Talker Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Jeg kunn etenke meg litt mer lyd fra eksosen i min e34 touring. Ikke slik sinnsyk brumming som de fleste har, men bare litt mer lyd. Så jeg hører eksosen i bilen når jeg gir på, ikke bare motorlyden. Har ikke lyst å skifte eksosanlegg, så tenkte at jeg kanskje kunne bytte ut bakpotta eller no? Noen som har noen tips? Regner med at det ikke skal så mye til for å finne ei potte som demper mindre enn originalt..
hawk321 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Du kan jo sette på et åpent luftfilter. Blir jo litt grommere lyd i bilen da Så slipper du å gjøre noe med eksosen. Ellers så finnes det mange billige bakpotter på markedet. Rundt 1000kr eller noe, så har du noe brukbart...
bustadmo Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 vet ikke om det er katlysator på denne men i så fall kan du jo skjære opp den, banke ut all innmat og sveise igjen. bare husk å kjøpe ny før eu så du ikke får alt for høy co
Talker Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Biltema potte da? Gir kanskje noe mer brumming? Simons eller andre billig greier. Men er ikke sikkert jeg gidder d. Er bare en vinterbil jeg har..
bustadmo Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 en helt åpen potte fra f.eks biltema vil jo selfølgelig gi mer eksoslyd
Talker Skrevet September 24, 2010 Forfatter Skrevet September 24, 2010 Nå må jeg erlig innrømme at jeg ikke har kikket oppunder bilen engang. haha... Men er ikke bakpotta litt spesiell på disse bilene? Så en standard potte passer kanskje ikke?
Lars89 Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Er vel litt "spesiell" eksos på de ja. Her er skisse på bakre eksos på 520/525 (regner med det er det du har)
OLEZZ Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Er ikke noe brukbart å kjøpe no drit på biltema og torshov osv. Hvertfall ikke når du har orginal eksos fra før. Kjøp heller noe som passer på orginal eksos. Supersport, simons osv.
Talker Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Åhh.. det går 2 rør helt fra manifoil? Har jeg ikke én endestuss da? men men.. Hvem er det som er billigst på supersport og eller simons da? Jeg trenger vel egentlig ikke å bytte mer enn ei potte, og da er vel den bakerste smart.
Tom K Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 du har nok et rør inn og et rør ut ja, hvorfor skal folk alltid anbefale de dyreste pottene på markedet ? en billig potte fra Biltema eller Torshov gjør akkurat samme nytten til under halve prisen, det er ingen hk å hente på å bytte bakpotte så her spiller det ingen rolle hva du setter på, så lenge du ikke går ned på rør dim
Talker Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 du har nok et rør inn og et rør ut ja, hvorfor skal folk alltid anbefale de dyreste pottene på markedet ? en billig potte fra Biltema eller Torshov gjør akkurat samme nytten til under halve prisen, det er ingen hk å hente på å bytte bakpotte så her spiller det ingen rolle hva du setter på, så lenge du ikke går ned på rør dim Så bra Vet om det er greit å få ei standard potte til å passe da? Trengs det noen modifikasjoner?
Tom K Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Det er mulig du må sveise på (eller klamre) noen rørbøyer for å få det til å passe, mulig du må kappe av opphengskroker fra den originale potta og sveise disse på den nye potta, du kan selvfølgelig henge opp potta med uoriginale kroker eller noe du lager selv også bare du sørger for at den henger skikkelig fast.
Tom K Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 hvis du skal være skikkelig snål så kan du jo lage et snitt i bunnen av den originale potta og fjærne all innmat for så å sveise igjen snittet igjen,da får du mere lyd og det koster deg en meter sveisetråd og en times jobb
LinkE34 Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 gjør som meg, dra av den bakerste potten, og sveis hult rør fra mellom potten det blir grom lyd !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå