Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunn etenke meg litt mer lyd fra eksosen i min e34 touring. Ikke slik sinnsyk brumming som de fleste har, men bare litt mer lyd. Så jeg hører eksosen i bilen når jeg gir på, ikke bare motorlyden. Har ikke lyst å skifte eksosanlegg, så tenkte at jeg kanskje kunne bytte ut bakpotta eller no?

Noen som har noen tips? Regner med at det ikke skal så mye til for å finne ei potte som demper mindre enn originalt.. :)

Skrevet

Du kan jo sette på et åpent luftfilter. Blir jo litt grommere lyd i bilen da :wink: Så slipper du å gjøre noe med eksosen.

Ellers så finnes det mange billige bakpotter på markedet. Rundt 1000kr eller noe, så har du noe brukbart...

Skrevet

vet ikke om det er katlysator på denne men i så fall kan du jo skjære opp den, banke ut all innmat og sveise igjen. bare husk å kjøpe ny før eu så du ikke får alt for høy co :P

Skrevet

Biltema potte da? Gir kanskje noe mer brumming? Simons eller andre billig greier. Men er ikke sikkert jeg gidder d. Er bare en vinterbil jeg har.. :P

• 7 months later...
Skrevet

Nå må jeg erlig innrømme at jeg ikke har kikket oppunder bilen engang. :P haha... Men er ikke bakpotta litt spesiell på disse bilene? Så en standard potte passer kanskje ikke?

Skrevet

Er vel litt "spesiell" eksos på de ja. Her er skisse på bakre eksos på 520/525 (regner med det er det du har)

6j9xxolgjskb99vhaw7a.png

Skrevet

Er ikke noe brukbart å kjøpe no drit på biltema og torshov osv. Hvertfall ikke når du har orginal eksos fra før.

Kjøp heller noe som passer på orginal eksos. Supersport, simons osv.

Skrevet

Åhh.. det går 2 rør helt fra manifoil? Har jeg ikke én endestuss da? :P men men..

Hvem er det som er billigst på supersport og eller simons da? Jeg trenger vel egentlig ikke å bytte mer enn ei potte, og da er vel den bakerste smart.

Skrevet

du har nok et rør inn og et rør ut ja, hvorfor skal folk alltid anbefale de dyreste pottene på markedet ? en billig potte fra Biltema eller Torshov gjør akkurat samme nytten til under halve prisen, det er ingen hk å hente på å bytte bakpotte så her spiller det ingen rolle hva du setter på, så lenge du ikke går ned på rør dim

Skrevet
du har nok et rør inn og et rør ut ja, hvorfor skal folk alltid anbefale de dyreste pottene på markedet ? en billig potte fra Biltema eller Torshov gjør akkurat samme nytten til under halve prisen, det er ingen hk å hente på å bytte bakpotte så her spiller det ingen rolle hva du setter på, så lenge du ikke går ned på rør dim

Så bra :)

Vet om det er greit å få ei standard potte til å passe da? Trengs det noen modifikasjoner?

Skrevet

Det er mulig du må sveise på (eller klamre) noen rørbøyer for å få det til å passe, mulig du må kappe av opphengskroker fra den originale potta og sveise disse på den nye potta, du kan selvfølgelig henge opp potta med uoriginale kroker eller noe du lager selv også bare du sørger for at den henger skikkelig fast.

Skrevet

hvis du skal være skikkelig snål så kan du jo lage et snitt i bunnen av den originale potta og fjærne all innmat for så å sveise igjen snittet igjen,da får du mere lyd og det koster deg en meter sveisetråd og en times jobb ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...