Talker Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Kjøpte meg en e34 520i touring. Denne har div problemer som jeg lurte på om det var noen kjente fikser for. Viftehastigheten kan ikke justeres, fungerer bare på full guffe. (VELDIG irriterende) Ingen av lysene rundt vifte/varme fungerer. Airbag-lampa lyser og blinker. (kommer vel ikke gjennom EU?) Bremse varselslampa lyser ved gasspådrag. (lavt nivå kanskje?) Dugger noe fælt. Kupéfilter? Hvordan skifte? Syns den er litt lat, kan luftfilter etc. bli SÅ tett? Ingen av knappene på bakluka fungerer, heller ikke varmetrådene. Sikkert ledningsbrudd. Varmejusteringen til vifteanlegget virker ikke som det skal. Gir bare varme ved fullt pådrag. Og det er noe høylytt during ettersom hva de står på. Dette er det jeg kommer på. Men det som jeg aller helst ville fått i orden er viftehastigheten. Om vinteren bør jo vifta stå på 1 eller 2 for å ta seg av dugg. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 - Kan kansje være en motsand som må byttes til varme appperatet. - Lys ved brytere: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... nel+lights - Airbag burde du sjekke ut med bmw verksted. - som du sier sjekk luftfilter, plugger, catalysator kan være årsaker. (Nå er ikke b20 noe racer heller). - Sjekk bremsvæsken din og jordingspunkter. - ledningsbrudd i bakluka er ikke uvanlige på touringer. noen kjekke linker: http://autopower.se/mekartips/default.asp http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... h_main.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 Har googlet meg fram til at varmereguleringen på disse bilene er et svakt punkt. Men er det noen "quick fix" for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelle123 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Motstanden til vifta ligger sannsynligvis på førersiden, ovenfor gasspedalen til venstre. Må regne med å skrue ned litt for å komme til. Ledningsbrudd akkurat i "hengsleområdet" gjør at ting ikke fungerer på bakluka. Du må ta vekk isolasjonen som ligger rundt ledningene og videre leite frem loddebolten. Husk begge sider. Airbag er sannsynligvis en beltestrammer. Dugg kan vere lekkasje frå varmeregisteret, men forhåpentligvis kupefilter. Søk på "skifte kupefilter" så finnes det DIY for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelle123 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Ovenfor gasspedalen til HØYRE mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 kupe filteret ligger på passasjer siden inn mot mitt konsoll, fjern et deksel som er kledd med "tøy" og du ser det med en gang litt trangt men lar seg gjøre hvis du har litt tolmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hva som kan gjøres med en beltestrammer da? Hva har dette å si på eu? Kan man finne ut av dette på BMW-verksted med diagnose verktøy? Vil det bli holdbart å lodde da? Den gummi helgen som ligger rundt ledningene kommer jo til å bli ødelagt/fjernet ved en slik operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå