Odd-M Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 I kulda har jeg av og til startproblemer. Sist fredag starta jeg bilen i -25 grader uten problemer. Gløding, et halvsekund på starteren og kværna var i gang helt uproblematisk. I går ettermiddag skulle jeg starte i -20 grader. Gløding og filing på starteren 4-5 sekund uten reaksjon, repetert ørten ganger til batteriet var flatt. De siste 4-5 forsøkene så kom den nesten men så snart jeg slapp starteren stoppa den. Fikk låne en solid startbooster som leverte mer enn tilstrekkelig med strøm. Måtte holde den på starteren lenge på 200-300 rpm med hosting og nykking før den begynte å gå og det hørtes definitivt ikke pent ut. Både starter og batteri er under ett år gammelt og i god stand. At en diesel er tung å starte i kulda er vel normalt, men hvorfor startet den uproblematisk når det var kaldere?
enverl Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Hvordan er standen på glødepluggene? Er de byttet noen gang? Høres veldig ut som om det har noe med det og gjøre:)
Odd-M Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Glødepluggene skal ikke være byttet. Det var det første som slo meg også. Men den har startet villig etter litt filing i lignende temperaturer tidligere og sist i 25 minusgrader starta den med en gang. Derfor lurer jeg på om det kan være noe annet. Har bestilt time på verksted så får vi se hvordan det går. Blir det like kaldt fremover kommer nok kjerringas gamle bensiner-Golf til å bli flittig brukt.
Tore Diesel Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Det som har vært gjenganger på M57 med tanke på startproblemer er vel glødeplugger, dyser og ikke minst inlinepumpe.
Odd-M Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 Inlinepumpa under bilen ble byttet for et par måneder siden.
Tore Diesel Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Da setter hvertfall jeg en knapp på noen av glødepluggene dine
Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 +1.. plugger/rele eller for lavt rail trykk (indre lekk i dyser)..
Odd-M Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Verkstedet sier at en glødeplugg ikke virker og at en annen hadde feil motstand (og følgelig feil temperatur?) så da er feilen forhåpentligvis lokalisert.
Gjest Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 feil motstand? interessant.. er som å si at ei pære har feil motstand.. en glødeplugg fungerer, eller ikke.. ikke noe mellomting.. jeg vil også tro at den starter tross en eller to def glødeplugger..
Tore Diesel Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Vi får se hva som var årsaken til problemet når han han fått bytta glødepluggene tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå