Bjorn86 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Hei, som annonsen sier. så er jeg interessert i å gå til innkjøp av en E34 540i. bør være i god stand, km bør ikke være veldig høy, men alt av E34 540i er interessant.
Eirik Viste Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Hei du. Jeg har snart klar en ombygd E32 740 med 6 trinns manuell kasse for salg. Bilen skal bare godkjennes hos BT. Ombyggingssøknad ble innvilget. Skal gjøre noen småting med den fra midten av februar før salget. Og regner med å ha den ferdig for salg i slutten av februar. Bilen har vært betydelig påkostet de senere årene, og alle slitedeler er skiftet. Den ser ganske så rå ut. Er Hylle sin gamle bil, men jeg eide den i 11 år før han igjen. Kanskje er dette et godt alternativ til 540? Bilen har andre BBS felger på nå. Jeg bor i Stavanger. Hilsen Eirik.
Glys3r Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Hei. Har en 540i som kansje kan selgs. Men hvor mye penger er det snakk om at du skal bruke på bil da?. Mvh Kim Grande. Send Pm om du er intressert.
stfoer Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Hei du. Jeg har snart klar en ombygd E32 740 med 6 trinns manuell kasse for salg. Bilen skal bare godkjennes hos BT. Ombyggingssøknad ble innvilget. Skal gjøre noen småting med den fra midten av februar før salget. Og regner med å ha den ferdig for salg i slutten av februar.Bilen har vært betydelig påkostet de senere årene, og alle slitedeler er skiftet. Den ser ganske så rå ut. Er Hylle sin gamle bil, men jeg eide den i 11 år før han igjen. Kanskje er dette et godt alternativ til 540? Bilen har andre BBS felger på nå. Jeg bor i Stavanger. Hilsen Eirik. Hvilken prisklasse vil denne ligge på?
Bjorn86 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Hei du. Jeg har snart klar en ombygd E32 740 med 6 trinns manuell kasse for salg. Bilen skal bare godkjennes hos BT. Ombyggingssøknad ble innvilget. Skal gjøre noen småting med den fra midten av februar før salget. Og regner med å ha den ferdig for salg i slutten av februar.Bilen har vært betydelig påkostet de senere årene, og alle slitedeler er skiftet. Den ser ganske så rå ut. Er Hylle sin gamle bil, men jeg eide den i 11 år før han igjen. Kanskje er dette et godt alternativ til 540? Bilen har andre BBS felger på nå. Jeg bor i Stavanger. Hilsen Eirik. okei, ja er også intr i 7-serie, bare det at de ofte er så forbaska dyre (E38) E32'n syns jeg også er veldig fin foran, ligner E34 bare ennå grommere, men liker ikke helt rompa til E32. men E32 er interessant ja. du tenker på å få bilen godkjent ombygd og klar til å regges? ca pris du tenker ha for denne vogna.? km.stand? service hefte?
Bjorn86 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Hei. Har en 540i som kansje kan selgs. Men hvor mye penger er det snakk om at du skal bruke på bil da?. Mvh Kim Grande. Send Pm om du er intressert. å, likte virkelig den fargekombinasjonen, med Hvit skinn er penest, så dog ut som lakken ikke var 100% her å der..?! pris for denne? skader, service hefte, km.stand på beistet og åsen girer kassa? skal være påpasselig med girkassene til 4liter v8'erne. hvor mye penger jeg vil bruke avhenger av hvor bra bilen er det, men kansje rundt 100.000kr begynner å hjelpe.. self får jeg en superstrøken for litt mer, så går jeg nok for det, fra 60 til 100 var i første omgang tanken da
Glys3r Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Kun fronten som er litt mye steinspurt, men resten er så å si 100%. Girkassen er veldig bra, girer akkuratt som den skal. Har ikke hatt noe problem med det. Den er nå parkert for vinteren så den slepper allt saltet. Husker ikke eksakt hvor langt den har gått, men rundt 300.000. Men gammle eieren byttet allt av inn mat på den så det virker jo som om den har gått 100.000. Ikke en eneste ulyd fra motor eller noe. Har service hefte. Er en liten bulk i den ene forskjermen. Men får med kliss ny forskjerm om interessert. Den skal på Eu-kontroll nå i februar, så tenkte jeg skulle kjøre den inn på eu til uka. Tror den skal gå glatt igjennom. Den har så å si allt av ekstrautstyr: 4x el-vinduer el-takluke ABS ASR Airbag Alarm Antispin Cruisecontroll Midtarmlene Soundsystem Startsperre Kode til å starte bilen om man vil Aircondition Diffsperre el-justerte seter med memory el-solskjerm i bakrute el-speil just ratt kjørecomputer tåkelys cd-spiller Fjernstyrt sentrallås servo skinn sport understell utetemp varmeseter regnsensor cdveksler bak (ikke koblet til) Sikkert noe jeg har glemt. Send melding om du er intressert. Mvh Kim Grande
Eirik Viste Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Det er er skilter på min bil. Den er EU godkjent ut mars 2012 mener jeg. Km stand på karosseriet er knapt 300.000. Men motoren er gått ca 170.000 km. Hylle tok av bunnpannen og rengjorde boltene til oljepumpen. Så boltlås fra Loctite etterpå. Dette er veldig viktig å sjekke på V8 motorene. Plugger, filter og LMM nettopp skiftet. Girkassen er gått ca 160.000 km. Lite kjørt m5 E39 svinghjul og helt ny clutch. Ombyggingen til manuell kasse kom på ca 25.000 kr for Hylle. Men bilen føles å ha 100 hk mer enn med den gamle automatkassen. Ellers er traversforingene og "brillene" bak byttet. Nesten nye Bilstein dempere og Hartge fjærer. Bremsene er nesten nye. Også dempere framme fra Boge er nesten helt nye. De fleste stag i forstillingen er skiftet. Det kommer mest sannsynlig diff med brems på den igjen. Bremseskivene og klossene framme er som nye. Bilen har sort skinninteriør med 750 el. stoler framme. Setene er ikke slitt på noen måte. El. soltak, vinduer og speil. Klima(ikke gass etterfylt). Ny klimakompressor. Nytt varmeapparat register.(veldig jobb å skifte).17 X 8 " BBS felger ET 15 som det skal 255/40-17 piggfrie dekk også framme på. Det er M-tech stab,stag bak. Og har et stag fra 750 som jeg sikkert setter på framme hvis det er sterkere. Bilen ligger veldig godt på veien. Det er veldig lite rust på bilen, men noen småting etter tidligere karrosseriarbeid må lakkeres. En dyktig sveiser skar ut og sveiset inn nytt stål rundt tanklokket og den ene baklykten. Ble gjort for 3 år siden, og ingenting er rustet etterpå igjen.Dette må jeg gjøre før salget. Eventuelt om kjøper vil gjøre dette selv og få bilen billigere. Bilen har ikke et strøkent karosseri, men er likevel i bra stand. Jeg la ut ca 40.000 kr på bilen de 2 siste årene som jeg hadde den før Hylle overtok. Og han igjen over 25.000 kr. Spesialtilpasning av mellomaksling m.m koster. Har som sagt fått grønt lys fra BT, og håper at kopier og stempler fra delesjefen hos BMW skal hjelpe. Er i grunnen bare ventilerte skiver bak som er forskjellen fra den opprinnelige 730i. Han var rimelig frustrert over at verkstedet ikke ville godkjenne ombyggingen. Og sa han ville hjelpe meg så godt han kunne. Men når noen får godkjent 3.0 M3 i E30 må jo dette gå bra. Det er jo minimale ting som her er blitt endret fra original bil. Jeg skal ta fatt på dette med en gang jeg kommer hjem til Norge igjen. Denne bilen er nok den eneste 740 med manuell 6 trinns kasse i Norge. Denne kassen er regnet for å være usedvanlig holdbar. Og en har i grunnen bare kostnader med ny clutch framover. Men sikkert mange år til enda. Det samme kan ikke sies om aut. kassene. Der ryker de fleste innen ca 300.000 km. Og er svindyre å reparere etterpå. Har i grunnen lovet bort M5 speilene, men hvis interesserte kjøpere heller vil ha de speilene på bilen så får de stå på. Hadde ikke jeg vært gift med en dame fra Østerrike hadde jeg ikke solgt bilen. Har tross alt eid bilen i 12 år. Og nå når den er blitt så kjempesprek er den skikkelig bra og kjøre. Min trøst er at jeg senere kan kjøpe en enda bedre bil med østerrikske skilter på til gunstig pris. Jeg ser for meg en pris på ca 70.000 kr. Eirik.
Bjorn86 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Jeg ser for meg en pris på ca 70.000 kr. Eirik. hei, denne var virkelig fin. ikke noe mer å si. prisen er bortimot grei også, og det er absolutt en av de finere E32'ene jeg har sett faktisk. det blir nok 5'er jeg vil ha likevel. Jeg klarer bare ikke å venne meg til rompa til E32'n.. har sett fram og tilbake på bildene, men den rompa er og blir feil for meg gitt.
Eirik Viste Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Helt ok. Men jeg synes akkurat det motsatte. At rompa på E32 er noe av det fineste som BMW har laget. Har nettopp kjøpt noen spesielle BBS skrudde felger som er 9.5 X17 ET 13 bak. Med 265 eller 275 dekk bak vil den se skikkelig rå ut. Ellers så ser 540ien skikkelig fin ut. Men den er nok på langt så rask som min. Jeg tror nok at det vil finnes flere interesserte når min 740 er ferdig. Lykke til med kjøpet. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå