DanielMK Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Snakka med ein eg kjenner som har samme bil som meg (96 mod, 523i e39). Han hadde bytta innsug (tatt innsug fra 525/528 e39) og satt det på sin bil, og dermed fått en del mer hester. Han hadde også chippa bilen. (han meinte han hadde fått 200hk . Altså 30 meir enn originalt). Er dette mulig å få til? Er det mye jobb, og er det `OK` for bilen å gjere det (fare for at ting kan ryke, eller er det trygt?) Noen som har formeninter eller erfaringer om dette? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Det kan nok hende at det ligger rundt der. Men tviler på at du får det med det 525/528 innsug fra E39. Tenningen er ganske lav på M52 så er en del og hente der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2010 Hva er mulig å gjøre på en 523i for å få en del mer hester da? Tenker ikkje på å montere turbo/kompressor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2010 ingen som har peilig på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 M50b25 innsug, kvassere kammer, chip, power pulleys, sportseksos og luftfilter...lite lønnsomt egentlig å investere i alt dette. Beste investeringa for deg er m50b25 innsug...det vil nok hjelpe på toppeffekten, men bunndraget vil bli noe dårligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Ser for meg at chip+ M50 innsug skal gi litt jeg. Dra til ESS og få oppdatert software der.. Vet at M52B25motoren har ganske lavtennig på fullgass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Takker for svar !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Hei du. Jeg har kontakt med en tuner i Tyskland. Han har spesielt en god programmering av M52B28 med M50 innsug. Så har det seg slik at jeg kjøpte en engelsk 328 coupe som delebil. Når jeg hadde tatt ut motoren fant jeg ut at det var en M52b25 motor. Skikkelig nedtur, men motoren ble likevel montert siden jeg mekket 30 mil fra Stavanger. M52B25 motoren som du har er omtrent identisk med M50B25 vanos motoren. Men innsuget er jo skikkelig strupet ned. Og i alle fall på 3 serien er eksosen også strupet. Kun ett rør fra kat og videre. Som 320 eksosen. 325 har dobbelt rør hele veien. Dette utgjør 22 hk effekttap. På E39 med M52 motoren tror jeg eksosen er lik fra 520 til 528. Jeg tok kontakt med tuneren, og han lagde en programmering for 2.5 liter M52 optimalisert for M50B25 innsug. Med denne pakken får du ca 210 hk effekt. Omtrent det samme som en chipet M50B25 har. Da har du en betydelig sprekere motor. Godt opp i turtallet skal den være raskere enn 2.8 literen. En kar i Stavanger var skikkelig på hugget etter min motor, og siden jeg helst ville ha en 2.8 liter så solgte jeg 2.5 literen. Før jeg fikk testet ut med M50 innsuget og hjernen. Jeg har den chipete hjernen med EWS delene liggende og nøkkel/tenningslås. En bytter eventuelt en transponderchip i nøkkelen over til nøkkelen til din bil. Denne tunete hjernen kan selges for 2.600 kr med innbytte i din gamle hjerne. Billigere effektøkning får du ikke. Du kan få teste ut dette uten risiko og få pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd. Bare portoen som koster hvis du ikke er fornøyd. Er du fornøyd, så sender du din hjerne til meg etterpå.(Hvis den er av typen som kan omprogrammeres. Siden du har E39 er jeg rimelig sikker på at din hjerne er ok. Vet det når du har nummeret på den.) M50 innsug er et must på din motor. Når en i tillegg får en optimalisert programmering blir denne motoren skikkelig sprek igjen. Jeg har solgt flere tunete hjerner til 2.8 literen med M50 innsug, og kjøperne er skikkelig fornøyde med effektøkningen. Jeg er i Østerrike enda, men er hjemme igjen innen ca 10-14 dager. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2010 Sendt deg PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå