Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hel lakere bilen min, så da lurte jeg på om det er lurt å ta ut front å bak vinduet, slik at man får pusset skikkelig, eller om det er en an god metode man kan bruke?:)

Bare lurer:)

Skrevet

Selvsagt, jobben er mye lettere for lakkerer om ruta er ute ( Mindre maskering ).. Men om du leverer bort bilen til lakkering, og dette startet å flasse, så har du reklamasjon på jobben du kan benytte deg av..

Når du sender den bort til et proft billakkeringsverksted, og betaller for jobben, så skal den være riktig og godt utført, om ikke, så skal dem utbedre feilen.

Men, på jobben min, så lakkerer vi uansett om ruta er i eller ikke, gjør man en ordentlig jobb og ikke slurever, så blir lakken sittene uten problemer ;)

Men som nevnt tidligre, om det er rust rundt ruta, så burde jo dette selvsagt slipes helt ned, og da burde man få ut ruta..

Skrevet
Godt å høre fagfolk snakke:)

Er bare lærling, men ellers takk..! =p

Men dra innom et verksted med bilen og forhør deg ang. det..

Spør også om hva dem mener du kan gjøre, for å få ned prisen ( sliping på forhånd osv.. ). Kan fort bli penger å spare, om de slipper å slipe ned hele bilen, og heller bare hopper rett på fylleren, sliping av fyller, dermed inn i boksen..

Fort mange timer mindre arbeid og en del tusen mindre. :-)

Skrevet

men, husk... grunnarbeidet er veldig viktig. jeg bruker lang tid på det. man ser ikke ujevhetene før lakken er spraya på. Så tips er å spraye lakk på område du har pussa på.. etterpå sliper du bare alt ned.. ganske grei måte mener jeg.

Skrevet
men, husk... grunnarbeidet er veldig viktig. jeg bruker lang tid på det. man ser ikke ujevhetene før lakken er spraya på. Så tips er å spraye lakk på område du har pussa på.. etterpå sliper du bare alt ned.. ganske grei måte mener jeg.

Stemmer dette, Grunnarbeidet er så og si alt når det kommer til slike jobber..

Et dårlig grunnarbeide kan ødelegge den selv mest perfekte lakkerings jobben med null sig og minimalt med støv, ved at sliperiper eller synkninger fucker opp, så hele jobben må gjøres om igjen.

Vi bruker ofte siliconfjerner og legger dette på overflatene, om det er mistanke om ujevnheter eller bulker, selvom flaten er slipt eller ikke for man får et lite speilbilde med siliconfjerneren..

Skrevet

ang å ta ut ruta eller ikke kommer mye ann på rust og hvordan lista ligger. er lista stram så er den kjip og teipe, men er den myk så kan man bruke løfteteip for å brette opp lista slik at man får pussa og malt under lista;)

hilsen fagman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...