Gå til innhold

Fantastisk! (tett veivhusvent.) Update..


Anbefalte innlegg

Skrevet

denne ventilen tok meg 15min å skifte, men igjen så har jo jeg diesel.. kansje det er værre på bensin? ikke vet jeg, og når jeg byttet fikk jeg en slik vedlikhodsfri versjon som ikke var ett filter, men en oljeseperator av ett slag :) men folk bruker vel å bytte veivhusfilter en gang per 70-80.000km elns?

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja da har jeg fått pris...ble ikke i nærheten av 2800.-Ble 9881.- in moms og arb.

de skal/må bytte alt til veivhusvent,slanger,rør,peilepinnerøret,topdekselpakning,olje og oljefilter.

Knall at jeg gikk 6K i pluss på poker'n forrige helg.

Skrevet
Er det noen som vet hvor lang tid bmw har beregnet for å bytte denne ventilen?

fikk problemer med veivhusventilasjonene da gradestokken krøp ned på -20.

Jeg skal spørre verksmesteren på BMW Bilia i morgen ang dette..

Jeg fikk problemer rundt -20 jeg og..bare at min bare ble verre..Håper din "klarer" seg.:)

Gikk vel som det måtte gå..

Etter 5min kjøring revnet toppdekselpakningen og oljen sprutet ut :?

Skrevet

Fantastisk er ordet... :applause: tror faktisk jeg har akkurat samme problemet gående på min E39 nå. Tror jeg kommer til å følge nøye med på tråden din videre hvis jeg ikke finner feilen i helga.

Ser jo nå at å starte min egen tråd var litt bortkastet men... :roll: jaja.

edit: Jeg har kun kjent oljelukten i kupeen, ikke funnet noen andre symptomer enda. Men kjente at peilepinnen satt hardere enn normalt når jeg sjekka for en stund siden.

Skrevet

De samme symptomene som du MrLeo har og Standjo har er akkurat det jeg hadde og..Jeg hentet bilen i dag og kjørte hjem...tror du ikke at det røyk fra motor rommet da?..Lukter fortsatt olje inn i kupeen ved stans eller sakte kjøring.

Jeg ringte Bilia med en gang jeg kom hjem,(ca 1 mil fra Bilia) og sa ifra ang lukta og at det kom røyk ut fra panseret da jeg åpnet det.

Vi ble enige om at jeg skulle se hvordan det var på mandag og hadde det ikke blitt noe bedre så skulle de kikke på det igjen..På garanti.

Så Jeg tok meg en langtur (12mil) for å se om det forsvant.

Det lukter fortsatt litt men det ryker ikke noen steder nå.

Håper det "ordner" seg,hvis ikke er jeg vel billøs en uke til...

PS.

Da jeg kikket over fakturan min så så jeg at de ikke har satt opp hvor mange timer de har brukt og hva satsen er..kan vel være en grunn til det da jeg fant ut av det senere..De tar 1700.- timen(!) rart det er dyrt!

Skrevet

Sjekka nærmere på min E39 idag. Har visst identisk problem. Tett veivhusventilator og olja har kommet ut gjennom toppdekselpakninga og rent ut over eksosmanifolden.

Under påfyllingslokk er det en brun kondens\olje grøt, så jeg må nok kjøre motorrens også.

Skal fikse alt selv, er oppe i 3000 kr på delekostnader.

Ser for meg at arbeidstimene tar mye av kaka på verksted.

edit: Manglet ett avsnitt! :wink:

Skrevet

Arbeidstimer med bytte av veivhus ventilasjon er langt ifra drøye. Man skru trossalt bare av ett innsug.. At det ble dyrt på Billia er fordi timeprisen er alt for høy.

Skrevet

Skjedde på min X5 m m54 motor for to uker siden, veivhusvent. var potte tett og endte med at motor stoppet og olje ble presset inn i sylindrene slik at motor stod bom fast, toppdekselpakning ble blåst ut. Heldigvis gikk det bra med motor, men med bilen på verksted og bytte sv plugger, pakning, ventilasjon pluss alle slangene som var helt tette så kommer det på vel 10000.- Får bytta olje på automatkassa samtidig og da er prisen totalt 13500.- men da har jeg filtret fra før....:) shit happens! Første gang jeg er borti dette problemet men en gang må vel være den første :)

Skrevet
Arbeidstimer med bytte av veivhus ventilasjon er langt ifra drøye. Man skru trossalt bare av ett innsug.. At det ble dyrt på Billia er fordi timeprisen er alt for høy.

At timeprisen er høy forandrer fortsatt ikke det faktum at arbeidstimene tok mye av kaka, gjør det vel? :wink: Men jeg tar den på min kappe siden det manglet ett avsnitt mellom de to setningene jeg skrev, slik at de to samlet kunne misforståes. :)

Og i mitt tilfelle som har ett Toyota verksted som nærmeste og eneste alternativ for å fikse det, så blir nok arbeidstimene drøye... :roll:

Det vil si, HVIS jeg skulle fått jobben gjort på verksted da. :)

Skrevet

lurer på en liten ting om dette.. når dere sier dere bytter veivhusventilasjon, betyr dette at dere bytter hele greia eller bare filteret? har nettopp kjøpt meg en 320d og har lest at dette er en aldri så liten svakhet, men har enda ikke sjønt om det bare skal skiftes filter eller om hele veivhusventilasjonen skal byttes.....

Skrevet
Skjedde på min X5 m m54 motor for to uker siden, veivhusvent. var potte tett og endte med at motor stoppet og olje ble presset inn i sylindrene slik at motor stod bom fast, toppdekselpakning ble blåst ut. Heldigvis gikk det bra med motor, men med bilen på verksted og bytte sv plugger, pakning, ventilasjon pluss alle slangene som var helt tette så kommer det på vel 10000.- Får bytta olje på automatkassa samtidig og da er prisen totalt 13500.- men da har jeg filtret fra før....:) shit happens! Første gang jeg er borti dette problemet men en gang må vel være den første :)

Da var du heldig - når en motor låser seg pga. hydrolock pleier man ofte få en bøyd råde eller to.

Skrevet
lurer på en liten ting om dette.. når dere sier dere bytter veivhusventilasjon, betyr dette at dere bytter hele greia eller bare filteret? har nettopp kjøpt meg en 320d og har lest at dette er en aldri så liten svakhet, men har enda ikke sjønt om det bare skal skiftes filter eller om hele veivhusventilasjonen skal byttes.....

De bytter alt av rør,filter,ventil,peilepinnerøret(er utlufting i den og),Toppdekselpakning(hvis den lekker,noe som ofte skjer ved tett veivhusvent).

Grunnen til at de bytter alt dette er at det befinner seg koksing i disse rørene,det er enklere og billigere å bytte de enn å vaske de innvendig.Filteret er/blir tett av oljedamp/koksing.

Skrevet

takk for svar, men bytter man dette hvis det ikke er tett? eller holder det å bytte bare selve ventilasjonen for å forhindre at det går tett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...