HagenJR Skrevet August 19, 2010 Share Skrevet August 19, 2010 Da har jeg gjort litt i min igjen også Men fortsatt mye igjen før jeg er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 20, 2010 Forfatter Share Skrevet August 20, 2010 Da har jeg gjort litt i min igjen også Men fortsatt mye igjen før jeg er ferdig Skjule kabler på høyresiden kanskje? Hehe Ellers ser det jo ryddig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet August 20, 2010 Share Skrevet August 20, 2010 16 highend Harman Kardon høytalere med 2 subber og 600watt DIRAC klasse D surround forsterker, i stedet for 6 dritt høytalere og en møkka forsterkerog så blir det jo lett å oppgradere om det blir nødvendig, ettersom alle utsparinger for høytalere er på plass . 1. Musikk er ikke mikset i surround, hva skal du da med en surround forsterker? Du ser vel ikke på film når øynene dine skal være på veien? 2. Lett å oppgradere om nødvendig? Må jo alltid modifisere uansett når man skal oppgradere lyd. Blir ikke bra lyd av å slenge noen dyre høyttalere i noen hull i døren. Er kassen og signalkilde m/forsterker som er viktig for god lyd. Må til en del modifikasjoner for å få kassen rett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet August 20, 2010 Share Skrevet August 20, 2010 Da har jeg gjort litt i min igjen også Men fortsatt mye igjen før jeg er ferdig Skjule kabler på høyresiden kanskje? Hehe Ellers ser det jo ryddig ut Blir gjort det når jeg får handlet lengere kabler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 21, 2010 Share Skrevet August 21, 2010 16 highend Harman Kardon høytalere med 2 subber og 600watt DIRAC klasse D surround forsterker, i stedet for 6 dritt høytalere og en møkka forsterkerog så blir det jo lett å oppgradere om det blir nødvendig, ettersom alle utsparinger for høytalere er på plass . 1. Musikk er ikke mikset i surround, hva skal du da med en surround forsterker? Du ser vel ikke på film når øynene dine skal være på veien? 2. Lett å oppgradere om nødvendig? Må jo alltid modifisere uansett når man skal oppgradere lyd. Blir ikke bra lyd av å slenge noen dyre høyttalere i noen hull i døren. Er kassen og signalkilde m/forsterker som er viktig for god lyd. Må til en del modifikasjoner for å få kassen rett.. Det er godt mulig at jeg bare hadde flaks med valg av frontsett og komponenter i anlegget jeg bygga i en 91 mod 525i jeg hadde en gang, men det ble veldig pen lyd og det var mulig å spille høyt uten å få noen ulyder.... (selv om høy lyd ikke var intensjonen med å bygge anlegg) der ble det nesten ingen modifikasjoner, kun litt på diskant holderne i dasjen!! musikk dvder er stortset mikset i 5,1 ac3 eller 5,1 dts og lyden er jo der fordi om det ikke er noe bildet, de som sitter bak kan jo se på skjermene i seteryggen om det skulle være aktuelt.... ellers er jeg av den oppfatning av at musikk skal spilles av i stereo når den er innspilt og mikset i stereo!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 24, 2010 Share Skrevet August 24, 2010 Hei. Tenkte jeg skulle skrive litt om min stero bygging i min E38. Det første jeg gjorde var å rive ut cd-skifteren, for å plugge inn en enhet fra Dension, som støtter iPod, usb (mp3,wma,osv) og aux. Så skal denne forsterkeren fra Blaupunkt kobles inn, den skal drive de høytalerne som er i dørene, denne forsterkeren er en såkalt Plug&play. I samme slengen får jeg Phono utganger til forsterkeren som skal drive sub. Merk: jeg har heller ikke høytalere i hattehylla. Klargjøringen til sub har jeg begynt med i hjulbrønn. Har kasta ut reservehjulet, og lagt inn reservehjul på boks og en 12v kompressor i bilen. For etter over 14 år med enormt mange km, så har jeg kun hatt behov for reservehjul 1 gang. Nede i hjulbrønnen har jeg først lakt asfaltplate og så lydisolering samt noe dempeull. Så har jeg sagd ut hull til en 10". Blir alla det som var nevnt tidligere i tråden som dette: Sub og forsterker som jeg har i bestilling er BOSS P10DVC og CW2000m Også blir det bestil noe 5,25" +diskant høytalere, så bytter jeg ut de i dørene. Da trur jeg faktisk at jeg skal bli fornøyd nok håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jojo Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 Har noen en formening om hvor jeg kan "skjule"/trekke rca kabelen fra spiller og bak til forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Har noen en formening om hvor jeg kan "skjule"/trekke rca kabelen fra spiller og bak til forsterker? Har ikke prøvd selv på E38, men generelt med kabler har jeg brukt å løsne dørkmatta ved torpedoveggen og ytterst ved dørene og lagt dem der. Ved ett tilfelle (E30) la jeg den under midtkonsollen og bakover, under dørkmatta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrydenlundE38 Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 Låner denne tråden litt, hvis det går bra Lurer bare på om noen har montert vanlig 2DIN DVD-spiller/Navi i sin E38? Har planer om å gjøre dette selv, da jeg ikke er fornøyd med den orginale 16:9 enheten! Men hvordan kobler man den opp? For Dynavin multimediaspiller fra E39 passer vel ikke som jeg har skjønt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Låner denne tråden litt, hvis det går bra Lurer bare på om noen har montert vanlig 2DIN DVD-spiller/Navi i sin E38? Har planer om å gjøre dette selv, da jeg ikke er fornøyd med den orginale 16:9 enheten! Men hvordan kobler man den opp?For Dynavin multimediaspiller fra E39 passer vel ikke som jeg har skjønt? Hvis du har den originale navien, så er ikke dette enkelt forklart! Og uansett om du skal ha inn en Dynavin spiller, så er tilkoblingspunktet bak i bilen. DVN-E39 passer ikke, jeg har prøvde i min E38, men det er mulig den nye DVN-E39A passer, der er cd- enheten flyttet opp litt og da er det mulig "kroppen" på spilleren kommer høyt nok opp til å gå klar... Enklest og greiest er å koble inn en slik Dension boks som jeg gjorde i min E38. Da får du usb og iphone tilkobling i stedenfor den elendige originale cd-skifteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrydenlundE38 Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Har 16:9 skjermen med Mk4 navi, og i tillegg har jeg ein slags iPod interface kable i hanskerommet, til både iPod og iPhone, så bruker ikke cd-skifteren. Men har problem med at frontsettet kutter om jeg skrur opp volumet, så spiller nesten kun med bakhøytalerene, går utifra at Blaupunkt forsterkeren ikke orker å dra begge høytalersettene. Så tenkte å bruke ein vanlig 2Din Dvd-spiller istenden, for å kunne legge egen phonokabel til ein kraftigere diskantforsterker samt ein egen phonokabel til subforsterkeren. Kom gjærne med tips om du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå