Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Dæææven!!! =P~

Dette er rette motoren for e30'en :applause:

Men håper du da skal godkjenne den med denne motoren, kjipt om du har en lovlig orginal m3 som bygges om og egentlig blir ulovlig for gatebruk.... [-X

Kunne ikke se du har skrevet noe om godkjenning, (eller bare jeg som er blind :-k )

E30'n ser ser hvertfall ut til å gå skamgodt med disse 3.2 literne, lykke til!!!

Er noe forbanna drit med denne rusta under frontruta, etter å ha lest tråden her, gikk jeg ut å tok av luftrillene og fant ett lite speil og fikk kikka rundt litt inne der... fiskebolla!!! #-o

Brunt opp mot frontruta flere plasser... håper å kunne redde plata, så er klina inn med rustfjerner og brunox nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk du :)

Har sendt inn søknad og fått nei pga mangel på dokumentasjon. Men jeg skrev at jeg ikke skulle bruke E36M3 bremsene, noe jeg skal gjøre. Så det var jo en av grunnene. Fikk de til å videresende søknaden til SFOOR som selv har sakt at det er maks med 300hk i E30 og 330hk i E30M3. Var i kontakt med SFOOR på onsdag, men han som jeg skulle snakka med var ikke på jobb da. Skulle ringe tilbake nå på tirsdag sa han jeg snakka med. Han var selv ikke kjent med den påstanden om antal hk i de karosseriene. Han mente maks var det som var levert orginalt i E30M3, som da blir 243hk 2.5l Sport Evo. DTM bilene gikk jo med opp i mot 350hk på slutten av DTM i -92.

De ruster uansett desse E30ene virker det som. Skinnet bedrar. Tror ikke det er mange som er rust frie i verden i dag. Yngve sin er vel bra rustfri etter hvert. Kunne tenkt meg å bytta karosseri med han :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, krysser fingrene for at det går seg til da, bra du gjør ett forsøk hvertfall....

Er jo ikke akkurat lagt tilrette for ombygging av biler i norge... ](*,)

En godkjent 3.2 er jo gull verdt, men ikke så morro å få mangellapp i teknisk pga den...

Nesten kjekt å spare på orginalmotoren i såtilfelle,hehe...

Blir artig å se finishen på denne drømmebilen når du er ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå stått på hue med vinkelsliper for å bytte hele nedre delen av frontruta. Vi ble ferdig å sveisa den i dag, så jeg får muligens tatt bilen til lakkereren i morgen eller fredag. Må grunne litt og montere sammen dashbordet først.

Fikk rissa inn rammenummeret med rissepenn og det kommer til å bli godt synlig etter lakk.

Har hatt kontakt med BT angående dette. Det skal egentlig søkes og det skal komme en kontrollør å se på dette før man begynner. Så skal de risse inn rammenummeret på ny. Jeg sa det jo som det er at jeg har allerede byttet, tatt sikkert 100 bilder allerede, brukt en helt ny plate og ikke noe fra en annen bil, tatt vare på den gammle delen og bilen min er eneste i verden som har den fargen så det er ikke til å ta feil av liksom.

Han sa da at det skulle nok gå i orden, men de var klar over at de ble ofte brukt som juks. Og det vet jo jeg og. Men hadde bilen min ikke vert en orginal M3 så skulle jeg forstå om de var mer skeptiske. Her er det jo snakk om en bil som allerde har vert i landet i 12 år og er orginal. Den har også vert i mitt eie i snart tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk du :)

Har sendt inn søknad og fått nei pga mangel på dokumentasjon. Men jeg skrev at jeg ikke skulle bruke E36M3 bremsene, noe jeg skal gjøre. Så det var jo en av grunnene. Fikk de til å videresende søknaden til SFOOR som selv har sakt at det er maks med 300hk i E30 og 330hk i E30M3. Var i kontakt med SFOOR på onsdag, men han som jeg skulle snakka med var ikke på jobb da. Skulle ringe tilbake nå på tirsdag sa han jeg snakka med. Han var selv ikke kjent med den påstanden om antal hk i de karosseriene. Han mente maks var det som var levert orginalt i E30M3, som da blir 243hk 2.5l Sport Evo. DTM bilene gikk jo med opp i mot 350hk på slutten av DTM i -92.

De ruster uansett desse E30ene virker det som. Skinnet bedrar. Tror ikke det er mange som er rust frie i verden i dag. Yngve sin er vel bra rustfri etter hvert. Kunne tenkt meg å bytta karosseri med han :P hehe!

eg regner med at både meg å deg søker og har kontakt med samme person/avdeling, min er allerede godkjent med effekten som alpina b6 ha (195kw) nå når eg skal godkjenne med 2 turboer henviste dem til b6 igjen.

ein kamerat fikk først avslag på sin søknad om 300 hk i e30, også i hans søknad ble det vist til alpina b6

dersom di finner noe mer håndfast enn ein påstand skal eg og godkjenne med mer :)

sjøl dei så meine di har rustfrie e30'er har det neppe, har svidd av rundt 25000 for å få min fri for rust, og den og "såg ikkje så værst ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg regner med at både meg å deg søker og har kontakt med samme person/avdeling, min er allerede godkjent med effekten som alpina b6 ha (195kw) nå når eg skal godkjenne med 2 turboer henviste dem til b6 igjen.

ein kamerat fikk først avslag på sin søknad om 300 hk i e30, også i hans søknad ble det vist til alpina b6

dersom di finner noe mer håndfast enn ein påstand skal eg og godkjenne med mer :)

sjøl dei så meine di har rustfrie e30'er har det neppe, har svidd av rundt 25000 for å få min fri for rust, og den og "såg ikkje så værst ut"

Alpina B6 er jo ikke E30M3 karosseri så da hjelper det lite. Eneste Alpina har som er E30M3 er en med M30B35 motor på 250 eller 260hk. Det var jo også snakk om noe vekt på fram akslinen og slikt.

Vi har nok sikkert samme kontakt person ja, og han virker ikke så på bærtur som andre jeg har snakka med.

Kan også nevne at SFOOR ikke visste noe om den påstanden om 300hk i E30 og 330hk i E30M3. Nå har jeg snakka med to skt på SFOOR og inen av de hadde hørt det.

Jeg kommer fra nå av til å holde korta tett til brystet menst jeg er i dialog med BT angående dette, så får man se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 300 å 330 hk har jeg sakt lenge men ingen har trodd meg :wink: Best å holde det med gokjenning får seg sjøl slik at bilen blir litt mer spesiell :) At ikke alle kjører rundt i e30 med s50 gokjent.

Men bilder takk, vil se framgangen og resultatet :)

Skal se om jeg ikke kan få opp noen bilder når jeg har fått satt bilen på lakkering, er jo bare det jeg driver med nå, så lenge jeg ikke er på jobb da.

http://home.online.no/~krimp/sweb/photo_alpinabB6_3_5s.htm

denne du tenker på sikkert, vet ikke hvordan din motor er kontra m30.

Nei Sfoor virker nok ikke helt som det skal ennå...

Er den der jeg mener ja, er jo ikke så grådig med hester i den liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...