HagenJR Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Noen få bilder av skifting av bakhjulslager. Akslinga gikk lett å ta ut, navet slo jeg ut. Saboterte lageret slik at jeg fikk sveiset rundt i lageret på innsiden for å få lageret til å krympe litt. Her er verktøyet jeg laget for å få ut lageret Bremseskiver fra Chevrolet Astro, utrolig tunge! Litt slitte bremsesko? Viste seg at fjæra hadde løsnet, slik at bremseskoen lå laus. Heldigvis hadde jeg nye bremsesko liggende med monteringssett. Viste seg også at jeg må skifte klosser bak, så disse skal skiftes snart
Beamer Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Noen få bilder av skifting av bakhjulslager.Akslinga gikk lett å ta ut, navet slo jeg ut. Saboterte lageret slik at jeg fikk sveiset rundt i lageret på innsiden for å få lageret til å krympe litt. Hvordan får du lageret til å krympe med varme?
HagenJR Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Noen få bilder av skifting av bakhjulslager.Akslinga gikk lett å ta ut, navet slo jeg ut. Saboterte lageret slik at jeg fikk sveiset rundt i lageret på innsiden for å få lageret til å krympe litt. Hvordan får du lageret til å krympe med varme? Det utvider seg med bare å varme det opp ja men ved å legge en sveis rundt hele innsiden på lageret krymper det når det blir nedkjølt igjen
HagenJR Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Da er nye vinterhjul på vei ble 17" piggdekk! Nå i de seneste dagene har bilen tullet litt med meg, plutselig slår ABSen inn med engang jeg rører bremsa, nesten umulig å stoppe Så begynner lampa å lyse, samt antispinn lampa. Dette kommer bort hvis jeg lar bilen stå en stund, men kommer igjen etter en stund. Speedometeret lever også sitt eget liv, noen ganger helt dødt, lav fart og normalt Og pga dette bli også forbruksmåleren og endel annet i kjørecomputeren litt snedig.. Men regner med alt dette kommer pga ABS føleren Venstre side Bak, der hvor jeg skiftet hjullager, varmet opp litt der, og regner med sensoren tok skade av det! Men ny sensor er på vei Tanmåleren har begynt å tulle igjen også Forandrer seg opptil 40l på 10 sekund
Beamer Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Nå i de seneste dagene har bilen tullet litt med meg, plutselig slår ABSen inn med engang jeg rører bremsa, nesten umulig å stoppe Så begynner lampa å lyse, samt antispinn lampa. Dette kommer bort hvis jeg lar bilen stå en stund, men kommer igjen etter en stund. Speedometeret lever også sitt eget liv, noen ganger helt dødt, lav fart og normalt Og pga dette bli også forbruksmåleren og endel annet i kjørecomputeren litt snedig.. Men regner med alt dette kommer pga ABS føleren Venstre side Bak, der hvor jeg skiftet hjullager, varmet opp litt der, og regner med sensoren tok skade av det! Det tror jeg og
HagenJR Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Nå i de seneste dagene har bilen tullet litt med meg, plutselig slår ABSen inn med engang jeg rører bremsa, nesten umulig å stoppe Så begynner lampa å lyse, samt antispinn lampa. Dette kommer bort hvis jeg lar bilen stå en stund, men kommer igjen etter en stund. Speedometeret lever også sitt eget liv, noen ganger helt dødt, lav fart og normalt Og pga dette bli også forbruksmåleren og endel annet i kjørecomputeren litt snedig.. Men regner med alt dette kommer pga ABS føleren Venstre side Bak, der hvor jeg skiftet hjullager, varmet opp litt der, og regner med sensoren tok skade av det! Det tror jeg og Prøvd det samme selv?
Beamer Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Nå i de seneste dagene har bilen tullet litt med meg, plutselig slår ABSen inn med engang jeg rører bremsa, nesten umulig å stoppe Så begynner lampa å lyse, samt antispinn lampa. Dette kommer bort hvis jeg lar bilen stå en stund, men kommer igjen etter en stund. Speedometeret lever også sitt eget liv, noen ganger helt dødt, lav fart og normalt Og pga dette bli også forbruksmåleren og endel annet i kjørecomputeren litt snedig.. Men regner med alt dette kommer pga ABS føleren Venstre side Bak, der hvor jeg skiftet hjullager, varmet opp litt der, og regner med sensoren tok skade av det! Det tror jeg og Prøvd det samme selv? Jepp
HagenJR Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Her er et dårlig bilde av bilen med vintersko. 17" 215,60 Gleder meg allerede til sommeren Men bilen ble utrolig mye mere behagelig å kjøre.. + at jeg tenkte å justere den opp ca 4 cm forran. Tenkte å gjøre endel med bilen i vinter. Blant annet, faceliftfront, ny lakk, hamann styling? Ny cd spiller ++
Beamer Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Her er et dårlig bilde av bilen med vintersko. 17" 215,60 Gleder meg allerede til sommeren Men bilen ble utrolig mye mere behagelig å kjøre.. + at jeg tenkte å justere den opp ca 4 cm forran. Tenkte å gjøre endel med bilen i vinter. Blant annet, faceliftfront, ny lakk, hamann styling? Ny cd spiller ++ Bare drit i hamann styling du
HagenJR Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Hehe, skjønte den kom Menmen, skal bilen bli som jeg drømmer om så må Hamannstyling på
Stoppie_Master Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Er de lyktene dine med orginal xenon nærlys?
HagenJR Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Er de lyktene dine med orginal xenon nærlys? Er nok ikke det nei, men blir vel innkjøpt nye lykter når jeg skal skifte til facelift front
HagenJR Skrevet November 21, 2010 Forfatter Skrevet November 21, 2010 Bilen slik den står nå Har foresten vært hos BT for å få senkesett i vognkort, å fikk en mangellapp, blant annet, feiljustert lys, angel eyes, tona ruter forran, bilen måtte løftes noen mm.
HagenJR Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 Da har jeg vært hos planet hifi å fått et tilbud på alt nytt av lyd utstyr i bilen.. kom seg på rundt 35k.. Og det er med 2stk værsting 10" til DigitalDesign, 2stk monoblokk dynabel, 1stk 4kanals dynabel, 2 sett focal slim, Alpine spiller og kabler Tok også turen til bilradiospesialisten og hørte hva de kunne tilby, og de kom med 2stk 12" Cervin Vega "Stroker", 1 stk monoblokk RF, Focal slim, Alpine spiller og kabler.. Men så trenger 12" nesten dobbelt så stor kasse som 10", og jeg tenkte og heller få større bagasjerom Men er også en mulighet for 3stk 10" DD eller 2stk 12"" DD.. Tiden vil vise, 1 Mai er årets første DB-drag, så da skal alt være klart! gleder meg vilt! Tok også noen bilen til Planet Hifi, denne har vunnet EM i bilstero 3 år på rad riktignok "finlyd"(SQ) konkuranse da.. Her er en film av denne bilen + noen andre bilstereo biler. http://www.adressa.no/tv/?id=13890 22" felger
HagenJR Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Da har bilen vært parkert siden rett før jul, grunnen til det er at jeg skulle starte bilen og la den tine og bli varm til jeg skulle ut å skrape soting siden jeg skulle til BT dagen etter. Lot bilen stå ute en stund, og når jeg kom ut så det fortsatt ut til at det var is på rutene, så åpnet jeg døra og ble møtt av en dampsky. Tenkte først på brann men så kjente jeg fuktigheta og søtsmaken! Stoppet bilen med engang, satte på tenningen og sjekket tempen, den var heldigvis akkurat på der det røde starter. Kikket igjennom feilmeldingene og fikk opp at det var lite vann. Så jeg lot den stå litt, før jeg fylte på mer vann, og da viste det seg at vannet forsvant igjen. og når jeg kikket under bilen viste det seg at det var blått under hele bilen og det rant en liten stråle ned på bakken. Så kjørte jeg inn bilen der det var litt mere lys og varmere for å feilsøke mere, og etter litt om og men kom jeg frem til at det kom fra to dreneringsslanger fra varmapparat registeret. Og da var det egentlig bare og begynne og demontere for å se. Noe jeg gruvet meg noe jævlig til, meeen det viste seg at jeg demonterte mye mere enn nødvendig :/ trengte egentlig bare og ut med midtkonsollen, og da så jeg dekselet der registert lå innenfor. demonterte dekselet og tok av de 3 rørene fra torpedoen og så var det bare og dra ut registeret, og det som møtte meg da var: Sjekket med GS for pris på nytt, det kom seg på rundt 9000,- noe jeg syntes var uaktuellt, sjekket også med radiatorservice, de kunne ikke levvere noe å heller ikke reparere den. Så da var det leting etter noe brukt, var først å så på beamer sin delebil, men dette var feil type. Så da sjekket jeg huggeri og koed, koed hadde brukte for rundt 600,- Så nå er det nytt register på tur Her var det foresten fult med vann, så måtte pumpe ut dette Var også mye vann i gulvet bak! Men det har tørket nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå