Gå til innhold

Periodiske startproblemer M57

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kulda har jeg av og til startproblemer. Sist fredag starta jeg bilen i -25 grader uten problemer. Gløding, et halvsekund på starteren og kværna var i gang helt uproblematisk. I går ettermiddag skulle jeg starte i -20 grader. Gløding og filing på starteren 4-5 sekund uten reaksjon, repetert ørten ganger til batteriet var flatt. De siste 4-5 forsøkene så kom den nesten men så snart jeg slapp starteren stoppa den. Fikk låne en solid startbooster som leverte mer enn tilstrekkelig med strøm. Måtte holde den på starteren lenge på 200-300 rpm med hosting og nykking før den begynte å gå og det hørtes definitivt ikke pent ut. Både starter og batteri er under ett år gammelt og i god stand.

At en diesel er tung å starte i kulda er vel normalt, men hvorfor startet den uproblematisk når det var kaldere?

Skrevet

Glødepluggene skal ikke være byttet. Det var det første som slo meg også. Men den har startet villig etter litt filing i lignende temperaturer tidligere og sist i 25 minusgrader starta den med en gang. Derfor lurer jeg på om det kan være noe annet. Har bestilt time på verksted så får vi se hvordan det går.

Blir det like kaldt fremover kommer nok kjerringas gamle bensiner-Golf til å bli flittig brukt.

Skrevet

+1.. plugger/rele eller for lavt rail trykk (indre lekk i dyser)..

Skrevet

Verkstedet sier at en glødeplugg ikke virker og at en annen hadde feil motstand (og følgelig feil temperatur?) så da er feilen forhåpentligvis lokalisert.

Skrevet

feil motstand? interessant.. er som å si at ei pære har feil motstand.. en glødeplugg fungerer, eller ikke.. ikke noe mellomting..

jeg vil også tro at den starter tross en eller to def glødeplugger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...