740AV Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Noen som har trua på denne da?: http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e39.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Noen som har trua på denne da?: http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e39.php Denne virket jo super ut da Må vel velge bort kjørecomputern da eller flytte den? Vet du om noen som har prøvd denne i E38 da? Og hvor man får kjøt de? sjekket ebay, men fant ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Den er ikke kommet i salg ennå, men jeg leste at den skulle komme i løpet av sommeren. Jeg vet ikke om man må ofre kjørecomputern. Men det betyr ikke så mye for min del i såfall. Jeg tror BC fungerer i instrumentpanelet fremdeles uavhengig av om MID er der eller ikke. Men det sto noe om: "Compatiable with original SWC and HK system". Vet ikke hva det betyr, men håper enheten virker opp imot multifunksjonsrattet også. For å kunne montere i e38, må man også ha en egen ramme beregnet for navi, denne: Versjonen til e46 finnes i salg nå, e39 verjonen blir vel mer lik denne får jeg håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Høres veldig spennende ut, må vel bestille seg en slik da vet du noe om pris da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Vet ikke. Men e46 enheten ligger på 7000kr. I norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Vet ikke. Men e46 enheten ligger på 7000kr. I norge. Og det med kart over norge på GPSn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Ja skal være kart over hele verden. En kan lese litt her også: http://www.qwt.no/storefront.php?pid=4543 Se video av navi i bruk her: http://www.youtube.com/watch?v=vEQ0KRL0mcg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet April 14, 2010 Share Skrevet April 14, 2010 Fikk endelig tilbake MA audioen og kobblet den til, men under justeringen tok den kveld igjen :/ så nå er det bare å vente på at den kommer tilbake. Var ikke den samme feilen nå som sist da, så håper de finner ut av det raskt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Jeg skjønner ikke at folk ikke kan bestille nye biler med minimum det største høytaler oppsettet og gps, på den bilen jeg har bestilt var det bare 10.500,- dyrere for 16 highend Harman Kardon høytalere med 2 subber og 600watt DIRAC klasse D surround forsterker, i stedet for 6 dritt høytalere og en møkka forsterker, det er jo ingen ting med tanke på hva bilen koster, tror absolutt det er verdt pengene og så blir det jo lett å oppgradere om det blir nødvendig, ettersom alle utsparinger for høytalere er på plass Men GPS'n synes jeg var litt dyr, 21.500,- for navigasjon professional med 10,2" skjerm... ble ekstrautstyr for 266.900,- på bilen så det ble da litt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 er jo mange som kjøper ny bmw og er godt opp i åra og driter i musikk da. så stereo har ingen betydning for de. da ser de på 10 500.- på stereo som bortkasta penger. og mange bruker bilen til og fra butikken bare. de kan veien og trenger ikke GPS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Ja det er jo slik der er..... litt synd men..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 bare 10.500,- dyrere Men GPS'n 21.500,- for navigasjon professional med 10,2" skjerm... ble ekstrautstyr for 266.900,- på bilen så det ble da litt..... Showoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2010 Har kommet så langt at jeg skal montere ekstra forsterker og sub, og sliter derfor litt med hvor jeg skal koble meg inn på signalene. Har bestilt meg hi-level omformer til vanlig phono for å kunne bruke den RF-forsterkeren jeg har liggende. Fikk endelig demontert litt, og fant originalforsterkeren (som foreløpig skal beholdes som den er) og to kontakter. Den ene er en 12-pins og den andre en 26-pins. Ser ut som man kan bruke en av disse kontaktene som på denne linken (non-DSP): http://www.bmwtips.com/tipsntricks/ster ... wiring.htm Ser for meg å bruke pin nr. 1, 2, 3 og 4 (bakhøyttalere) eller 23, 24, 25 og 26 (fronthøyttalere) på 26-pins kontakten. Alternativet blir å bruke 1, 2, 3 og 4 (front) eller 5, 6, 7 og 8 (bak) på 12-pins kontakten. Dette har jeg fra info jeg fant i ovennevnte link: 26-pin Connector: 1 Brown/Orange Head Unit Right Rear Output (-) 2 Blue/Black Head Unit Right Rear Output (+) 3 Yellow/Black Head Unit Left Rear Output (+) 4 Brown/Orange Head Unit Left Rear Output (-) 5 6 7 8 Blue/White Right Front Mid (+) 9 Blue/Orange Right Front Mid (-) 10 Yellow/Black Left Rear Tweeter (+) 11 Yellow/Grey Left Rear Tweeter (-) 12 Blue/Black Right Rear Tweeter (+) 13 Blue/Grey Right Rear Tweeter (-) 14 Yellow/Brown Left Front Mid (-) 15 Yellow/White Left Front Mid (+) 16 Blue/Brown Right Front Tweeter (-) 17 Blue/Green Right Front Tweeter (+) 18 Yellow/Brown Left Front Tweeter (-) 19 Yellow/Green Left Front Tweeter (+) 20 21 22 23 Brown/Orange Head Unit Right Front Output (-) 24 Yellow/Red Head Unit Right Front Output (+) 25 Blue/Red Head Unit Left Front Output (+) 26 Brown/Orange Head Unit Left Front Output (-) 12-pin Connector: 1 Yellow/Red Left Front Woofer (-) 2 Yellow/Brown Left Front Woofer (+) 3 Blue/Red Right Front Woofer (-) 4 Blue/Brown Right Front Woofer (+) 5 Yellow/Purple Left Rear Woofer (+) 6 Yellow/Grey Left Rear Woofer (-) 7 Blue/Grey Right Rear Woofer (-) 8 Blue/Purple Right Rear Woofer (+) 9 Blank 10 Brown Ground (DO NOT USE) 11 White Remote Turn On Lead 12 Red Power (DO NOT USE) Noen som med sikkerhet vet å ha brukt et av disse alternativene? Skal jeg koble meg inn på 12- eller 26-pins kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2010 Har nå fått svar fra 2 stk. som har koblet slik jeg har antydet her, så da kommer det noen bilder og info om oppgraderingen jeg kommer til å gjøre etterhvert Hi-level overgangen kommer vel i morgen, så da blir det litt kobling og testing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 Da er anlegget ferdig koblet og montert. Ble litt ukontrollert bass kanskje, siden jeg måtte bytte ut den gamle 12" RF P2 og endte opp med en 12" RF P3. Den krever litt mere av forsterkeren min som nå ble litt i knappeste laget, men det fungerer greit likevel Selve installasjonen er ikke noe å skrive hjem om, siden kassen ikke er spesialbygt for E38, så jeg laget meg en bakplate for å skjule lendinger og komponenter. Denne plata hjelper også med å få lyden inn i cupèen i stedet for bakover i bagasjerommet. Bør vel bytte høyttalerne inne i bilen også etterhvert, men det får vente foreløpig Signalomformeren: Ferdig koblet til originalanlegget: Skiposen måtte vike for å få lyden inn i cupèen: Ny bass (bruker bare den ene): Ferdig tilpasset bakplate. Skal trekke den opp igjen så snart jeg finner et stoff med samme farge som originalt: Bra bagasjeplass tross litt stereo: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå