Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, er helt med på hva du sier :) Var litt av det som var meningen med det jeg skrev og. Med tanke på det hoppet jeg hadde på de to bremsingene på M3en.

Kurvene på S14 motoren var ikke så fine, men jeg bremsa ikke den etter jeg "overhalte" spjeldhusa på den. Var nok noe vacuum lekkasje ute å gikk der som tulla til kurvene. Den gikk hvertfall merkbart bedre etter jeg bytta alt der.

Hva hadde de sakt på BT om du viste pappiret på 213hk da?

"OK, e30 m3 er jo levert med 238hk i Sport Evo utgave så dette får du godkjent :P " hehehe! Skulle vert så lett....

Det hadde ikke betyd noe siden BT skal ha dokumentasjon ifra fabrikken på DEN motoren som står i.. Jeg kan jo ikke bevise på noen måte at mitt papir stemmer ifra min motor og den benken jeg var i kan jeg jo ikke dokumenter at er 100% riktig..

Tror jeg måtte vært veeeeldig god til å prate for meg skulle jeg kommet unna med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF sin Dyno: 213hk på hjula i den benken.

Rullefeltet til TEF Racing bremset jeg 302hk på svinghjulet.

For meg er dette "skryte" tall.. Sier egentlig ingen ting bare tallene. Er forskjellige tall for hver benk man kommer i..

Det viktigste for meg var at den gikk merkbart bedre etter at PPF hadde mappet den på nytt.

hehe jeg var hos tef i svarstad med en orginal e36 3liter m3 med chip...

da bremset den 416hk.. så der er de jo helt blåst i huet!

og en e30 jeg hadde med m20b25 med turbo benka 550hk på en kilo ladertykk hos TEF racing..

stakk så til anders ringstad ARP. å benka å mappa den der. da gikk den bedre enn noen gang og kjørte 1.56kg i ladetrykk og fikk 483hk og 649nm... ARP annbefales på det sterkeste da de har peiling på hva de driver med.. TEF racing er dritt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF sin Dyno: 213hk på hjula i den benken.

Rullefeltet til TEF Racing bremset jeg 302hk på svinghjulet.

For meg er dette "skryte" tall.. Sier egentlig ingen ting bare tallene. Er forskjellige tall for hver benk man kommer i..

Det viktigste for meg var at den gikk merkbart bedre etter at PPF hadde mappet den på nytt.

hehe jeg var hos tef i svarstad med en orginal e36 3liter m3 med chip...

da bremset den 416hk.. så der er de jo helt blåst i huet!

og en e30 jeg hadde med m20b25 med turbo benka 550hk på en kilo ladertykk hos TEF racing..

stakk så til anders ringstad ARP. å benka å mappa den der. da gikk den bedre enn noen gang og kjørte 1.56kg i ladetrykk og fikk 483hk og 649nm... ARP annbefales på det sterkeste da de har peiling på hva de driver med.. TEF racing er dritt!!!

TEF Racing finnes vel ikke lenger heller... :)

Jeg vil ikke si at det var dritt, men han hadde ikke veldig mye erfaring med S50 motor virket det som, men det ble mye bedre etter en tur til PPF.

Jeg var der 3 uker etter han hadde fått justert og sjekket rullefeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF sin Dyno: 213hk på hjula i den benken.

Rullefeltet til TEF Racing bremset jeg 302hk på svinghjulet.

For meg er dette "skryte" tall.. Sier egentlig ingen ting bare tallene. Er forskjellige tall for hver benk man kommer i..

Det viktigste for meg var at den gikk merkbart bedre etter at PPF hadde mappet den på nytt.

hehe jeg var hos tef i svarstad med en orginal e36 3liter m3 med chip...

da bremset den 416hk.. så der er de jo helt blåst i huet!

og en e30 jeg hadde med m20b25 med turbo benka 550hk på en kilo ladertykk hos TEF racing..

stakk så til anders ringstad ARP. å benka å mappa den der. da gikk den bedre enn noen gang og kjørte 1.56kg i ladetrykk og fikk 483hk og 649nm... ARP annbefales på det sterkeste da de har peiling på hva de driver med.. TEF racing er dritt!!!

TEF Racing finnes vel ikke lenger heller... :)

Jeg vil ikke si at det var dritt, men han hadde ikke veldig mye erfaring med S50 motor virket det som, men det ble mye bedre etter en tur til PPF.

Jeg var der 3 uker etter han hadde fått justert og sjekket rullefeltet.

hehe det er en grunn til att tef racing ikke finnes mer..

å det er vel att det ikke var serlig bra ordnings der..

man trenger da ikke peil på s50 for å kun måle hk i en motor.. men det klarte de ikke engang..

men hos ARP anders ringstad. derimot kan de sakene sine plus att de har 1 million ganger bedre utstyr enn TEF noengang kunne drømt om..

anders ringstad er vertfall en jeg kan annbefale på det sterkeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått godt inntrykk av Anders Ringstad jeg og, men det er litt langt for meg å kjøre til han for å bremse da :P Det er en Dynapack i Stavanger, så få se om det ikke kan bli en tur der etter hvert.

Greit å vite at ting er som det skal med motoren. Jeg visste ikke at det var noe galt med S14 motoren før jeg bremsa den. Hadde en del lekkase på spjeldhusa viste det seg. Da fikk jeg to dypp på kurven som teoretisk sett ikke skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sateser på at BMWCCN Rogaland skal ha bremsekveld på "hjerteknuseren" i år også. Vil da prøve og kommer meg bort. Hadde vært gøy for meg og målt den på to forskjellige Dynapacker..

Ser ut som sommeren drøyer for det snør som pokker her.. Er kommet 5 cm bare ifra 09.00. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått godt inntrykk av Anders Ringstad jeg og, men det er litt langt for meg å kjøre til han for å bremse da :P Det er en Dynapack i Stavanger, så få se om det ikke kan bli en tur der etter hvert.

Greit å vite at ting er som det skal med motoren. Jeg visste ikke at det var noe galt med S14 motoren før jeg bremsa den. Hadde en del lekkase på spjeldhusa viste det seg. Da fikk jeg to dypp på kurven som teoretisk sett ikke skal være der.

Bremsa samtidig med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått godt inntrykk av Anders Ringstad jeg og, men det er litt langt for meg å kjøre til han for å bremse da :P Det er en Dynapack i Stavanger, så få se om det ikke kan bli en tur der etter hvert.

Greit å vite at ting er som det skal med motoren. Jeg visste ikke at det var noe galt med S14 motoren før jeg bremsa den. Hadde en del lekkase på spjeldhusa viste det seg. Da fikk jeg to dypp på kurven som teoretisk sett ikke skal være der.

Bremsa samtidig med meg?

Jadaaa, me kan no bli enige om et kvart der :) Har du tenkt deg ut nåke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite med bilder gitt, har ikke så mye tid til å få lakt inn noe. Skal se i morgen om jeg får gjort det.

Har montert sammen motoren igjen og fått på ledningene og alt. Jeg venter fortsatt på delene som er til omsveising, de er rett rundt hjørnet.

Ellers så har jeg bestillt clutch og letta svnighjul i dag, ble noe Ebay greier. Gripforce steg 2 kit. Har lest et par review om det, og de fleste ser ut til å være fornøyde. Jeg gir det en kjangs, men tror nok at det blir JB Racing alu svinghjul og Clutch Masters etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er en smule langt å kjøre bare for å bremse synst jeg. Måtte eventuelt blitt tatt i forbindelse med en tur, men vil bremse så snart jeg kan egentlig for å vite at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...