bergeee Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Hallo. lurte på om noen her inne kunne fortelle meg hvordan kjede skal stå? i forhold til dreva osv. går det ann og bytte dette kun med og ta av topp lokket? takker for svar:)
Snake____1 Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Du må av med dekselet forran motoren, vannpumpa, sikkert termostathuset og den store reimskiva på veiven. Det er en stor fordel (egentlig et must) at motoren står i øverste dødpunkt. At cyl. en er på topp
bergeee Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 ok. ja. skal vell klare og få på kjedet. men åssen skal detta stå? alså ossen skal de forskjeldige dreva stå når jeg setter på kjede?
sigerfjord-karosseri Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 vis du ikke har hadd register ras, og motoren ikke har blitt tørnet etter at kjedet er tatt av, så skal d være bare å lage merker i cam drev man kan gå etter, håper dette hjelper litt
hanskr Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 vetsj om dette hjelpte litt meir ? men har du skjekka om det er meir som har gått kruken etter kjede rasett ?
bergeee Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 har ikke sjekka det. men skal av med topp lokket osv en dag:) men det meste er jeg ganske sikker på. men register kjede har altid vert en frykt for meg og begynne med. i og med at jeg ikke har en villeste aning om åssen detta skal stå
bergeee Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 nei sa meg ikke mye det bilde der:P viss noen kunne forklart meg litt mer. skjønte åssen kamakslingane skulle stå. men veivakslingen så jeg ikke helt åssen skulle stå?
Waldez Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Er et hull i clutchuset som du setter en dor inn i og låser veiva.Ellers er det en beskrivelse av dette på www.pure-pf.com
hanskr Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 er som Waldez seie, eit hull i clutchuset som du skal sette inn ein låsepinne / dor slik att veivakslingen blir låst i eit slitte ( i sving hjulet) så skal begge kamakslingane peike opp fra sylinder 1 og det er mot kammakselen. som vist på teikninga oppover, skal vel og ve nåkken merke ( eller hol) i kamaksel hjula og toppen lykke til
bergeee Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 ok. tusen takk for alt hjelp! kommer sikkert til stor nytte når jeg skal få på den driten igjen:D
borgepett Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Hvis jeg forstår det rett,så har du hatt register ras på denne motoren? Jeg kan nesten garantere deg at å bare skifte kjeder,er bortkastet arb.Ville begynt med å ta av toppen,å sett på ventiler.Har hatt en slik motor med registerhavari,å kan love deg at det så ikke spesielt bra ut når jeg tok av toppen.Der var det knekte ventiler pluss at glideskinner for kjede var knust.En annen ting er at hvis du er usikker på hvordan man stiller inn motor for å montere kjede,anbefaler jeg deg på det sterkeste å få hjelp av noen som kan dette.Du har bare et forsøk,blir det feil må du av med hele skiten igjen.
Eirik Viste Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Helt enig med borgepett. Jeg solgte en 2 liter til en har som hadde fått registerras. Fikk den gamle motoren hans. Skrudde den i fra hverandre for å lære mer om hvordan hele motoren er bygget opp. Ventilene var helt bøyde og glideskinnene m.m var ødelagt. Registerarbeid er for erfarne mekkere. Jeg gjør det ikke selv enda. Ut i fra dine spørsmål tror jeg ikke du har nok greie på hva du skal gjøre. Og det kan bli dyrt hvis det gaår galt igjen. Så glem å prøve å fikse denne motoren er mitt råd. Den er sannsynligvis ødelagt. Er det en 2 liter, får du en annen brukt skikkelig billig. Jeg kan skaffe en komplett 2.5 liter med overhalt topp. Det koster mer, men skal du først bytte motor er det en bedre investering å sette inn en 2.5 liter. Verdiøkningen på bilen blir høyere enn kostnadene med å sette inn ny motor. Og en mye sprekere motor. Har du 320 i dag, så er bremsene, oppheng og fjærer helt like framme og bak som på en 325. En 325 har større diff, kortere mellomaksling og drivakslinger og dobbel eksosos. Men dette behøver du ikke bytte. Eksosen ville jeg byttet da. Ikke problem å godkjenne bilen som 325 etterpå hvis du vil det, og understellet er likt som på 325. Bare et tips fra meg. Eirik.
bergeee Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 hehe. fikk svar på det jeg lurte på dette er ikke noe salgs tråd eller ønskes kjøpt tråd! fult klar over alt her. og jeg kan alt det andre. men har ikke tolerangse data så viste ikke åssen jeg skulle plasere akslingene når jeg setter på kjede:) takk for svar hanskr og Waldez det kom til stor hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå