Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt toppdeksel blir satt opp i en CNC benk og frest av skrifta så det er ikke noe problem :) Fjerna lakken fra studs når den var finger tørr.

Bruker krympelakk for jeg bil ha den finishen som krympelakken gir, ikke noe annen grunn til det.

Begge lakkene har jeg kjøpt på http://www.gasolin.no :) Krympelakken tåler 170 grader og den klarlakken tålte vel noe rundt det samme eller litt mer. Står "Non yellowing formula" på boksen ;)

flott altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt deler i dag fra Koed. M20 motor fester og M5 girkasse fester mangler på bildet. Har og fått sendt avgårde bunnpanna til sveising så nå er det bare venting. Må få sveisa om grenrøra og litt sånnt i mens jeg venter.

Noen som kan komme med meningen sin angående toppdekselet, skal jeg plane av skrifta eller ha det slik det er nå? :P Litt usikker!

DSC01540.jpg

DSC01541.jpg

DSC01542.jpg

DSC01543.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns du bør beholde det sånn, pensest orginalt i mange tilfeller. lett at det kan se litt jalla ut for alle som vet hva det er, og di som ikke vet, lurer på hva det er (det er kansje det som er morro)

ser du snakker om cnc fres, har du kjensfolk som står i ens lik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns du bør beholde det sånn, pensest orginalt i mange tilfeller. lett at det kan se litt jalla ut for alle som vet hva det er, og di som ikke vet, lurer på hva det er (det er kansje det som er morro)

ser du snakker om cnc fres, har du kjensfolk som står i ens lik?

Heh, hva er det du snakker om? :P Det er jo blanke bokstaver orginalt :)

Har en kompiss som står i CNC benk, men vi fant ut at det er best å ta det med en slik

plan sliper på trykk luft. Klarer ikke å spenne opp det dekselet på en vetig måte uten å spenne

på lakken, og det vil jeg ikke selfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frese lakken bort fra bokstavene ja, ikke snakk om å fjerne noe annet enn lakken :) Synst det var ganske kult og clean slik det er nå. Får se hvordan det blir når den kommer i bilen og begynner å bli litt mer hel. Er jo ikke noe problem å få fjerna den lakken en annen gang heller.

Har og lekt litt med tanken på å lakkere skrifta samme farge som bilen... Hmmmm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal slipe bokstavene, så bytt det med meg og du får noen kr ekstra :)

så kan du lakke den og tjene kr på!

Hehe, tror ikke jeg gidder å gjøre den jobben der en gang til nå sånn på rappen :) Men godt forslag :P

Jeg drøyer med å bestemme meg for om jeg skal plane av bokstavene eller ikke til jeg får motoren i bilen å ser

helheten litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og lekt litt med tanken på å lakkere skrifta samme farge som bilen... Hmmmm :P

Det tror jeg ikke blir noe bra siden du har så mørk farge på bilen. Hadde bilen vært f.eks. hvit eller rød, så hadde det nok blitt bra, men med den fargen du har, så tror jeg det ikke blir like bra. Fargen din er ganske mørk, og da vil det nesten ikke syntest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok... vel vel, det er nå en av de minste bekymringene jeg har :) Prøver å løse ting med eksosen og litt sånnt. Drive litt planlegging kan man vel si.

Driver å ribber E36 karosseriet nå om dagen, så motoren bare står der å gliser. Skulle hatt bestillt meg noe deler fra Koed, men må nok vente til jeg får mer penger inn for noe deler eller noe. Har "egentlig" god tid enda.

Så snart jeg får tilbake travers, bunnpanne, mellomaksling og motorfester så kan jeg få satt bilen ned på bakken og få tatt den rusten som er der og levere den fra meg til lakkering mens jeg monterer sammen motoren og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...