Gå til innhold

Hvem kan installere quaife diff i Oslo/Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettop kjøpt meg en BMW 120d, og mer enn noen annen BMW jeg har hatt så merker jeg behovet for en diffbrems :) Har fått tilbud på en Quaife diff fra birdsauto.co.uk, men lurer litt på hvem som har kompetanse til å installere noe slikt i området? Om jeg har skjønt det riktig så er det ikke noe mekonomen kan gjøre akkurat...

Gleder meg til å ha full kontroll på hva bakhjulene driver med ;) 350nm har en tendens til å røske løs det ene hjulet nå, litt uforutsigbart kan man si!

• 2 months later...
Skrevet
quaife diff på en 120d? er ikke det litt overkill? skam dyr?

Gleder meg til å ha full kontroll på hva bakhjulene driver med ;) 350nm har en tendens til å røske løs det ene hjulet nå, litt uforutsigbart kan man si!

Skrevet

Takk for bump'en Stratos, ser jeg må sjekke bimmers.no litt oftere ;) Skal sjekke de to forslagene over, in-tech og Arctic Trucks :D

Er nok noe overkill med Quaife diff på 120d'en, men som nevnt så spinner den ofte opp innerhjulet selv ved forholdsvis moderat kjøring (litt gass gir man jo!). At Quaife blir valget er rett og slett fordi jeg har lest veldig mye godt om den, samt liker hvordan slike torsen differ oppfører seg på glatta :) Og nå som pundet er såpass svakt i forhold til krona så er det jo ekstra fristende!

Spør du meg så burde alle BMWer hatt en slik diff som standard :D

EDIT: Prismessig så ser det ca slik ut (med dagens valutakurser): Diff, 8.000 eks mva. Installasjon, ca 5.000 ink mva. Totalt 15.000... dyrt, men ikke mer enn mange bruker på trimming og styling :)

Skrevet

Viser seg at Arctic Trucks fikser denne jobben :) Fint å finne et firma som har et godt rykte og i tillegg vil gi en garanti på jobben! Da er det bare å begynne å sette av penger...

• 3 months later...
Skrevet

Nå er diffen bestillt takket være en hel del overtidsarbeid ;) Installasjon skjer første eller andre uken i August når gutta hos Arctic Trucks er tilbake fra sommerferie. Regner med jeg starter en ny tråd etterhvert med en liten review av diffen, har store forventninger til denne saken må jeg innrømme... får bare håpe været er like dårlig når jeg får den installert så jeg faktisk får testet den ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Installert :D Full review kommer etterhvert (i tillegg til bilder fra installasjonen hos Arctic), men første intrykket er veldig lovende. Styringen blir litt tyngre, grep ut av svinger i møkkaværet vi har idag er fenomenalt mye bedre enn det var, og overstyring er mye mer forutsigbart. I tillegg kan man snu bilen på en femøring kun på gassen ;)

Review Topic - Erfaringer med Quaife diff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...