Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som det er flere enn meg som liker dette karosseriet ja :) Dette ble egentlig et lite impulskjøp, men har hatt lyst på sånn 7`er siden broderen kjøpte sin. Og i tillegg tenkte jeg å være "fornuftig" å kjøpe diesel :wink:

Jeg har ikke helt oversikt over hva som er "standard" utstyr på 725tds, men ettersom jeg har forstått så er denne godt utstyrt ja. Litt morsomt med den navi-pakken da bl.a, så lenge det fungerer :) Ble litt forundret over at denne bilen har glass takluke. Er dette vanlig?

Skal ta en god del bilder både utvendig og innvendig så snart det blir mildere i været og jeg får vasket og renovert litt :)

EirikL: den lyseblå E9`n er visst til salgs. Løp og kjøp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren virker opplagt og bra. Fikk seg ny topp i fjor, så den skal være i orden ja :) Men den river jo ikke akkurat stjernene ned fra himmelen heller da med sine 143hk, hvertfall på en nesten 2 tonn tung bil :wink: Skal visstnok være en liten chip påmontert, det får jeg sikkert bekreftet/avkreftet når jeg etterhvert skal på GS på diagnose/justering av dieselpumpe :)

Hvilken 7`er wicky124? (Hvor får man evt. en slik bil? :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo rimelig bil dette ja Tore. Lurer på hva "som den står" vil si i dette tilfellet :wink:

Forbruket på min bil ligger på rett i underkant av literen på blanda kjøring nå på kaldeste vinteren (En god del tomgangskjøring innimellom). Ellers går den visstnok på rundt 0,65-0,7 på langkjøring fikk jeg meg fortalt. Kommer til å følge med litt på dette framover. Var på "langtur" til Tr.heim i går, og da var det ikke rare forbruket i forhold til småkjøringa hjemme. 90+ er fin marsjfart ser det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulerer da.:) Dette ser jo veldig bra ut! Vet ikke helt om jeg liker utviklingen siden d er 3stk 7`ere på Prærien nå 8) Men tipper du blir/er fornøyd med bilen.. Må nesten si d er d beste 7-serie karoseriet som er laget, bortsett fra de enda eldre som har sitt eget preg. Noen videre store planer for bilen da? Snakker vi små oppgradering av eksteriør og 20"---> felger?? Skulle jo nesten konka ut Erlend nå :lol: Herlig bil alle fall.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Jørgen :) Man kan si det sånn at vi etterhvert har tatt steget fra morsomme små 3-serier og opp til komfortable 7-serier ja (E32 750ila, E38 730ia og E38 725tdsa) :wink: Må ha noen anternativer å velge mellom når vi skal på tur :)

Men det står jo fortsatt både 3-, 5- og 6-serier rudt omkring her på tunet da, selv om jeg denne gangen valgte å kunne skli litt mere komfortabelt rundt omkring i noe større enn en E30. Savner riktignok manuelt gir og sperre nå på vinteren da, hehe :)

Oppgraderingslisten er heldigvis ikke blitt så lang ennå. Skal på GS nå på mandag for å ta en liten sjekk på bilens helsetilstand generelt. Resultatet der vil bli avgjørende for videre planer.

Bilstein B12 understell vurderes sterkt da man kan bli sjøsyk av å kjøre langt med bilen sånn som den er nå :wink: Ellers skal jeg oppgradere stereoen litt når jeg får tid.

Rent kosmetisk sliter jeg med å utkonkurrere Erlend dessverre, siden han allerede har den råeste stylingen man kan skaffe til E38. Tenkte kanskje på å kjøpe en uoriginal Hamann frontleppe på eBay da evt., de originale er jo svindyre :evil: Litt mørkere ruter rundt om er heller ikke å forakte, men denne gangen orker jeg ikke å gjøre det selv.

Når det gjelder felger så er hverken vinterfelgene eller sommerfelgene mine noe å rope hurra for. Men jeg er litt gammeldags når det kommer til felger, liker best de gode gamle skrudde Hartge, Ac Schnitzer og BBS med blank kant. Disse typene kommer naturligvis ikke i større enn 18", så vi får se om jeg heller flesker til og kjøper noe tilsvarende som Erlend, siden de er av den fineste typen "ny"-felger jeg har sett til nå :) Tror det vil passe bra med sort senter og blank kant på bilen min også. Skal i første omgang bruke de felgene jeg har, helt til det plutselig dukker opp noe annet jeg liker :)

EDIT: er du forresten fornøyd med nybilen du da Jørgen? Så jo ut som et pent eksemplar hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere har vel nok å velge i enda ja.. Skjønner absolutt tankegangen også. Har faktisk vurdert dette karoseriet selv nå når jeg snart er ferdig med fagskolen å kan kjøpe litt dyrere bil igjen.. Aldri kjørt slik bil, men kan bare drømme meg til comfort å kjøreglede i en slik, enda den faktisk er litt "gammel". E30 å sperre er vel ikke å forakte nei 8)

Ja, liten helsesjekk kan vel være smart.. Kan vel være feil/mangler som de ser å ikke vi "vanlige" ser.. Haha, sjøsyk ja, tror jeg på ! Bilstein har vel aldri sviktet nei.. Alle fall få litt mere bakkekontakt..

Hehe, ja, du er inne på noe med at Erlend har allerede det ultimate utseende på en 7-serie.. Liker bilen han særdeles godt.! Frontleppe gjørt jo ut litt.. Har jo fortsatt litt cleant look fordi om du får ned fronten litt.. Odd Egil som holder til i Krsund er kanonbra på toning av ruter til en absolutt OK pris!! Anbefales.. Hadde nok vært herlig med litt mørkere ruter ja

(les: IKKE SOTET) 8)

Ja er masse bra og fint i litt eldre felger, MEN, bilen er jo såpass ny at den kler absolutt nyere hjul også. De som sto på Erlend sin før, de 5-eikene med kant var überfeite spør du meg. Nå er jeg til en hvis grad tilhenger av stooore hjul med liiite ET å feit kant, men siden 7`ern er såpass stor så synes skikkelige sko er ett must, alle fall på sommerstid. :D

Er fornøyd så langt! Men nå skal d sies at jeg kun har sett bilen i mørket og har kjørt den ca 800meter på blankis med 18" sommerfelger.:P vært å handla div vaskeprodukter i dag så den skal nok få seg en shining i løpet av helga/ferien. Kom jo på bilhenger, å med de veiene utover så den ut som en våt bil som hadde kjørt gjennom sahara egentlig.:) Kommer vel med en skikkelig bildeupdate i tråden min tenker jeg, når alt er vasket og shinet.:) Men er absolutt fornøyd med å være BMW-eier igjen :) å som nevnt tidligere så blir d nyere BMW til høsten/vinteren når jeg er kommet i jobb igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sende meg en pm med litt info om Odd Egil så jeg kan ta kontakt med ham angående toning? Hadde vært greit å slippe å dra så langt for å få dette gjort, så dersom du kan anbefale ham skader det hvertfal ikke å undersøke hva han vil ha for å gjøre jobben :)

Angående felger så er det riktig at E38 er såpass ny at den kler godt andre felger enn de gode gamle klassiske ja. Men jeg er i tillegg interessert i litt kvalitet, så jeg ønsker i utgangspunktet ikke noe fake crom som flasser etter et halvår. Hamann har ganske så riktig tøffe hjul de også ja, men det er langt mellom dem til salgs desverre :(

Men på en såpass stor bil skal det selvfølgelig store hjul, etterhvert :) Mulig jeg går for 19" da det er ufattelig mye mere å velge i med korrekt innpress enn 20". Tiden vil vise, kommer an på hva som plutselig dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få PM med nummer osv ja.:) Han er veldig dyktig og gjør en bra jobb!

Sant nok.. Fake chrome er vi ikke fan av.. som du sier så flasser de av, etter en halv sesong..

19" blir alt for lite, d skjønner du også :P

Ja, d dukker vel opp noe før du/vi vet ordet av det! Skal holde øynene åpne å si fra om jeg ser noe intr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...