Gjest Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 ja abs styreenheten står på pumpa ja.. den "skiva" er en del av hjullageret..
vugel Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Mulig vi ikke snakker om samme styreenhet, den ligger ikke i motorrommet på min bil , den ligger under hanskerrommet og styrer både absog asc. Nr. 2 er ABS styreenhet Nr. 10 Styreboks abs 09/98 10,844.20 Nr. 01 ABS pumpe E-39 + 09/98 12,862.00 Nr. 10 er styreenhet, den jeg har byttet, og den ligger under hanske rommet. Skal levere bilen ikveld til en lokal Bmw helt i kveld for å bytte abs pumpe
vugel Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Hadde samme probleme med ABS-ASC med min 528I 99. Men her var de bare en sensor som var borte på høgre bak. De på verkstedet sa de var svært skjeldent at styreneheten vart defekt. Men de snakket om en skive som sitter bak med hjullageret som føler på sensoren, de sa at denne skiven av begynt å bli dårlig på min bil. Kan jo være denne skiven som har begynt å dårlig på din bil.Med feilsøking, diagnose, slette feilmedlig, bytte senor+ny sensor kom de på ca 3000kr. Hadde du også problem med at bilen bremset/lugget før asc og abs koblet ut??
oakland Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Hadde samme probleme med ABS-ASC med min 528I 99. Men her var de bare en sensor som var borte på høgre bak. De på verkstedet sa de var svært skjeldent at styreneheten vart defekt. Men de snakket om en skive som sitter bak med hjullageret som føler på sensoren, de sa at denne skiven av begynt å bli dårlig på min bil. Kan jo være denne skiven som har begynt å dårlig på din bil.Med feilsøking, diagnose, slette feilmedlig, bytte senor+ny sensor kom de på ca 3000kr. Hadde du også problem med at bilen bremset/lugget før asc og abs koblet ut?? Nei kan ikkje huske at bilen lugget/ bremset før asc og abs koblet ut, jeg køyrte 8mil for å få bilen på et BMW verksted. Da køyrte jeg med asc/abs lampa på. Men bilen oppførte seg normalt, utennom.
vugel Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Har hatt noen til å se på bilen idag............. Har fått stilt ny diagnose, ingen feilkoder på abs-asc Har også fått byttet abs pumpe idag, og fremdeles ingen bedring........... :evil:' Har fått sjekket høyre hjullager bak og sensor...........det så ikke helt bra ut, men kunne ikke garantere at feil ligger der. Så imorgen blir lager og sensor byttet............... Tar gjerne mot flere tips....................
Morgan GS Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 på 99 E-39 så er ABS repsett noe vi selger ca 150 stk av i året , delenr slutter på 343 , å kjøpe denne brukt er ikke så lurt siden disser er veldig sårbare , nesten som å tisse i buksa ...varmer en liten stund Etter du har innstalert denne så må bilen kodes/prog . typisk feil på denne årgangen . Sjekk om det er den delen jeg snakker om er den du byttet nå .
vugel Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 på 99 E-39 så er ABS repsett noe vi selger ca 150 stk av i året , delenr slutter på 343 , å kjøpe denne brukt er ikke så lurt siden disser er veldig sårbare , nesten som å tisse i buksa ...varmer en liten stund Etter du har innstalert denne så må bilen kodes/prog . typisk feil på denne årgangen . Sjekk om det er den delen jeg snakker om er den du byttet nå . 01 34511090911 ABS pumpe E-39 + 09/98 12,862.00 10 34521164130 Styreboks abs 09/98 10,844.20 Dette er delene jeg har fått byttet (brukt begge to) koster over 20000kr hos GS Det var Emm sport / GS i Trondheim som kodet abs-asc sentralen og hadde feilsøking på bilen Hva er det som er med på repsett til abs???
Morgan GS Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Nr. 2 er ABS styreenhet det er nr 2 som er reppsett, det kan jo være noe annet men dette er som sagt veldig normal at ryker på E-39 99mod
vugel Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Nr. 2 er ABS styreenhet det er nr 2 som er reppsett, det kan jo være noe annet men dette er som sagt veldig normal at ryker på E-39 99mod Snakker ikke om samme styreenhet, den som står i min bil har kontakten ifront og kan ikke byttes Hele abs pumpe må byttes.
mudbug Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Har du chasisnummer? Det står i vognkort ditt. 5 siste bokstav og tall. Kanskje du har 98 styreenhet. Morgens bilder er fra 99 (produskjonsdato). Din bil er 99 modell, men muligens produserer i 98.
vugel Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Har du chasisnummer? Det står i vognkort ditt. 5 siste bokstav og tall.Kanskje du har 98 styreenhet. Morgens bilder er fra 99 (produskjonsdato). Din bil er 99 modell, men muligens produserer i 98. Du har nok rett i det, bilen er en 99 mod produsert i 1998
vugel Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Da er hjullager og sensor byttet på høyre bakhjul............ og abs-asc tuller fremdeles ....... Har snakket med 3 forskjellige Bmw mekanikere på ulike verksted og ingen kan si meg hva som feiler bilen...... Begynner å bli ganske lei av abs-asc................ Er det ingen på forumet som har hatt samme feil?
mudbug Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 muligens er dårlig ledningsnett ett ellers annet plass. Det du kan gjøre, er at du måle motstand fra sensor og motstand som går inn ABS enhet for å se det er samme ohm i begge. Hvis du får forskjellig, så er det kabelbrudd.
Gjernes Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Må nesten hive meg på denne tråden jeg også. Har en 96mod 523i hvor ABS-ACS lampa begynte å lyse i dag. Høres ut som en elektromotor lyd som kommer fra ABS pumpa. Den surrer å går uansett om tenningen er slått av eller på. Kanskje dumt å stille spørsmål før jeg har tatt diagnose, men er det noen som har peiling på hva dette kan være? For min del så ser jeg ikke logikken i at pumpa skal surre å gå om det er en føler på et av hjula som er gåen... Kanskje dette er et kjent problemt for noen.
HMW Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 men.. jeg kan prøve å komme med et forslag. Har opplevd dette selv på en e39 faktisk. Det viste seg da at jeg fikk feil sensor. Det som skjedde da var at bilen ikke skjønte noen ting pga feil signaler og lugget og herjet. Dette var en sensor som så HELT lik ut. Jeg setter 200 kroner på at føleren du allerede har byttet er feilen Det sier seg jo egentlig selv at når bilen ikke har denne feilen med en defekt føler og plutselig får det når du setter i en ny... bare plugg den ut og se om den blir normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå