Gå til innhold

E39 spørsmål.


aslex
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen!

Jeg har ett lite spørsmål angående min 98 mod e39 sedan 523ia.

Det som er: Bilen bruker egentlig litt for masse drivstoff og når jeg kjører gassen i bunn så reagerer den ikke, men bare gasser seg forsiktig opp, og når den kommer opp i turtall (4,5-5)så pøser den på alt den har. Og slik holder vi på;)

Har prøvd uten luftfilter, byttet termostat på motor, kamakselføler og div. Men lurer på om kansje luftmengdemåleren (luftmassemåleren?) er kaputt eller om det kan være noe annet?

Har også sjekket om der er vann i olje da der kan være gåen topppakning eller lignende.

Lurer på om toppdekselpakningen er gåen , men kan det være årsaken?

Jeg håper på noen svar på denne linken da jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte. Er dyrt å kjøpe masse nye deler da jeg egentlig ikke trenger å bytte de;)

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E39 er generelt en motor som er " treg" slik er styreenheten og dets komponenter bygget opp. Skal være myk å behagelig bil å kjøre. Men føler du den ikke yter det den skal, så foreta deg en Diagnose. Dette kan man bestille hos BMW verksted.

Du har en motor som skal gi jevnt register hele veien, og ikke sparke ifra ved ett visst turtall, slik den eldre garde av BMW motorer oppfører seg. Hørtes umiddelbart ut som noe bremser motor ytelsen, så jeg foreslår en diagnose, det gir deg svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme problem! Det var katalysatoren som var røket på min.

Til å begynne med var det som om bilen ikke hadde nok trekkraft. Jeg måtte med i 3 gir for å kjøre forbi i 80 på motorveien, måtte ned i 3 gir for å komme meg opp bakker i 80 km/t osv. Så kjørte jeg en langtur, og da gikk den virkelig til helvete.. Måtte ned i andre gir for å komme meg opp bakker osv. Tok den med på eu godkjenning som den unasett måtte inn på, og da sa de at katalysatoren var 60% tett..

Og, som om ikke det var nok.. Våre biler (523ia) er det jævlig stress å få tak i katalysator til pga den store automatkassen. Biltema sine funker ikke, de som står på manuelle biler funker ikke osv:S Ny koster 10k+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet på en bil, da var det kamsensor..

Jeg har hatt akkurat samme problem! Det var katalysatoren som var røket på min.

Til å begynne med var det som om bilen ikke hadde nok trekkraft. Jeg måtte med i 3 gir for å kjøre forbi i 80 på motorveien, måtte ned i 3 gir for å komme meg opp bakker i 80 km/t osv. Så kjørte jeg en langtur, og da gikk den virkelig til helvete.. Måtte ned i andre gir for å komme meg opp bakker osv. Tok den med på eu godkjenning som den unasett måtte inn på, og da sa de at katalysatoren var 60% tett..

Og, som om ikke det var nok.. Våre biler (523ia) er det jævlig stress å få tak i katalysator til pga den store automatkassen. Biltema sine funker ikke, de som står på manuelle biler funker ikke osv:S Ny koster 10k+++

Hvordan klarte dette verkstedet å si at katten var 60% tett??

Har du løst problemet på din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...