Tiller Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Liker Alpina BMW'ene. Men ja, hva slaks skiltnummer er det du har?
Tore Diesel Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Jeg vil tro at det ikke er verre enn Photoshop, det med skiltnummeret
codex Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Nydelig bil:) Alpina er ikke feil! Synes du skulle få på rails jeg Og bare sleng ut mere bilder! hehe
edition Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Takker! Skiltet er nok bare en PS-redigering Har forøvrig fått montert 5,2kW Webasto med den største fjernkontrollen. Fikk jobben utført hos Autoteam Bergen, raske og flinke folk Nå gjenstår lakkering av Alpina-logo på fronten og avtagbart hengerfeste før eg er fornøyd! Rails kommer nok ikke på med det første, i spec lista til bilen så er de markert som "fjernet" Blackline lykter og en skikkelig lakkforsegling er i tankene... Time will show Flere bilder kommer, må bare finne en skikkelig lokasjon, og et stk menneske som er dyktigere en meg med SLR Stiller med BMWCCN Hordaland sitt stand på West Coast Motor Show i Bergen til helgen... http://www.bmwccn.no/hordaland/aktivite ... astinv.htm http://www.facebook.com/?ref=logo#!/eve ... 61&index=1
Jan Tore Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Utrolig kul bil. Hvordan er den å kjøre, og går den bra?
Heimstad Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Har forøvrig fått montert 5,2kW Webasto med den største fjernkontrollen. Fikk jobben utført hos Autoteam Bergen, raske og flinke folk Nå gjenstår lakkering av Alpina-logo på fronten og avtagbart hengerfeste før eg er fornøyd! Meget pen bil Jeg liker Alpinaen. Blir nok Alpinafrontleppe på min bil til sommeren. Hvor mye måtte du blø for Webasto med montering? Har vurdert dette selv, men regner med det fort blir dyrt, og at jeg må ta til takke med en Defapakke. Angående krok... Les denne tråden: viewtopic.php?f=9&t=144670 Sparer mange kroner kontra å kjøpe hos norsk forhandler.
edition Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Den er ganske grei og kjøre ja, det er jo en dieselbil, så noen "ræser" er det ikke... Men en skal ha en ganske sprek bensiner for å holde følge! Om en ligger i 5`te gir i 80-90 og vil forbi, så er det bare å legge seg ut og gi gass! (Noe som har ført til økt statsbudsjett... hehe) Når det gjelder Webastoen, så kostet den en god del... over 20 laken, men eg føler at det er verdt det på lang sikt... Det var ingen tull med montering av hengerfeste? tenker da på PDC og lysmoduler...
Heimstad Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Når det gjelder Webastoen, så kostet den en god del... over 20 laken, men eg føler at det er verdt det på lang sikt... Det var ingen tull med montering av hengerfeste? tenker da på PDC og lysmoduler... Såpass. Da blir det full Defapakke Gammelbilen hadde Webasto, og er det noe jeg har savnet i vinter, så er det varm bil og isfrie vinduer om morran. Monteringa av kroken gikk over all forventning. Brukte en kveld, med noe kjøring etter verktøy, og en god del kaffebesøk i verkstedet Eneste inngrepene du må gjøre i bilen, er å ta ett ekstra hull i karosseriet bak støtfangeren, til ledningsnettet til kroken, samt å kutte bort vel 5x5 cm av plastdekslet under støtfangeren. Følger med veldig bra monteringsanvisning og koblingsskjema. De ligger vel i ebay annonsen også. Har dratt en del henger i vinter, og det fungerer utmerket. Alt av lys er der de skal være, og ryggesensoren kobles ut når hengeren kobles til. Kroken er selvfølgelig avtagbar, monteres nedenfra, og er helt skjult når den er demontert. Forresten..... Vet du hvor mye Alpinafrontleppen bygger ned i forhold til orginalt? Bilen er jo ganske lav i front orginalt. Har du vært plaget med at fronten tar nedi ved kjøring over fartsdumer og lignende?
edition Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 200hk & 410nm ved 2000rpm... Har lest diverse på nett, der folk har bremsa alt fra 205-230hk og oppimot 450nm på orginalbil... Hadde vært artig å sett ka som bor i den, på ei streng norsk rulle... Men korrekte hk og nm kommer veldi an på diesel kvaliteten, samt omgivelsene bilen blir rulla i... Bilen går ihvertfall bedre enn en e34 535ia eg hadde for en del år tilbake.
edition Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Såpass. Da blir det full Defapakke Gammelbilen hadde Webasto, og er det noe jeg har savnet i vinter, så er det varm bil og isfrie vinduer om morran. Monteringa av kroken gikk over all forventning. Brukte en kveld, med noe kjøring etter verktøy, og en god del kaffebesøk i verkstedet Eneste inngrepene du må gjøre i bilen, er å ta ett ekstra hull i karosseriet bak støtfangeren, til ledningsnettet til kroken, samt å kutte bort vel 5x5 cm av plastdekslet under støtfangeren. Følger med veldig bra monteringsanvisning og koblingsskjema. De ligger vel i ebay annonsen også. Har dratt en del henger i vinter, og det fungerer utmerket. Alt av lys er der de skal være, og ryggesensoren kobles ut når hengeren kobles til. Kroken er selvfølgelig avtagbar, monteres nedenfra, og er helt skjult når den er demontert. Forresten..... Vet du hvor mye Alpinafrontleppen bygger ned i forhold til orginalt? Bilen er jo ganske lav i front orginalt. Har du vært plaget med at fronten tar nedi ved kjøring over fartsdumer og lignende? Flott! Da får eg følge litt med på ebay.de Leverte du fra deg chassinr så de fikk sjekka at det var riktig i forhold til din bil, eller bare handla du direkte?? Kor lav den er i forhold til orginalfangeren, vet eg ikke... men eg kan ta noen mål på bilen neste gang eg har den inne på flatt gulv på jobb Har subba nede et par fartsdumper ja Og enda verre er det om vinteren, viss det er dårlig brøyta... og snømassen i midten av veien fryser om natta... Da kommer ikke bilen noen vei! Godt eg har en god gammal Y60 Patrol med svære hjul til vinterbruk
Heimstad Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Såpass. Da blir det full Defapakke Gammelbilen hadde Webasto, og er det noe jeg har savnet i vinter, så er det varm bil og isfrie vinduer om morran. Monteringa av kroken gikk over all forventning. Brukte en kveld, med noe kjøring etter verktøy, og en god del kaffebesøk i verkstedet Eneste inngrepene du må gjøre i bilen, er å ta ett ekstra hull i karosseriet bak støtfangeren, til ledningsnettet til kroken, samt å kutte bort vel 5x5 cm av plastdekslet under støtfangeren. Følger med veldig bra monteringsanvisning og koblingsskjema. De ligger vel i ebay annonsen også. Har dratt en del henger i vinter, og det fungerer utmerket. Alt av lys er der de skal være, og ryggesensoren kobles ut når hengeren kobles til. Kroken er selvfølgelig avtagbar, monteres nedenfra, og er helt skjult når den er demontert. Forresten..... Vet du hvor mye Alpinafrontleppen bygger ned i forhold til orginalt? Bilen er jo ganske lav i front orginalt. Har du vært plaget med at fronten tar nedi ved kjøring over fartsdumer og lignende? Flott! Da får eg følge litt med på ebay.de Leverte du fra deg chassinr så de fikk sjekka at det var riktig i forhold til din bil, eller bare handla du direkte?? Kor lav den er i forhold til orginalfangeren, vet eg ikke... men eg kan ta noen mål på bilen neste gang eg har den inne på flatt gulv på jobb Har subba nede et par fartsdumper ja Og enda verre er det om vinteren, viss det er dårlig brøyta... og snømassen i midten av veien fryser om natta... Da kommer ikke bilen noen vei! Godt eg har en god gammal Y60 Patrol med svære hjul til vinterbruk Jeg bestilte via mail. Den kroken i tråden jeg linka til, skal passe til sedan og touring uten M-pakke, nyere enn 2005. Dette er lagervare hos transportsystemer.de, så du trenger ikke leite så mye. Send dem en mail, og forklar hva du er ute etter, så ordner de det. Du må sannsynligvis ta det utenom ebay systemet, fordi ebay ikke kan beregne frakt til Norge på dette. Vær obs på at tyskerne ikke er helt stødig i engelsk, så du kan risikere å få svar på tysk Betalinga ordna jeg gjennom Paypal. Kom på ca 3500,- inkl frakt og moms. Fronten er såpass lav ja. Men din bil er vel noe senket i forhold til en orginal e90? Ser for meg at jeg blir brøytebil i gata til vinteren hvis jeg river ut en sånn leppe
Tiller Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 200hk & 410nm ved 2000rpm... Har lest diverse på nett, der folk har bremsa alt fra 205-230hk og oppimot 450nm på orginalbil... Hadde vært artig å sett ka som bor i den, på ei streng norsk rulle... Men korrekte hk og nm kommer veldi an på diesel kvaliteten, samt omgivelsene bilen blir rulla i... Bilen går ihvertfall bedre enn en e34 535ia eg hadde for en del år tilbake. Da beveger det seg litt ja Deilig med ordentlig bunndrag da. Har du vurdert chip?
singh.e91 Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 veldig nice bil du har fått deg.. Bilen din var faktisk grunnen til at jeg kjøpte meg stasjonsvogn.. Såååå sinna Hvis du trenger takrails så kan du få mine, jeg vuderer å fjerne mine:)
edition Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Lenge siden eg har vært inne her nå. Ser det er mye diskusjon rundt dieselbiler og DPF-relaterte problemer på nett om dagen. Kjenner til et par tilfeller der folk har fått turbo/motorhavari pga tett DPF. Eg for min del får ingen reduksjon på årsavgift for fabrikkmontert DPF, da biltilsynet sier at mitt ikke er originalt.... Det står et BMW-filter på bilen. [Firkantet]Regelverk[/Firkantet] Har derfor bestilt meg DPF-removal kit fra Ecotune, så slipper eg motorproblemer grunnet filter. Har forhørt meg hos Jæger som forhandler BMW her, de skulle ha 24.000,- for skifte av filter Har kjørt bilen 42tkm etter kjøp, har fulgt servicer, skiftet dekk og bremser. Ingen feilslag ellers! Blir mer og mer glad i denne bilen for kver dag som går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå