Martlu Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Hei I desember 2009 kjøpte jeg meg en 318is 1996 modell, altså m44b19. Under kjøring blir ikke bilen mer varm enn slutten av det blå feltet på temperaturmåleren i instrumentpanelet, men med en gang jeg står i ro øker temperaturen betraktelig. Starter jeg å kjøre igjen faller temperaturen. Jeg var nettopp ute og kjørte i omtrent tre kvarter og først på slutten av turen var det varme i varmeapparatet. Jeg kan også legge til det at toppdekselet på motoren hadde ikke mer varme enn at det gikk an å holde hånden på det. Det jeg lurer på er hva som gjør at temperaturen faller når jeg kjører, eller at temperaturen ikke holder seg oppe. På forhånd takk for svar! Mvh Martin
mcfire Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Garantert termostat. Hadde samme problem med min bil, dog en m52b20. Ny termostat god som gull igjen.
Martlu Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 http://www.schmiedmann.no/163/produkt/11537511083.htm Er den grei? Det står at den passer til M42, men er den lik den til M44? Finner ikke til M44. Er det kun den jeg trenger å bytte for å løse problemet?
Lars89 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Annen termostat på M44. Kjøp på BMW, GS, Koed.no e.l
Martlu Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Har vært på bilxtra og bestilt termostat og termostathus. Er ikke det godt nok? Takk for hjelpen
oakland Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Skift termostat.. +1 +1 fra meg og, hadde samme problem da termostaten tok kvelden på min 520. Prøv å bytt termosaten sørg for god lufting av kjølesystemet. Eventuelt få kjøpt deg termostathus i stål og ikke plast. Dersom de ikke vil hjelpe med termostat-bytte kan de jo være større ting som er røket, evetuelt toppakningen.
Hauso Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Skift termostat, og luft systemet skikkelig. Da bør det fungere:) Er en del DIY og forklaringer rundt om her, på hvordan man skifter termostat, og lufter:) lykke til
Eksos Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Hvordan kjennes slangene ut da? Er de kanskje lunka/kalde på ene sia av termostaten, og temmelig varme på andre sia?
Scampi Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Jeg hadde samme problem, og jeg byttet termostat, termostathus og kjølevæske...god og varm nå.
Martlu Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 Nå har jeg skiftet termostaten, og motoren blir god og varm. Men viftene i bilen blåser for det meste kald luft.. Hvorfor det? De blåser varm luft av og til så går det av igjen og blåser iskald luft.. Noen som vet?
Tore Diesel Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Da vil jeg tro du fortsatt har luft igjen i systemet. Da bør du få lufta skikkelig, og ikke minst følge nøye med på tempmålern i bilen, så den ikke blir for varm.
noekult Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hva menes med "lufte skikkelig"? Tydeligvis ikke bare trådstarter som sliter med dette, bilen min og en kompis sin opplever humørsvingninger i blåsingen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå