Hansee Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2010 Bytter vinterhjula ... http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=143376 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Blir bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 Eu-kontroll i dag. 0 hull Sliter fortsatt med at batteriet ikke orker å dra i gang når det er kaldt. -16 i dag. Hadde time hos Bilia som kun målte batteriet til 78% uten å vurderer bytte av rele eller i verstefall glødeplugger. Hovedgrunn til at den var inne er pga øverste glassluka og vindusvisker som ikke ville gå. Viskeren går igjen, men luka vil fortsatt ikke åpnes. De mente at ledningsnettet på høyreside må byttes/skjøtes på nytt. Fikk en faktura på 4000,- inkl eu-kontrollen (495). Grusomt!? Dette må jo være en reklamasjonssak, selvom bilen har rundet 5 år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusG Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 Ja de hjula du hadde på E39en var rå! Men likte absolutt ikkje disse her. Må finne noken gromme til denne òg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Februar 8, 2010 Share Skrevet Februar 8, 2010 bilen er veldig rå den og har riktig motor, men et sett spacere/evt andre felger som fyller hjulbuen bør på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 Vinter eller sommerskoa dere snakker om? Vinterhjula er lagt ut til salgs. Ikke min smak heller. Sommerskoa har jeg ikke sett på bilen ennå, men tipper det blir noen andre uansett, for å gjøre bilen "min" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Februar 9, 2010 Share Skrevet Februar 9, 2010 Startet dagen men nesten flatt batteri og endte opp med NAF og fire batterier samtidig før den fyra. Rattet innom Mekonomen og kjøpte en feiende flott Én positiv ting skjedde på vei hjem fra Revetal. Vindusvisker bak ga livstegn, men orket bare noe få cm. Da er problemet kanskje mindre enn jeg fryktet. Glassluka vil heller ikke opp, så det har vel en sammenheng ... Puh! Er bare en fordel at vindusviskeren bak ikke viser livstegn! Lager bare merker i bakruta... Styr unna bruk av denne. Når det gjelder at du har startproblemer så har jeg samme problemene når det er ned mot 17-18 minusgrader. Selv med godt batteri. Bør stå på lading på de kaldeste nettene og ikke minst kjøres skikkelig varm. Noen ganger skal det ikke mer til enn at lysene, iDrive-en, HUD-en etc slås av før oppstart. Da er det akkurat strøm nok til å starte... Og Webasto er kjekt å ha og gjør ofte bilen lettere å starte. Men over lengre perioder uten ekstra lading bruker den faktisk mer strøm enn det den gjør bilen mer lettstarta... Har opplevd flere ganger denne vinteren at Webastoen har slått seg av midt i prosessen og jeg har da kommet til fortsatt like kald motor og flatt batteri i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 Koster for mye med Webasto. Har bestilt DEFA, men trolig ikke levering før medio mars. Viskeren går nå, men den lager da kun riper hvis du har skitten bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Februar 9, 2010 Share Skrevet Februar 9, 2010 hehe.. jo sant nok. Men på denne årstiden er jo bakruta skitten etter kun en kilometer... Og ser ut som ripene kommer mye mer fram på sotet bakrute. Ser tydelig spor etter hviskeren bak på min i alle fall, og har ikke uvanlig skitten bil jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 hehe.. jo sant nok. Men på denne årstiden er jo bakruta skitten etter kun en kilometer... Og ser ut som ripene kommer mye mer fram på sotet bakrute. Ser tydelig spor etter hviskeren bak på min i alle fall, og har ikke uvanlig skitten bil jeg.. Sant det. Den viskeren har ikke gått på en stund og har ikke lagt merke til noen voldsomme riper. Får ta en titt etterpå. Noen som har bilde av e61 UTEN visker da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 Vært en tur innom Kvikk Tønsberg og fått en sjekk på batteriet. De trodde ikke det var nødvendig å bytte det ut nå. Det er nok heller mitt kjøremønster som stort sett bare er korte turer. Kombinert med -15 minus er vel ikke det særlig godt for batteriet. Må fortsette å bruke batterilader ved jevne mellomrom til jeg har fått på full DEFA-pakke. Noen som har montert denne pakka før, eller kjenner noen som tar en slant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2010 Inspirasjon to self! Spurt om specs på denne på dette forumet http://e60.5post.com/forums/showthread. ... ost6359599 Hjula er OEM Style 128. Ellers har jeg planer om ... Sorte nyrer Nye sideblinkere M-pedalsett Tone alle ruter helt frem Dukker vel opp mer ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Februar 10, 2010 Share Skrevet Februar 10, 2010 Nydelig bil. Carbon Black er en vanvittig pen farge! Hvor mye syns blåskjæret i fargen i evt. overskyet vær? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Vet du hva type takvinge som er montert? Er på jakt etter det. Ser GS har Schnitzer sin, men syns det er noe stiv i pris i forhold til at det kun er en liten list det er snakk om.. Vil i så fall sparkle igjen nedsenket for AC Schnitzer merket før lakkering hvis det blir den takvinga... Vinga er AC, ja. Merket er ikke veldig synlig med mindre enn leter, men hadde gjort det selv hadde jeg satt den på nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Nydelig bil.Carbon Black er en vanvittig pen farge! Hvor mye syns blåskjæret i fargen i evt. overskyet vær? Takk takk! Den blir nok litt mer sort når ikke sola står på, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå