men da kan en bare få tak i hjerne fra motor uten Vanos. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2010 Hei du. Den motoren der har ingen startsperre. Så får du ikke start, så ligger problemet en annen plass.Du må bare bytte om bunnpannen hvis 2.5 literen er fra E36. Pluss oljepickupen som er skrudd i oljepumpen. Det er veldig lett å bytte når motorene er ute. Det er mulig at du må gjøre litt om på motorledningsnettet. I alle fall er det Bosch nett på 2.5 literen og mest sannsynlig Siemens nett på M50B20Vanos. De passer ikke om hverandre. Kabelen til hjernen blir kanskje for lang, men det er bedre enn at den er for kort. Radiatoren m.m passer. Sjekk om eksosmanifoilene er helt like. De må og byttes over i så fall. Så det er bare å gå i gang. Girkassen og clutchen som står i bilen nå kan du bruke. Noen sene utgaver av M50 Vanos kan ha EWS, men da kan en bare få tak i hjerne fra motor uten Vanos. Eirik. ok. takker for utfyldende svar. da tor jeg det blir 2.5l på meg. så monterer jeg turbo på den også er jo bare å skru over ojepanne å pickup når motorene er ute. men bare så du vet det til en gang du må ha av bunnpanne med motor i, så går det. jeg har bare gjort det på e34 og der går det. må bare heise motor opp maximalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 Hvis du likevel skal skifte motoren er det vel lettest å bytte bunnpannene over når du har begge ute? Vel, du får gjøre det som passer deg best. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå