aslex Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 Halloen! Jeg har ett lite spørsmål angående min 98 mod e39 sedan 523ia. Det som er: Bilen bruker egentlig litt for masse drivstoff og når jeg kjører gassen i bunn så reagerer den ikke, men bare gasser seg forsiktig opp, og når den kommer opp i turtall (4,5-5)så pøser den på alt den har. Og slik holder vi på Har prøvd uten luftfilter, byttet termostat på motor, kamakselføler og div. Men lurer på om kansje luftmengdemåleren (luftmassemåleren?) er kaputt eller om det kan være noe annet? Har også sjekket om der er vann i olje da der kan være gåen topppakning eller lignende. Lurer på om toppdekselpakningen er gåen , men kan det være årsaken? Jeg håper på noen svar på denne linken da jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte. Er dyrt å kjøpe masse nye deler da jeg egentlig ikke trenger å bytte de;) Takker for svar! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 En E39 er generelt en motor som er " treg" slik er styreenheten og dets komponenter bygget opp. Skal være myk å behagelig bil å kjøre. Men føler du den ikke yter det den skal, så foreta deg en Diagnose. Dette kan man bestille hos BMW verksted. Du har en motor som skal gi jevnt register hele veien, og ikke sparke ifra ved ett visst turtall, slik den eldre garde av BMW motorer oppfører seg. Hørtes umiddelbart ut som noe bremser motor ytelsen, så jeg foreslår en diagnose, det gir deg svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 Diagnose kan gi deg en god pekepinn på hva som er galt. Vanos-ringene er kjent for å ryke på de motorene og kan gi liknende symptomer. Les mer her http://www.beisansystems.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sgrevskott Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Jeg har hatt akkurat samme problem! Det var katalysatoren som var røket på min. Til å begynne med var det som om bilen ikke hadde nok trekkraft. Jeg måtte med i 3 gir for å kjøre forbi i 80 på motorveien, måtte ned i 3 gir for å komme meg opp bakker i 80 km/t osv. Så kjørte jeg en langtur, og da gikk den virkelig til helvete.. Måtte ned i andre gir for å komme meg opp bakker osv. Tok den med på eu godkjenning som den unasett måtte inn på, og da sa de at katalysatoren var 60% tett.. Og, som om ikke det var nok.. Våre biler (523ia) er det jævlig stress å få tak i katalysator til pga den store automatkassen. Biltema sine funker ikke, de som står på manuelle biler funker ikke osv:S Ny koster 10k+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aslex Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2010 Takker for svar! Kjempe nyttige ting som jeg skal sjekke ut! Takk så lenge! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 har nett byttet vanos følerne på min m52 motor.. det var samme problemet med lite effekt til eg kom opp på et vist turtall og da var det full guffe.. nå går bilen som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 Jeg hadde dette problemet på en bil, da var det kamsensor.. Jeg har hatt akkurat samme problem! Det var katalysatoren som var røket på min. Til å begynne med var det som om bilen ikke hadde nok trekkraft. Jeg måtte med i 3 gir for å kjøre forbi i 80 på motorveien, måtte ned i 3 gir for å komme meg opp bakker i 80 km/t osv. Så kjørte jeg en langtur, og da gikk den virkelig til helvete.. Måtte ned i andre gir for å komme meg opp bakker osv. Tok den med på eu godkjenning som den unasett måtte inn på, og da sa de at katalysatoren var 60% tett.. Og, som om ikke det var nok.. Våre biler (523ia) er det jævlig stress å få tak i katalysator til pga den store automatkassen. Biltema sine funker ikke, de som står på manuelle biler funker ikke osv:S Ny koster 10k+++ Hvordan klarte dette verkstedet å si at katten var 60% tett?? Har du løst problemet på din bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sgrevskott Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 Vet ikke hvordan de kunne si det, men de sa det i hvertfall. Jeg må ha ny katalysator, som blir bestilt i disse dager. Så når jeg får den, så kan jeg si om problemet blir løst. Men det høres jo fornuftig ut, i og med at eksosen dermed blokkes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aslex Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 Hørtes no egentlig ikke så domt ut da, men du må si ifra om det var problemet så jeg slipper å kjøpe en ny om det ikke er det som er problemet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sgrevskott Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 skal gjøre det.. men det spørs om det ikke tar litt tid. Jeg skal gjøre diverse annet også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå