Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe! Jeg prøver å concourse på det meste:-) Jeg brukte 5t kun på VANOS i dag med Autosol og klut for hånd. Det går mye tid, men det blir jo bra:-) Får ikke bort "merkene" på de tre dekslene til Vanosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske vaske vaske pusse pusse pusse!

DSC01492.jpg

DSC01494.jpg

DSC01495.jpg

DSC01496.jpg

DSC01497.jpg

DSC01498.jpg

DSC01500.jpg

DSC01501.jpg

Denne skal i vaskemaskinen!

DSC01502.jpg

Motoren er ferdig vaska og skrubba! Dæven hva tid det har gått.

DSC01504.jpg

DSC01505.jpg

DSC01506.jpg

DSC01507.jpg

Toppdekselet skal og i vaskemaskinen før glassblåsing, så det måtte jo av :) Det resulterte i at jeg fant 3 skruer i forrkant på dekselet som var løse. Kan være forklaringen på hvorfor den var så oljete i forrkant og ned på høyre siden.

DSC01508.jpg

DSC01509.jpg

Noen som har tiltrekknings momentet på de fire boltene som holder triggerhjulet i forrkant av veiven?

Så lurer jeg på om noen har innspill på om jeg skal pulverlakkere toppdekselet og innsugsplenumet sort slik det er orginalt eller om jeg skal gå for samme farge som bilen? Tror kanskje det blir litt flashy med samme farge som bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jaaaa. Hadde jeg bare husket hva den gikk til, men jeg tror jeg såg når jeg tok det av at jeg kunne "stuffe" den med en liten bolt eller noe :)

En bolt er fint å tette der med.

På min har jeg brukt en slik "plugg" som fester boksen til motorlednigsnettet som henger under vinduet på E36M3. Den sorte lille pluggen passet perfekt i det hullet. Så nesten originalt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som ser under der uansett :) Jeg pleier å bruke bolt som er litt trang slik at jeg må skru den inn, da er jeg sikker på at det er tett. Men du vet vel ikke tiltrekknings momentet på de 4 boltene på veiven?

Forresten, du hadde større bremser på din sant? Hva var det nå igjen, vet jeg har spørt om det før tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som ser under der uansett :) Jeg pleier å bruke bolt som er litt trang slik at jeg må skru den inn, da er jeg sikker på at det er tett. Men du vet vel ikke tiltrekknings momentet på de 4 boltene på veiven?

Forresten, du hadde større bremser på din sant? Hva var det nå igjen, vet jeg har spørt om det før tror jeg.

Du finner ALT av momenter du trenger her:

http://www.bmw-m.net/techdata/torq/bmw_torq.pdf

Jeg har E46M3 skiver forann med Porsche 996 kalippere og originale E36M3 3,2L bremser bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint dette :) du liker autosol skjønner jeg ..

litt OT men jeg bestilte inn noen carbon lepper til e-30 M3 ,trudde først det var til vanlig men det ser ut som det er til M3 , vet du kan kjøpe denne orginalt men denne er ca 1000 lappen rimeligere da :)

Du/dere som driver mye med disse bilene er det populert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg har under EVO2 fronten min Morgan? I tilfelle så er de ganske poppulære ja, for de som er interesserte i å borre i fronten da.

Shit Øyvind, da kan jeg bruke de bremsene som står bak på donor bilen da på min? :-P Det var jeg overhode ikke klar over!

Har du lagd branketter til dette selv, og er det samme innpresset på e46m3 skiva som på e30m3? 996 carerra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg har under EVO2 fronten min Morgan? I tilfelle så er de ganske poppulære ja, for de som er interesserte i å borre i fronten da.

Shit Øyvind, da kan jeg bruke de bremsene som står bak på donor bilen da på min? :-P Det var jeg overhode ikke klar over!

Har du lagd branketter til dette selv, og er det samme innpresset på e46m3 skiva som på e30m3? 996 carerra?

PM sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...