Aslak Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Eg har importert ein 1979 mod E24 635CSI frå USA. Han gjekk i Tyskland til 1985 deretter USA. Eg fekk han til Norge sommaren 2009. Vart vist hjå Biltilsynet på Voss for registrering, fekk ein liten mangellapp som no retta opp i, og kontrollseddel frå godkjent bilverksted er sendt biltilsynet. No ringer dei meg og fortel at eg må dokumentere kva for reglement desse bilane vart godkjent under i Norge i 1979. VIN nr er WBA53310005547816. Bilen er ei europeisk utgåve, ikkje noko endringar i USA. Nokon som har gode råd om korleis eg skal få tak i dokumentasjon? Trudde forresten at desse bilane var typegodkjende i 79. Aslak Myrvang Eidfjord mob 48 12 16 03.
André78 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Finn noen som har samme type bil og spør pent om å få typegodkjenningsnummer fra vognkort. Det er kanskje noen her inne som har en lik bil? Ved søk på vin nummer kommer det ihvertfall frem at dette er en europautgave.
Aslak Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Skrevet Februar 3, 2010 Nokon som har vognkort på ein slik bil? Eller nokon som har utfyllande informasjon?
Olelink Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Om du ikke får respons fra noen med samme bil. Må du vel kunne få dette fra BMW Norge. Prøv å ring Per Kaare Halvorsen tlf: 67 81 85 06 Det er han jeg snakket med og som ordnet godkjenningspapirer på M3GT'n min. De er ikke typegodkjent utenfor Tyskland siden de i utgangspunktet bare ble solgt ny i Tyskland og få de var få i antall.
Hauso Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Eller du kan melde deg inn på www.bmwccn.no/02classic . Der er det nok noen som kan hjelpe deg:)
Scampi Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Jeg kan ikke hjelpe deg med spørsmålet ditt, men lurer på hvor i USA du kjøpte denne?
Aslak Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Hei. Eg fekk han frå ein kar i Florida.
Scampi Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Jaså...i en by i nord? Jeg synes den så veldig kjent ut, jeg har hus i Lake City og har fra tid til annen sett en 635CSI som ligner _veldig_ på denne...
challenger Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Nokon som har vognkort på ein slik bil? Eller nokon som har utfyllande informasjon? Jeg sjekket vognkortdata nå for 10-12 stk. E24 mellom 1977 og 1989, både norske og svenskregistrerte, og ingen av disse var utfyllt med typegodkjenningsnummer. Som henvist lenger oppe i tråden kan du muligens få hjelp fra BMW Norge eller BMW-klubben. Lykke til!
Aslak Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Sendte ECE bestetegung frå TUV i Tyskland til biltilsynet, men dei meinte dokumentasjonen var mangelfull. Spesielt det som gjaldt bremser. I telefonsamtale med dei i dag kom det fram at det ville vera til hjelp dersom eg kunne framskaffe regnr. på tilsvarande bil som var registrert her i landet. Ville vera takksam for hjelp med dette. Helst på ein BMW 635Csi 1979 mod. På førehand takk. mail: myrvang@online.no
Laphen Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Hei, jeg drømmer om å gjøre noe lignende. Har du fått registert bilen?
Aslak Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Ja, fekk skilt til slutt. Bilen måtte registrerast som bevaringsverdig kjøretøy med dei begrensingar som då gjeld. Dette er ikkje noko problem for meg. Bilen var ikkje tenkt nytta til dagleg bruk.
rogerhansen31 Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 heiann har en 83 mod 635 csi .. send meg en mail eller svar på hva jeg kan gjøre for å sjekke opp dette .. min bil er registret i norge fra ny av
Trollet_ Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 kansje du kunne dele ha som må gjøres her, så får alle som har samme planen mulighet til og få litt innsikt:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå