fazerfreak Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 den som går fra veivsensoren gåt inn på venstre side på motoren, det gjør også den fra tennkabelen, trur du har følgt litt feil der ka den på tennkabelen gjør, hvet eg ikke, eg har bare stripset den fast(har putta tenkabel). Veivsensoren gir signal til hjernen om at motoren roterer og derfor skal starte bensinpumpa å gi tenning. vist du får grommere lyd ved bruk av gasspedalen også så er jo den delen grei. har du bytta plugger ?? kanskje den er sur sånn som min vart ?
oddis Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Tenningen får du ikke gjort noe med på M40. Hvis det skjedde umiddelbart etter oppstart er det jo sannsynlig å tro at det kan ha med timingen å gjøre på registerreim. Sjekk den igjen. Gå også over alle kontakter og se om de sitter løst. Sjekk også alle skruer på innsuget at de er tighte og fine så det ikke suger falskluft. Svinghjulet som du referer til kalles triggerskive, hvis du mener den nede i forkant av motoren som veivakselssensoren sitter på. Svinghjulet sitter bak på motoren, foran clutchen og girkassa.
Morty999 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 vil tro det har noe med timingen å gjøre jeg.. for da blir også fordeleren feil... så jeg vil tro det er tenninga som gjør det
sigerfjord-karosseri Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 vet at toppen står i ØD når kammen spriker opp likt på første silynder, og trenger ikke å låse den av når den mer eller mindre låser seg selv. men blokka derimot. hvor finner jeg hullet jeg skal låse av motoren i ØD ? hvet den er atme startmotorn, men klarer ikke finne hullet takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå